Пошук по сайту


Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури Мета І завдання олімпіади

Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури Мета І завдання олімпіади

Сторінка1/5
  1   2   3   4   5
Проект

Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури

1. Мета і завдання олімпіади

1.1. Метою Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури є підвищення якості викладання предмета «Фізична культура» в загальноосвітній школі, виявлення творчих здібностей учнів, підняття рівня обізнаності в галузі «Фізична культура та спорт», підвищення рухової активності учнів, пропаганда й популяризація засад здорового способу життя.

1.2. Завдання олімпіади полягають у:

  • підвищенні інтересу учнів загальноосвітніх закладів до поглибленого вивчення предмета «Фізична культура»;

  • визначенні рівня оволодіння необхідними знаннями й уміннями в області фізичної культури;

  • пропаганді здорового способу життя серед молоді;

  • патріотичному вихованні дітей і підлітків;

  • виявленні перспективних учнів, орієнтованих на педагогічні професії в галузі фізичної культури та спорту.

2. Етапи проведення олімпіади

2.1. Олімпіада проводиться в чотири етапи:

І етап – олімпіада в загальноосвітніх навчальних закладах – жовтень-листопад;

ІІ етап міський (районний) – грудень - січень;

ІІІ етап обласний – лютий – березень;

ІV етап Всеукраїнський   квітень

2.2. Загальноосвітні школи-інтернати І-ІІІ ступенів міського (районного) підпорядкування беруть участь у І, ІІ та ІІІ етапах (якщо учасник стане переможцем попередніх етапів).

2.3. Загальноосвітні школи-інтернати І-ІІІ ступенів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, ліцеї, обласного підпорядкування, беруть участь у І та ІІІ етапах олімпіади.

3. Керівництво проведенням Всеукраїнської учнівської олімпіади

з фізичної культури

3.1. Загальне керівництво олімпіадою здійснює Всеукраїнська конкурсна комісія, яка складається із представників Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, учених, фахівців вищих навчальних закладів, передових учителів фізичної культури, фахівців обласних федерацій з видів спорту, спортивної громадськості.

3.2. Безпосереднє проведення учнівської олімпіади з фізичної культури, визначення призерів і переможців покладається на головне журі, журі із теоретико-методичного конкурсу та суддівську бригаду з видів спорту.

3.3. Підготовка та проведення міських (районних), обласних олімпіад з фізичної культури забезпечується оргкомітетами, організованими за містами управліннями (відділами) освіти, фізичної культури та спорту.

4. Порядок допуску до участі в олімпіаді

4.1. В учнівській олімпіаді з фізичної культури беруть участь хлопці та дівчата 9,10,11 класів

4.2. До участі в ІV (Всеукраїнському) етапі учнівської олімпіади з фізичної культури допускаються делегації від міст (районів) управлінь (відділів) освіти в складі 2-х учасників (хлопець, дівчина) – учнів кожної вікової категорії (9,10,11 класу) – переможців обласних олімпіад та 1-го супроводжуючого.

4.3. Супроводжуючий подає до оргкомітету з проведення олімпіади: наказ, відряджуюче посвідчення, підсумковий протокол із проведення обласної учнівської олімпіади, заявку обов’язково з допуском лікаря за зразком (додаток), паспорт супроводжуючого, паспорт або свідоцтво про народження учасників олімпіади (оригінал).

4.4. Відповідальність за здоров’я та життя учнів у дорозі та в дні проведення олімпіади покладається на осіб, які супроводжують команди.

4.5. Учасники олімпіади повинні мати єдину спортивну форму з символікою області.

4.6. Попередні заявки до участі в ІV (Всеукраїнському) етапі учнівської олімпіади з фізичної культури надсилаються стороні, яка проводить заключний етап.
5. Програма олімпіади з фізичної культури

5.1 Програма Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури складається із двох частин: практичної та теоретико-методичної. Теоретико-методична частина складається із тестових питань та проводиться спільно для хлопців і дівчат.

5.2. Конкурсні практичні іспити складаються із виконання фізичних вправ базової частини програми з фізичної культури за різними розділами, які щорічно заздалегідь повідомляються. Практична частина проводиться окремо серед хлопців і дівчат.

6. Підведення підсумків олімпіади та визначення переможців

6.1. Підсумки олімпіади підводяться окремо серед хлопців та дівчат.

6.2. Переможці та призери визначаються за сумою зайнятих місць.

6.4. У випадку рівності результатів у декількох учасників під час виконання окремих практичних завдань перевага віддається учню, в якого кращий результат з теоретико-методичної частини(кількість правильних відповідей та кращий час виконання тестів).

6.5. У випадку рівності результатів у декількох учасників із теоретико-методичного завдання перевага віддається учню, в якого кращий результат у виконанні практичних завдань з туризму.

6.6. У загальному заліку визначається переможець та призери.

6.7. Особисте місце учасника в загальному заліку олімпіади визначається за сумою місць з теоретико-методичного та практичного завдання.

7. Фінансові витрати та нагородження переможців

7.1. Витрати на організацію та проведення І, ІІ, ІІІ туру несуть місцеві (районні) управління освіти.

7.2. Переможці олімпіади нагороджуються дипломами та цінними призами.

Додаток

Заявка

на участь у Всеукраїнській учнівській олімпіаді

з фізичної культури

від міста ______________ області_____________




 з/п

П.І.Б.

Рік та дата народження

Школа, клас

Домашня адреса

Місце, зайняте на обласній олімпіаді

Допуск лікаря



















м.п. лікаря

























Керівник делегації

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.


М.П. Керівник загальноосвітнього закладу

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.


М.П. Керівник управління (відділу) освіти

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.


М.П. Лікар: допущено___особи (______)

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.



2. Практичні завдання
до Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури
Загальне положення


Для проведення випробувань учасники об’єднуються в групи, відповідно до особистого стартового номеру. У кожній групі виступає не більше 5 чоловік. До спортивної зали запрошуються дві групи по 5 чоловік, одна виступає, друга готується до виступу в спеціально відведеному місці. Перед початком випробувань мають бути названі: прізвище, ім'я, область (місто) і стартовий номер кожного учасника. Після виклику в учасника є 20 сек., щоб почати виконання вправи. Вправа, виконана без виклику, не оцінюється. Для виконання вправи учаснику дається одна спроба.

Виступ учасника не може бути початий повторно, за винятком випадків, викликаних непередбаченими обставинами, до яких відносяться:

- ушкодження обладнання та інвентарю, що сталося в процесі виступу;

- недоліки в роботі загального устаткування – освітлення, задимлення приміщення тощо;

- поява сторонніх об'єктів, що створюють травмонебезпечну ситуацію.

При виникненні вказаних вище ситуацій учасник повинен негайно припинити виступ. Якщо виступ буде завершений, він буде оцінений.

Тільки голова комісії має право дозволити повторне виконання вправи. У цьому випадку, учасник виконує свою вправу спочатку, після виступу всіх учасників даної групи. Якщо виступ перерваний з вини учасника, повторне виконання вправи не дозволяється.

Якщо учасник покидає майданчик, не виконавши спроби виконання будь-якої вправи випробування або порушивши структуру виконання випробування, він автоматично посідає останнє місце за часом виконання вправи. Якщо декілька учасників не виконали спроби виконання будь-якої вправи випробування або порушили структуру виконання випробування, тоді вони займають місце в кінці таблиці, згідно з особистим часом виконання.

Усі учасники, які не запрошені до виступу і розминки, та керівники делегацій повинні перебувати в спеціально відведеному для них місці. Їх поведінка не повинна заважати іншим учасникам.

Порушення вимог до спортивної форми карається зменшенням балу або штрафними секундами, рішенням комісії, учасник не допускається до виконання вправи. Використання прикрас не дозволяється.

За неспортивну поведінку та грубе порушення дисципліни комісія має право дискваліфікувати учасника з учнівської олімпіади.

1. Легка атлетика (хлопці, дівчата)

- програма іспиту: потрійний стрибок з місця. Учасники повинні бути одягнуті в легкоатлетичні труси, майки, заправлені в труси, або в легкоатлетичні комбінезони. Взуття повинне захищати ноги та забезпечувати міцний контакт з поверхнею майданчика без шипів. Після виклику в учасника є 20 секунд, щоб почати виконання вправи.

Техніка виконання вправи: ступні за лінією відштовхування. Стрибок проводиться з положення «Старт плавця», відштовхуючись двома ногами – приземлення на одну, потім на іншу і - на обидві ноги. На виконання вправи в учасника є дві спроби. Зараховується кращий результат.

- оцінка виконання. Оцінка дій учасника починається з моменту прийняття вихідного положення. Сигналом готовності учасника до початку виступу є піднята вгору права рука. За командою судді учень виконує потрійний стрибок з місця.

- обладнання та інвентар: рулетка, прапорець для судді, стартова розмітка, гімнастичні мати для приземлення.

- примітка: фіксується дистанція, здолана учасником (метри, см).

Схема



Протокол Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізичної культури

Легка атлетика (хлопці, дівчата) 9, 10, 11 клас.


№ з/п

Прізвище, ім’я

Область (місто)

Результат

Кращий результат

Місце

1 спроба

2 спроба

1



















2




















- програма іспиту: човниковий біг 6, 9, 18 м.. Учасники повинні бути одягнуті в легкоатлетичні труси, майки, заправлені в труси, або в легкоатлетичні комбінезони. Взуття повинне захищати ноги та забезпечувати міцний контакт з поверхнею майданчика без шипів. Після виклику в учасника є 20 секунд, щоб почати виконання вправи.

Техніка виконання вправи: учасник займає положення високого старту за стартовою лінією, за командою він пробігає 6 м до наступної лінії бере кубик який лежить у півколі R 50см повертається бігом назад і кладе його у стартове півколі R 50см. Потім біжить за другим кубиком на відстань 9м взявши його повертається назад і кладе його у друге стартове півколо R 50см. Після чого прискорюється до фінішної лінії 18м. Вправа оцінюється за кількістю затраченого часу на виконання вправи. Час визначається з точністю до 0,01 с.

- оцінка виконання. Вправа оцінюється за кількістю затраченого часу на виконання вправи. Час визначається з точністю до 0,01 с.

- обладнання та інвентар: два кубика, прапорець для судді, стартова розмітка, секундомір.

- примітка: якщо кубик покладено не в півколо суддя піднімає прапорець і час не зупиняється поки помилка не буде виправлена та учасник не фінішує. Час зупиняється, коли учень пересік фінішну лінію будь-якою ногою.
2. Гімнастика (хлопці, дівчата)

- програма іспиту. Завдання складаються з виконання акробатичних комбінацій, які мають обов’язковий характер.

Дівчата можуть бути одягнені в купальники, комбінезони або футболки із короткими брюками («лосинами»), юнаки – у гімнастичні майки, ширина лямок яких не перевищує 4 см, трико, спортивні шорти із відкритими колінами. Майки не повинні бути одягнені поверх шортів або трико. Вправа може виконуватися в шкарпетках, чешках або босоніж. Використання прикрас не допускається. Порушення вимог до спортивної форми карається зменшенням 3 балів. Перед початком виступу групи кожному дається можливість один раз виконати комбінацію на доріжці.

Загальна тривалість вправ не повинна перевищувати 1 хв. 30 с. Якщо комбінація перевищує даний час, то вправи, виконані після 1 хв. 30 с., не оцінюються.

Після виклику в учасника є 20 с., щоб почати виконання вправи.

Вправа, виконана без виклику, не оцінюється.

- оцінка виконання: Оцінка дій учасника починається з моменту прийняття вихідного положення на акробатичній доріжці і закінчується фіксацією основної стійки після його закінчення. Сигналом готовності учасника до початку виступу є піднята вгору права рука.

Надана під час виконання вправи підтримка або явна допомога карається відповідними зменшеннями балів.

Вправа повинна мати чітко виражений початок і закінчення, виконуватися злито без невиправданих пауз по прямій лінії зі зміною напряму. Фіксація статичних елементів – 2 с.

Порушення форми карається зниженням оцінки за виконання на 2 бали.

1. Судді оцінюють якість виконання вправи порівняно з ідеально можливим варіантом виконань.

2. Помилки виконання можуть бути: дрібними, середніми і грубими. Виявлення кожної з них приводить до зниження оцінки елементу відповідно на 0,2; 0,3 або 1 бали.

3. Якщо учасник не зумів виконати будь-який елемент (з'єднання) або замінив його іншим, його оцінка знижується на вартість невиконаного елементу (з'єднання).

4. Максимально можлива остаточна оцінка – 10,0 балів. Виконуються наступні вправи:
  1   2   3   4   5

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методичні рекомендації щодо проведення ІІI етапу Всеукраїнської учнівської...
У ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 8-11класів. Олімпіада проводиться...

Методичні рекомендації щодо участі у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської...
Міський етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології проводиться серед учнів 10-х та 11-х класів 30. 10. 2016 року на базі...

Методичні рекомендації щодо проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнської...
Всеукраїнської предметної олімпіади з педагогіки І психології: І етапу – у жовтні, ІІ етапу – в листопаді-грудні 2011 року, ІІІ етапу...

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...

Методичні рекомендації щодо проведення І та ІІ етапів Всеукраїнської...
Відповідно до вимог чинного Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових І спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти...

Протокол проведення ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2013/2014 н р

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з екології
Участь старшокласників в учнівській олімпіаді з екології сприяє екологічному вихованню й залученню їх до проектної діяльності, розширенню...

Зразок Завдання для І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії
Поясніть, яких змін в історичному часі зазнавав адміністративно-територіальний устрій України

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у...
...

У збірнику подані завдання обласного етапу Всеукраїнських учнівських...
Завдання обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології розміщені на сайті



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка