Пошук по сайту


Цикл бесід з техніки безпеки Колпакова Олена Володимирівна Вчитель початкових класів

Цикл бесід з техніки безпеки Колпакова Олена Володимирівна Вчитель початкових класів

Сторінка1/4
  1   2   3   4
Міністерство освіти і науки України

Калинівська середня загальноосвітня школа

Дніпропетровська область Широківський района

ОХОРОНА ПРАЦІ

(Цикл бесід з техніки безпеки)
Колпакова Олена Володимирівна

Вчитель початкових класів


С. Роза Люксембург

2011р.
Колпакова Олена Володимирівна

Вчитель початкових класів. Калинівська середня загальноосвітня школа
Дніпропетровська область Широківський район
ОХОРОНА ПРАЦІ

(Цикл бесід з техніки безпеки)
Запропонований методичний посібник послужить додатковим матеріалом для організації роботи з охорони праці та проведення бесід з техніки безпеки з учнями початкових класів з метою запобігання дитячого травматизму, збереження життя та здоров’я дітей .

Посібник рекомендований вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.

Актуальною проблемою сьогодення є збереження життя та здоров’я дітей, формування у них світогляду, спрямованого на його збереження, оволодіння навичками здорового способу життя та безпечної поведінки. Здоров’я – найбільша цінність – не лише окремої дитини,а й усього суспільства.

Конституцією України визначено,що найвищою соціальною цінністю у державі є людина, її життя і здоров’я. У Законі України «Про загальну середню освіту» йдеться про те, що одним із завдань загальної середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян ,як найвищої цінності,формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів. Психічний та фізичний стан здоров’я дітей – це загальнодержавна і навіть міжнародна справа. Адже нинішні школярі складатимуть більшу частину потенціалу суспільства України xxi ст. Тільки здорова дитина може в майбутньому реалізувати свій талант.

Державним стандартом загальної початкової освіти здоров’я розглядається цілісно і багатовимірно через фізичну, психічну, соціальну та духовну його складову. Кожна складова багатогранна. І лише за умови їх органічного поєднання формується і розвивається здоров’я людини. Ідея здорового способу життя проходить у початковій школі крізь усі навчальні предмети. Діти навчаються відповідального і дбайливого ставлення до власного здоров’я завдяки змісту освіти і системи виховання. Саме від нас, учителів початкових класів, значною мірою залежить , яким буде здоров’я дитини у подальшому житті. Отож, наш обов’язок – формувати у дітей:

  1. Світогляд , спрямований на збереження власного здоров’я, активну мотивацію щодо зміцнення здоров’я;

  2. Знання, вміння і навички безпечної поведінки;

  3. Здатність передбачати наслідки своїх вчинків, розвивати вміння прогнозувати можливість виникнення небезпеки, вчити самостійно приймати рішення.

На уроках і в повсякденному житті намагаюсь довести дітям, що життя, яким би складним воно часом не було, - чудове. Недаремно так усі ми цінуємо його. Однак, існує чимало небезпек, що не тільки псують, але й позбавляють життя. Кожен завдяки безглуздому випадку може опинитися в ситуації, коли секунди вирішують: станеться трагедія чи ні.

У нашому довкіллі є чимало правил, що необхідно знати та виконувати. Ми живемо в суспільстві серед людей, тому повинні дотримуватися відповідних норм і законів. І головними серед них є «Правила техніки безпеки на уроках», «Правила дорожнього руху», «Правила протипожежної безпеки». Діти щодня виходять на вулицю, якою рухаються машини. І вони повинні знати, що без знань певних правил їм тут не обійтись. Також дітям шкільного віку часто доводиться залишатися самим удома, тому їм просто необхідно знати, як правильно поводитися з електричними приладами, газовою плитою. Молодших школярів необхідно навчити, як правильно поводитися вдома, на вулиці та дорогах, підчас прогулянок, оскільки від правильної поведінки залежить їхнє життя і здоров’я.

Із цією умовою пропонуються бесіди з попередження дитячого травматизму для учнів початкових класів, де викладені всі необхідні правила,що їх має засвоїти кожен учень Діти повинні вміти передбачувати небезпеку, бути дуже уважними і зібраними, знати правила поведінки в критичній ситуації і способи виходу з них.

На уроках трудового навчання діти набуватимуть початкові трудові уміння і навички, навчатимуться виконувати доступні прийоми ручної обробки паперу і картону, тканини та інших волокнистих матеріалів, конструюватимуть різноманітні моделі, оброблятимуть фольгу. Під час роботи з різними матеріалами необхідно додержуватись правил техніки безпеки

Пам’ятка №1

«Основні правила для учнів.»



  1. Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.

  2. Не працюй несправним і тупим інструментом. Використовуй інструмент лише за призначенням.

  3. Користуйся прийомами роботи інструментом, як показав учитель.

  4. Не носи з собою різальних, колючих інструментів. Вони мають бути у школі.

  5. У процесі роботи не відволікайся побічними справами.

  6. Інструмент та обладнання мають зберігатися у призначеному місці.

  7. Під час роботи тримай своє робоче місце у належному порядку, а після роботи акуратно прибери його.



Пам’ятка №2

«Правила користування ножицями,»



  1. Користуйся лише ножицями із заокругленими кінцями.

  2. Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

  3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями із слабким кріпленням.

  4. У процесі різання уважно стеж за розміткою.

  5. Не розмахуй ножицями.

  6. У процесі роботи з ножицями тримай матеріал лівою рукою, щоб пальці були осторонь від леза (для праворуких).

  7. Не залишай ножиці після роботи розкритими.

  8. Ножиці повинні бути гострими, їх леза щільно стиснутими.

  9. Зберігати ножиці слід в спеціальному футлярі, коробочці з кришкою або в чохлі з цупкої тканини із застібкою.

  10. Під час роботи ножиці треба класти з правого боку кільцями вперед із зімкнутими лезами.

  11. Передавай їх тільки кільцями вперед.

  12. Під час різання тканини рухай ножиці, а не тканину.


Пам’ятка №3

«Правила роботи з голкою»



  1. Не залишай голку без нитки і в невідповідному місці.

  2. Не вколюй голку у свій одяг або в матеріал, із яким працюєш.

  3. Не бери голку в рот.

  4. Після роботи вколюй голку в спеціальний гольник.

  5. Запасні голки зберігай у гольнику.

  6. У випадку зшивання паперу або картону попередньо проколи отвори шилом.

  7. Не використовуй голку замість булавки.

  8. Під час шиття користуйся наперстком.

  9. Перед роботою та її закінченням перелічи всі голки й одразу відшукай загублені голки. У цьому тобі допоможе магніт.

  10. Передавай товаришеві голку тупим кінцем.



Пам’ятка №4

«Правила користування шилом»



  1. Проколюй предмет на спеціальній підкладці (гумовій чи дерев’яній.)

  2. У процесі проколювання отвору будь уважним.

  3. Не проколюй шилом тверді предмети з гладенькою поверхнею (жолуді, шишки, каштани, горіхові шкарлупки тощо).

  4. Не користуйся шилом не за призначенням.

  5. Стеж за справністю інструмента.


Пам’ятка №5

«Правила користування шпильками»



  1. Шпильки слід зберігати в спеціальних подушечках або книжечках,

зроблених з клаптиків тканини.

  1. Шпильки не слід розкидати, тримати в зубах, заколювати в одяг, втикати в скатертину чи крісло – це небезпечного.

  2. Перед роботою та після її закінчення треба перелічити всі шпильки й одразу знайти загублені. У цьому тобі допоможе магніт.

  3. Передавати шпильку можна тільки в закритому вигляді.

  4. Не використовуй шпильки не за призначенням.

  5. Не грайся шпильками – це небезпечно.



Пам’ятка №6.

«Правила роботи з клеєм»


  1. Працюй клеєм акуратно.

  2. Під час наклеювання використовуй підкладний аркуш паперу.

  3. Нанось клей пензликом на середину і розмащуй до країв.

  4. Під час роботи з клеєм використовуй серветку.

  5. Після закінчення роботи клей щільно закрий, пензлик вимий.

  6. Не нюхай клей, не бери пензлик з клеєм до роту – це небезпечно



Пам’ятка №7

«Правила роботи з пластиліном»


  1. Розкачувати пластилін слід на спеціальній підкладці (дерев’яній, гумовій чи картонній).

  2. Розм’якшувати пластилін слід, розминаючи руками.

  3. Не можна брати пластилін до роту .

  4. Розрізати пластилін слід спеціальним пластмасовим ножичком , під час роботи не розмахувати ним.

  5. Після закінчення роботи з пластиліном слід вимити руки з милом.



З а п м’ я т а й !
*Предмети, інструменти, якими користуються правою рукою, розкладають на робочому столі праворуч.
*Усе, що зручно тримати лівою рукою (папір, лінійку), потрібно класти

ліворуч.
*На багатьох підприємствах працівники мають спеціальний одяг, який одягають , приступаючи до роботи. На уроках трудового навчання учням потрібно працювати у фартушках і нарукавниках.
*Чергові повинні до початку уроку розкласти на робочих столах необхідні матеріали та інструменти, а після уроку прибрати класне приміщення.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА УРОКАХ ФІЗКУЛЬТУРИ
Уже на перших уроках ознайомлюємо учнів з місцями занять.

На відкритих майданчиках в основному проводяться легкоатлетичні

види вправ – ходьба, біг, стрибки, метання, рухливі ігри, а зимою – лижна підготовка. В спортивному залі вивчаються, як правило, гімнастичні, акробатичні і танцювальні вправи, різні рухливі ігри.

На заняттях школярам необхідно дотримуватися таких правил з техніки безпеки:
Пам’ятка №1

«Правила поведінки та безпеки на заняттях з легкої атлетики»


  1. На початку занять слід розім’ятися. Це допоможе краще засвоїти вправи й уникнути травм.

  2. Під час бігу на коротку дистанцію біжи тільки по своїй доріжці.

  3. На фініші не роби різких зупинок, після бігу перейди на швидку ходьбу, уповільни дихання і тільки потім зупиняйся.

  4. Ніколи не стрибай на нерівному, пухкому чи слизькому ґрунті; не приземляйся на руки. Приземлення має бути м’яким, на обидві ноги, з поступовим присіданням.

  5. Пам’ятай про безпеку - виходь зі стрибкової ями тільки вперед.

  6. Спостерігаючи за стрибками товаришів, стій з боку розбігу, а не біля місця приземлення.

  7. Під час занять з метання пильнуй, аби м’яч не потрапив у вікно чи в людей.



З А Б О Р О Н Я Є Т Ь С Я:



  1. Заходити у спортивний зал без спортивного взуття;

2.Жувати гумку на уроках;

3.Займатися на уроках у прикрасах, годинниках;

4.Стояти на шляху розбігу й біля місця приземлення під час стрибків.

5.Кепкувати з товаришів, коли вони виконують вправ

Пам’ятка №2

«Правила поведінки та безпеки на заняттях з гімнастики.»



  1. Займатися на гімнастичних приладах лише в присутності вчителя.




  1. Ніколи не стій близько біля приладу під час виконання вправи іншим учнем.




  1. До складніших вправ переходь тільки після засвоєння попередніх.




  1. Розпочинай складні вправи тільки після розминки.



  1. Акробатичні вправи і вправи на гімнастичних приладах

розпочинай тільки після команди.


  1. Пильнуй, щоб випадково нікого не зачепити гімнастичною палицею чи скакалкою.




  1. Зіскок із коня, козла, колоди, гімнастичної стінки роби обов’язково на обидві ноги.




  1. Приземлення має бути м’яким, на носки обох ніг, із поступовим присіданням.


З А Б О Р О Н Я Є Т ЬС Я:

1.Заходтити в спортивний зал без спортивного взуття;

2. Жувати на уроках гумку;

3. Займатися вправами у прикрасах, годинниках;

4. Переходити від приладу до приладу без дозволу вчителя;

5. Стояти на шляху розбігу та біля місця приземлення під час опорних

стрибків;

  1. Розгойдуватися на перекладині, якщо вправу з підтягування виконують одразу кілька учнів;

  2. Виконувати вправи на гімнастичних приладах без страхування;

  3. Кепкувати з товаришів, коли вони виконують вправи.

Пам’ятка №3

«Правила поведінки та безпеки на заняттях із баскетболу»



  1. Обирай місце для гри так, щоб м’яч не влучив у шибки та не потрапив на дитячий ігровий майданчик.


2.Перед початком гри прибери майданчик, аби там не було зайвих предметів, котрі можуть призвести до травми.
3.Подбай про безпеку сторонніх людей.
4.Суворо дотримуйся правил гри.
5Лови м’яч тільки обома руками.

6.Ловлячи м’яч, ніколи не виставляй пальці уперед. Це небезпечно.


  1. Спочатку виконай підготовчі вправи для розминки і добре розігрійся. Це допоможе уникнути травм.




  1. Після занять не залишай м’яч на майданчику – обов’язково поклади його на місце.


З А БОР ОНЯ ЄТ ЬСЯ:

1.Грати на проїзній частині дороги;
2.Штовхати у спину гравця,що біжить попереду з м’ячем;
3.Робити підніжки та зачепи, хапати за спортивну форму чи руки

товаришів.

Пам’ятка №4.

«Правила поведінки та безпеки на заняттях із футболу.»



  1. Обирай місце гри так, аби м’яч не влучив у шибку та не потрапив на дитячий майданчик.




  1. Перед початком гри прибери ігровий майданчик, аби там не було зайвих предметів, які можуть призвести до травм.




  1. Дбай про безпеку сторонніх людей.




  1. Спочатку виконай підготовчі вправи для розминки і добре розігрійся. Це допоможе тобі уникнути травм.



  1. Суворо виконуй правила гри.




  1. Після занять не залишай м’яч на майданчику, обов’язково поклади його на місце.


З А Б ОР О Н Я Є Т Ь С Я:



  1. Грати на проїзній частині дороги;



  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради...
Упорядник: Іванова Тетяна Цезарівна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель»

Методичні рекомендації по проведенню та оцінюванню перевірних робіт з української мови
Семенчук К. В. вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

Смілянський навчально-виховний комплекс
Вдовенко Олена Володимирівна, вчитель музичного мистецтва та художньої культури, першої кваліфікаційної категорії, Смілянського навчально-виховного...

Підготовка майбутніх вчителів початкових класів до роботи з родинами учнів
Фефілова Тетяна Володимирівна, старший викладач кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету...

Засобами гри
З досвіду роботи вчителя початкових класів голубівської сзш вчитель: севериної в. О

«Шляхи формування й удосконалення техніки читання в початковій школі»
Піб, посада: Терещенко Ірина Петрівна, учитель початкових класів Докучаєвської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Підручник О. П. Хорошковська, Г.І. Охота ). 3 клас ( ІІ семестр)...
Тести складено відповідно до чинної «Программы для средней общеобразобразовательной школы с русским языком обучения 1-4 классы» 2006...

Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради...
Упорядник: Шевченко В. І., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «Вчитель-методист». Толстюк Л. В., вихователь групи...

Картки з математики
Гапон Наталія Олександрівна вчитель початкових класів Водянської середньої загальноосвітньої школи. Стаж роботи 24 роки

Крупецький навчально-виховний комплекс (програма спецкурсу для 10-...
Т. В. Фелонюк методист районного відділу освіти Обговорено І затверджено на раді методичного кабінету



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка