|
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА Загуменна Н.В. «Deutsch ist einfach» навчальний посібник для самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів граматика в таблицях і тести до кожної теми (в 2-х частинах) частина 1 (граматика в таблицях) Київ • 2010 «Deutsch ist einfach», частина 1 (граматика в таблицях)/ навчальний посібник з німецької мови для самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів (в двух частинах) / укладач: Загуменна Н.В. – Київ: «Спрінт-Інформ», 2010 р. – 108 с. (Ум.друк.арк.5) Рецензенти:
«Deutsch ist einfach» є навчальним посібником, який в короткій формі надає основи граматики німецької мови в обсязі програми вищих учбових закладів. Для наочності окремі теми узагальнені в таблицях з прикладами німецькою та українською мовами, що сприяє розвитку та закріпленню навичок перекладу, необхідних для розуміння німецьких наукових спеціальних текстів, а також кращому засвоєнню матеріалу студентами як на заняттях з викладачем, так і для самостійної роботи. Рекомендований як навчальний посібник для студентів, магістрів і аспірантів, а також осіб, які займаються підвищенням своїх знань з німецької мови. © Загуменна Н.В., 2010 © Київ «Спрінт-Інформ», 2010 Die Morphologie § 1. Das Verb (дієслово), Grundformen des Verbs (основні форми дієслова) Дієслово (das Verb) – це повнозначна, змінна частина мови, що означає дію як процес, виражає її в категоріях особи, способу і виступає в реченні переважно в ролі присудка. За семантичним значенням дієслова поділяються на чотири групи: повнозначні (Vollverben) модальні (Modalverben), дієслова - зв’язки (kopu-lative Verben) і допоміжні. (Hilfsverben) Дієслова в німецькій мові мають: а) три особи в однині і множині; б) два числа – однину і множину (Singular und Plural); в) шість часових форм: das Präsens (теперешній час), das Präteritum або das Imperfekt (простий розповідний минулий час), das Perfekt (складний розмовний минулий час), das Plusquamperfekt (складний минулий час), das Futur I (майбутній час), das Futur II (форма закінченого майбутнього часу, або умовного минулого); г) три способи: дійсний (der Indikativ), наказовий (der Imperativ) і умовний (der Konjunktiv); д) дві форми стану: активний (das Aktiv) і пасивний (das Passiv). Всі ці граматичні категорії утворюються від трьох основ дієслова, які називаються о с н о в н и м и формами. • der Infinitiv (неозначена форма дієслова) – перша основна форма; • das Imperfekt oder das Präteritum – друга основна форма; • das Partizip II – третя основна форма.
Примітка: зірочка «*» після дієслова, наприклад, sterben*, нагадує, що це дієслово має форму сильної або неправильної дієвідміни. За способом утворення основних форм дієслова діляться на дієслова сильної (die starken Verben), неправильної (die unregelmäßigen Verben) і слабкої (die schwachen Verben) дієвідміни. Beachten Sie! У слабких дієслів коренева голосна у всіх трьох формах залишається однаковою (також: ie, ei, au). У сильних дієслів коренева голосна змінюється. Щоб краще запам’ятати форми сильних і неправиль-них дієслів, їх можна згрупувати за змінами голосних в корені слова. Див. Tabelle 1. „Typen der Zusammenstellung der Konjugationsformen der starken und unregelmäßigen Verben“:
|
Климко Н., Нестеренко В. та ін. Основи економічної теорії / Київ. Вища школа. Частина VII | Нестор-літописець вважає засновником столиці сучасної України – міста Київ, князя | ||
Практична граматика англійської мови для студентів 3 курсу. Навчальний посібник з граматики для студентів 3 курсу факультету іноземних... | Вам скласти більш повний І якісний конспект. Зошит потім необхідно надати викладачеві на перевірку. Основна література вказана після... | ||
Рак молочної залози//Короткий посібник для студентів та інтернів / Щепотін І. Б., Зотов О. С., Зайвелєва Ю.І., Миронюк С.І. – Київ,... | Вам скласти більш повний І якісний конспект. Зошит потім необхідно надати викладачеві на перевірку. Основна література вказана після... | ||
Зубко А. М. – доктор філософії, професор, дійсний член Академії педагогічних І соціальних наук, дійсний член Міжнародної академії... | Зубко А. М. – доктор філософії, професор, дійсний член Академії педагогічних І соціальних наук, дійсний член Міжнародної академії... | ||
Запропоновані завдання можуть бути використані вчителем як дидактичний матеріал на уроках з певної теми. Відповіді на тести дають... | Повторити вивчені орфограми у значущих частинах слова; навчити школярів правильно писати та вимовляти префікси з- (зі-; с-); знаходити... |