Пошук по сайту


Методичні рекомендації до його проведення тиждень безпеки дитини

Методичні рекомендації до його проведення тиждень безпеки дитини

Орієнтовне планування Тижня безпеки дитини та загальні методичні рекомендації до його проведення

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ
ТБД припадає на третій тиждень акції. Перед цим діти вже 2 тижні перебували у світі здоров'я, вчилися сприймати його як основу успішної життєдіяльності, а гігієнічні навички - як фундамент безпеки здоров'я і життя людини. Тому на ТБД заходи суто з питань безпеки та безпечної поведінки дітей у повсякденній та надзвичайних ситуаціях.
І день (понеділок) "Світ навколо мене."

Ранок:

-Урочисте відкриття ТБД.

-Педагогічні роздуми "Життя дитини - в наших руках".

-Розмова з дітьми на тему: "Рано вранці прокидайся і одразу ж
усміхайся".

-Емоційна валеопауза "У садочку своєму ми всі весело живемо".

-Гра-драматизація "Добро і зло".

-Екскурсія-прогулянка по території дошкільного закладу: як
правильно гратися на вулиці, правила безпечної поведінки при
використанні різного обладнання.

Друга половина дня:

  • Художня праця дітей. Техніка безпеки, правила використання
    матеріалів, інструментів на заняттях.

  • Прогулянка на вулицю. Ситуаційна гра "Обережно - щось нове і
    незнайоме!".

  • Ігрова вправа "Предмети, які без дозволу дорослих браіти не
    можна".


II день (вівторок) "Я і природа."
Ранок:
-Бесіда « Я – частинка живої природи».

-Дидактична гра « Корисно і шкідливо».

-Екскурсія на природу «Що нас оточує» ( прогулянка по зеленій зоні дошкільного закладу).

-Правила безпечної поведінки у природному довкіллі.
Друга половина дня:

-Дидактичні ігри "Пори року", "Що таке стихійні лиха".

-Прогулянка на вулицю з прибиранням території.

-Прислів'я, приказки про природу, явища природи, про небезпеку
у природі.

-Зустріч з працівниками пожежної охорони.

III день (середа) "Сам вдома."

Ранок:

-Бесіда з дітьми на тему: "Сьогодні в мене вихідний, сьогодні я у
домі сам". Ігрові вправи "Телефонний дзвінок", "У двері хтось
постукав (подзвонив)".

-Дидактична гра "Небезпечні речі вдома".

-Ситуаційна гра на прогулянці "Коли я сам гуляю у дворі".

Друга половина дня:

-Драматизація казки "Вовк і семеро козенят".

-Прогулянка.

-Моделювання надзвичайних ситуацій, коли дошкільник вдома сам. Гра "Я дзвоню у службу спасіння: 01, 02, 03, 04...".
IV день (четвер) "Моя безпека на дорозі."

Ранок:

  • Бесіда: "Моя дорога у дитячий садок".

  • Дидактичні ігри: "На чому люди їздять?", "Світлофор".

  • Зустріч з працівниками ДАІ.

  • Прогулянка. Творча, сюжетна, рольова гра "Ми - пішоходи".

  • Рухлива гра "Я - автоінспектор".

Друга половина дня:

-Сюжетно-рольова гра « Швидка допомога».

-Прогулянка. Бесіда : « Як уникнути травм».
Удень (п'ятниця) "Люди навколо мене."

Ранок:

  • Дидактичні вправи: "Хто живе поруч зі мною", "Свої - чужі".
    "Моя сім'я", "Мої друзі".

  • Прогулянка. Сюжетно-рольова гра "Чи завжди цукерка смачна?".

  • Ситуаційна гра "Сигнал "Увага всім!".

Друга половина дня:

  • Комплексне театралізоване заняття "Рятуємо Колобка".

  • Прогулянка. Дидактичні ігри по закріпленню навичок безпечної
    поведінки у різноманітних ситуаціях.

  • Підведення підсумків ТБД.


Через позитивні емоції, веселі ігри, добрі справи, приємне спілкування викликало і закріпило у світовідчутті дітей культ радості буття, дивовижної краси навколишнього світу, беззаперечної цінності життя на Землі і необхідність усіляко його берегти.

Ми формували у дітей розуміння того, що у цьому прекрасному світі існує не тільки "добро", але й "зло", і це "зло" може шкодити і навіть загрожувати усьому живому. Відповідно до віку давали поняття про небезпеку і безпеку, про те, що від нас самих залежить наше життя.

Стимулюючи природну допитливість і цікавість дітей, заохочуючи їх до активного пізнавання та вивчення світу, відпрацьовували у них упродовж дня навички обережної та обачної поведінки у повсякденній життєдіяльності та непередбачуваних обставинах, при знайомстві з усім новим та незвіданим.

Перший день ТБД під умовною назвою "Світ навколо мене" -

День почався урочистим відкриттям ТБД. Діти познайомилися з запрошеними гостями, учасниками ТБД. На відкритті були присутні працівники дошкільного закладу, батьки. В урочистій частині дорослі привітали дітей , діти - дорослих коротким театралізованим виступом.

Педагогічні роздуми « Життя дитини – в наших руках» організували для батьків, освітян, представників усіх зацікавлених органів, запрошених гостей з метою згрупування усіх дорослих та визначення як проблем так, і конкретних завдань з питань безпеки наших дітей. Відверта, небайдужа розмова допомогла активізувати роль, в першу чергу, батьків, і підвищила відповідальність усіх нас, дорослих за збереження життя дітей.

Далі продовжувалася робота з дітьми. Емоційна валеопауза "У садочку своєму, ми всі весело живемо", "Рано-вранці прокидайся, і одразу ж усміхайся" створила радісну, доброзичливу, невимушену атмосферу, гарний настрій у всіх. Кожен дарував один одному усмішку, і свою доброту.

Перша половина дня закінчилася проведенням гри-драматизації "Добро і зло" та екскурсією-прогулянкою по території дошкільного закладу. На прогулянці діти вчилися, як правильно гратися на вулиці, яких правил безпечної поведінки слід дотримуватися при використанні різного обладнання.

У другій половині дня на звичайних заняттях з художньої праці діти повторювали правила користування різними матеріалами, інструментами.

Під час прогулянки моделювали ситуації із знаходженням якогось пакету, відповідного предмету, діти вчилися правильно себе вести під час гри "Обережно - щось нове і незнайоме!".

На закінчення серед багатьох предметів діти під час ігрової вправи "Предмети, які без дозволу дорослих брати не можна" вказували на найнебезпечніші, згадували про них загадки, прислів'я.

Другий день ТБД ("Я і природа") - створив у дітей відчуття повної єдності і любові до природи, формував повагу до усього живого, вчив правильно користуватися дарами природи, закріпив навички безпечної поведінки як з природними явищами, так і рослинним, тваринним світом, світом комах тощо. Інакше кажучи, цей день був присвячений екологічному вихованню дошкільника.

Бесіда "Я - частинка живої природи" та дидактична гра "Корисно і шкідливо" виявили знання дошкільнят про сонце, повітря, воду, рослини, тварини, про те, чим весь оточуючий світ природи може бути для нас корисним, а чим - шкідливим, а то і небезпечним, як жити у цьому світі не шкодячи ні собі, ні оточуючим.

Екскурсія на природу "Що нас оточує" проходила під час прогулянки по зеленій зоні дошкільного закладу, діти оглядали природу пізньої осені, розповідали, що бачили, збирали листя у букети, згадували правила безпечної поведінки у природньому довкіллі.

У другій половині дня проводили дидактичні ігри: "Пори року", "Що таке стихійні лиха", під час яких повторюються, вивчаються знання про природні явища, які спостерігаються у різні пори року, чим вони можуть бути небезпечними, як правильно себе вести під час стихійних лих (грози, повені, снігопаду, ожеледі, заметілі , обвалів, вулканів, землетрусів тощо). Особливу увагу звернули на виникнення пожеж у природі. Як запобігти пожежам, як правильно себе вести у разі небезпеки.

Під час прогулянки організовували прибирання території дошкільного закладу. Давали дітям поняття про забруднене навколишнє середовище, про необхідність берегти чистоту природи.

Діти пригадували прислів'я, приказки, загадки про природу, явища природи, про небезпечні стихійні лиха.

Третій день ТБД ("Сам вдома") - присвятили проблемі забезпечення безпеки дитини тоді, коли ми залишаємо її вдома саму. Оскільки майже всім батькам час від часу доводиться залишати дітей без нагляду, головною метою цього дня стало, з одного боку, зорієнтувати дітей на самостійні заняття, цікавими і безпечними справами, іграми, а, з іншого, навчити дітей правилам безпечної поведінки, особливо у разі виникнення непередбачуваних ситуацій. Бесіда з дітьми на тему: "Сьогодні в мене вихідний, сьогодні я у домі сам", ситуаційна гра "Як я провожу час наодинці", ігрові вправи "Телефонний дзвінок", "У двері хтось постукав (подзвонив)", дидактична гра "Небезпечні речі вдома" на основі вияснення, чим же дійсно займаються діти насамоті, визначили основні правила безпечної поведінки дошкільнят вдома, навчали цікавим іграм, веселому і безпечному спілкуванню з телевізором, комп'ютером, улюбленою кішкою, собакою тощо, допомагають набути навичок правильної поведінки у разі появи непередбачуваних обставин, людей, надзвичайних ситуацій. Особливу увагу звернули на електро-, газові прилади, гострі предмети, ліки, мийні засоби, відчинені вікна і балконні двері тощо.

На прогулянці моделювали ситуацію "Коли я сам гуляю у дворі", відпрацьовували моделі правильної, безпечної поведінки, особливо обережне, обачне поводження на дитячому майданчику, з фізкультурно-оздоровчим, спортивним обладнанням тощо.

У другій половині дня розігрували драматизацію казки "Вовк і семеро козенят".

На прогулянці відпрацьовували в ігровій формі надзвичайні ситуації, коли дошкільник вдома сам: пожежа, прорвало трубу, вимкнулося електричне світло, стався витік газу, створювали моделі безпечної поведінки, щоб не спричинити ніякого лиха або уникнути небезпеки, яка вже сталася.

На завершення провели гру "Я дзвоню у службу спасіння: 01, 02, 03, 04...".

Четвертий день ТБД ("Моя безпека на дорозі") - присвятили проблемі збереження життя дітей під час Їх перебування на наших вулицях і дорогах, де Їх підстерігають такі небезпечні « сусіди», як автомобілі, автобуси, трактори, тролейбуси, поїзди тощо. Метою цього дня стало не тільки ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху, дорожніми знаками, але й, особливо, правилами поведінки пішоходів, моделями безпечної поведінки у різних ситуаціях, правилами надання найпростішої допомоги самодопомоги у разі травм, ДТП тощо.

Бесіда "Моя дорога у дитячий садок" визначила найбезпечніший шлях до рідного садочка і вчила дітей не створювати під час цієї дороги небезпек ні для себе, ні для своїх рідних, ні для оточуючих.

Дидактичні ігри "На чому люди їздять?", "Світлофор" закріпили набуті та прищепили нові знання дітям про залізничний і автотранспорт, види машин, роботу служб ДАЇ, користування пішохідними доріжками, світлофором тощо.

На прогулянці проводили творчу, сюжетно-рольову гру "Ми пішоходи", рухливу гру "Я - автоінспектор" на спеціально розміченому майданчикові.

У другій половині дня розігрували сюжетно-рольову гру "Швидка допомога".

На прогулянці проводили бесіду "Як уникнути травм".

П'ятий день ТБД ("Люди навколо мене") - визначає правила безпечної поведінки дошкільника у соціальному середовищі, вчили їх розрізняти своїх і чужих, правильно вести себе з тими і іншими, будувати гармонійні і безпечні між людські стосунки.

-. Дидактичні вправи : "Хто живе поруч зі мною", "Свої-чужі", "Моя сім'я", "Мої друзі" зорієнтували дітей у складному світі людських взаємин, навчили доброзичливості, ввічливості, лагідним стосункам з рідними та близькими.

На прогулянці сюжетно-рольова гра "Чи завжди цукерка смачна» вчили правильній поведінці з незнайомими людьми, ситуаційна гра "Сигнал "Увага всім!" познайомила дітей з поняттями: аварія, катастрофа, надзвичайна ситуація, і правилам безпечної поведінки, евакуації під керівництво дорослих, безпеці у натовпі тощо.

У другій половині дня провели комплексне театралізоване заняття "Рятуємо Колобка".

На прогулянці проводили дидактичні ігри по закріпленню дошкільників навичок безпечної поведінки у різноманітних ситуаціях, у том числі: поведінка на воді, підготовка до новорічних, різдвяних свят тощо.

Закінчується день підведенням підсумків згідно Положення про Тиждень безпеки дитини.
РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо проведення тижня безпеки дитини в дошкільному закладі.

При проведенні занять у різних вікових групах рекомендуємо використовувати власний досвід з визначеної проблеми, свої сценарії наробки з аналогічною тематикою, зокрема, коли слід враховувати якісь Місцеві Особливості Специфічні небезпеки тощо. Тиждень безпеки дитини – не тільки своєрідний підсумок річної роботи дошкільного закладу з проблем безпеки життєдіяльності дітей, але й певний етап у проведенні акції «Здорова дитини – майбутнє України ». І тому деякі моменти безпеки знайдуть своє відображення упродовж останнього тижня акції - "Тижня гарних манер та здорових звичок", додатково акцентують увагу дітей на забезпеченні здорового і повноцінного життя.

Усі методи, форми, прийоми роботи з дошкільниками мають застосовуватися відповідно до принципу природо відповідності, диференційованого, індивідуального підходу, системності та здоров'єзбереження, з урахуванням вікових анатомо-фізіологічних та психо-емоціональних характеристик кожної дитини.

Ігрова, творча, рухова, емоційна наповнюваність кожного дня у невимушеній і доброзичливій атмосфері має забезпечити найвищу ефективність засвоєння знань, вмінь та навичок дошкільника з безпеки життєдіяльності.

Розробки, конспекти сценаріїв, занять, ігор тощо для різних вікових груп на допомогу працівникам дошкільного закладу у проведенні ТБД будуть поповнювати методичний кабінет садка.

Використана та рекомендована література:

  1. Безпека життєдіяльності дошкільника: Методичний порадник/
    Любомира Калузька. - Івано-Франківськ, 2001. - 95 с.

  2. Виживання в природі. - Дніпропетровськ. - 2001. - 66 с.

  3. Джерельце здоров'я: Навч. посібник до програми "Малятко-
    здоров'ятко"/Шевцова Л.Г., Музирова В.О. та ін. - Дніпропетровськ. - 2001.
    -40с.

  4. Дітям про стихійні лиха і про виживання людини в
    екстремальних ситуаціях: Пам'ятки, правила, поради. - Дніпропетровськ,
    2001-60с.

  5. Екстремальні ситуації і діти: Правила, тренінги для дітей, поради
    дорослим. - Дніпропетровськ. - 2001. - 39 с.

  6. Закон України "Про дошкільну освіту". - 2001.

  7. Закон України "Про захист населення і територій від
    надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру". - 2001.

8. Закон України "Про об'єкти підвищеної небезпеки". -
Дніпропетровськ. - 2001. - 53 с.

  1. Захисти себе сам: Дії дітей старшого дошкільного і молодшого
    шкільного віку в екстремальних ситуаціях. - Дніпропетровськ. - 2001. - 47 с.

  2. Как обеспечить безопасность дошкольников: (Конспекти занятий
    по основам безопасности детей дошкольного возраста): для воспитателя детск. Сада -3 е узд. – М : Просвещение, 2001. – 94 с.

  3. Калузька Любомира. Допоможи собі сам.: Безпека життєдіяльності дітей в дошкільному закладі та початковій школі. Івано- ФранкІвськ.- 2000.- 35с.

  1. Концепція освіти з напрямку "Безпека життя
    діяльності людини". -К., 2000. -19с.

  2. Лисенко Н.В. Екологічне виховання дошкільників. - К.: Освіт;
    1993.-160с.

  3. Музирова В.О., Шевцова Л.Г. Малятко - здоров'ятко: Комплекси
    програма формування культури здоров'я дітей дошкільного віку.
    Дніпропетровськ, 1999. - 64 с.

  4. Музирова В.О., Шевцова Л.Г., Курова В.М., Захаренко В.]
    Поради з правил безпечної поведінки Андрійка Мудрійка для малюків
    Методичні рекомендації для вихователів, батьків та дітей.
    Дніпропетровськ. - 2000. - 24 с.

  5. На природу за здоров'ям: Розмалюй і розкажи.
    Дніпропетровськ. - 2000. - 20 с.

  6. Навроцька Галина. Це треба знати всім: Навч. посібник. - К.
    Дошкільник, 1998. - 224 с.

  7. Обласна акція "Молодь за здоров'я", "Здорова дитини - майбутш
    України": Методичні рекомендації. - Дніпропетровськ; 2000. - 32 с.

  8. Обласна комплексна програма "Здоров'я через освіту" на періо;:
    2000 - 2012 рр. - Дніпропетровськ. - 2000. - 19 с.

  9. Открой пророду детям: Советы родителям.-Луганск, 1995. - 80 с.

21. Права дитини: 36. Міносвіти і науки України до II
Всеукраїнського з'їзду працівників освіти. - К.: - 2001. - 40 с.

. 22. Психология й зкстремальньїе ситуации: Сборник методик й упражнений для детей. - Дніпропетровськ, 2001. -61с.

  1. Тиждень безпеки дитини. - Рівне. - 1999. -21с.

  2. "Школа безпеки": гра-випробування для дітей і підлітків. -
    Дніпропетровськ. 2001. - 60 с.

  3. Щоб не сталося лиха: Консультації, розробки конспектів занять,
    дидактичні ігри з навчання дітей правил дорожнього руху, протипожежної
    безпеки та запобігання травматизму // Бібліотечка вихователя дитячого садка.
    - 2001. - грудень. - 23-24.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методичні рекомендації щодо організації, підготовки та проведення...
Методичні рекомендації для педагогів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, майстрів виробничого навчання І викладачів...

План проведення «Тижня безпеки дитини» в кзо «Жданівський днз ясла-садок «Дюймовочка»
Обговорити прислів’я «Без здоров’я немає щастя», «Здоров’я дитини – багатство родини»

Методичні рекомендації щодо проведення ранкової гімнастики з дітьми дошкільного віку
Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного І духовного...

Методичні рекомендації щодо проведення ранкової гімнастики з дітьми дошкільного віку
Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» – збереження та зміцнення фізичного, психічного І духовного...

Методичні рекомендації педагогічним працівникам навчальних закладів...
Навчально – методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Днівпропетровської області Загоруйко Н. В

Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань І першого уроку...

Методичні рекомендації щодо вивчення фізики та астрономії у 2013-2014 навчальному році
Лист мон від 17. 07. 2013 №1/9-498 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань розроблення інструкцій з безпеки...

Методичні рекомендації щодо функціонування опорних (базових) навчальних...
Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області

Методичні рекомендації щодо проведення уроку виразного читання (українська література)
Міністерства освіти І науки України від 21. 08. 2010 р. N 1/9-580 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у загальноосвітніх...

Методичні рекомендації для батьків І вихователів дошкільних навчальних закладів
Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Чернівецької області



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка