Пошук по сайту


Тема уроку: Франц КÁфка «Перевтілення» Своєрідність світобачення та його художнього втілення в оповіданні «Перевтілення». Грегор Замза та його родина. Мета

Тема уроку: Франц КÁфка «Перевтілення» Своєрідність світобачення та його художнього втілення в оповіданні «Перевтілення». Грегор Замза та його родина. Мета

Тема уроку: Франц КÁФКА «Перевтілення»

Своєрідність світобачення та його художнього втілення в оповіданні «Перевтілення». Грегор Замза та його родина.

Мета: аналізувати образ головного героя новели Ф.Кафки «Перевтілення»; формувати в учнів уявлення про внутрішні суперечності героя як символічне уособлення «маленької людини»; розвивати навички роботи з художнім текстом; удосконалювати вміння учнів формулювати та обгрунтовувати своє ставлення до прочитаного; сприяти вихованню найкращих моральних якостей.

Тип уроку: урок аналізу художнього образу.

План уроку

1.Організаційний момент.

2.Повідомлення теми і мети уроку.

3.Актуалізація опорних знань.

4.Аналіз тексту, оформлення узагальнюючої таблиці.

5. Формулювання висновків.

6. Підбиття підсумків, виставлення та мотивація оцінок.

7. Домашнє завдання.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка зовнішнього вигляду учнів та їх готовність до уроку. Перевірка присутніх учнів.


  1. Повідомлення теми та мети уроку. Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми з вами проаналізуємо образ головного героя новели Ф.Кафки «Перевтілення»-Грегора Замзи, розвинемо навички роботи з художнім текстом, розвинемо вміння формулювати та висловлювати своє ставлення до прочитаного.

«Перевтілення»-знаковий твір модерністської літератури.Тема новели-гранична самотність особистості та трагічне знецінення людського життя.
3.Актуалізація опорних знань.

-Що означає слово «кафкіанський» (kafkaist)?

-Як воно характеризує атмосферу і настрої у творах Ф.Кафки?

4.Аналіз тексту.Оформлення узагальнюючої таблиці.

1 Розділ

Бесіда

-Чи відомо з якої причини комівояжер Грегор Замза перетворився на комаху?

-Як ви поясните перевтілення Грегора Замзи?Це хвороба?Фізична?Душевна?Що спричинило це «захворявання»?Чи можна перевтілення Грегора порівняти з відомими фантастичними творами, у яких теж відбувається перетворення людей на комах чи тварин?

-Як він сприймає своє перевтілення?

-У чому трагізм його становища?

-Як поводиться Грегор-комаха, коли до нього приходить повірений з фірми?

-Що турбує Замзу в нинішньому його стані?

-Яке ставлення близьких людей до героя мало б викликати його перевтілення?

-Як натомість вони реагують?

ІІ Розділ

Бесіда

-Як почувається Грегор після першої сутички з батьком?

-Які почуття перживає герой, коли чує про фінансові проблеми родини?

-Як ставиться Грегор до сестри?Як сприймає її турботу?

-Чому спроба матері та сестри винести меблі з кімнати Грегора викликають спротив героя?

-Чим обертається для нього цей бунт?

ІІІ Розділ

Бесіда

-Чому родина остаточно збайдужіла до Грегора?

-Що спричинило останню сутичку героя з рідними?

-Чому після останнього випробовування він помирає?

-Як сім я сприйняла смерть Грегора?
Під час бесіди учні дають відповіді і складають узагальнюючу таблицю.


Грегор Замза-

уособлення «маленької людини»

Родина Замзи-

уособлення байдужості світу

Комівояжер Грегор Замза з невідомих причин перетворився на комаху. Він сприймає своє перевтілення покірно, проте продовжує мислити і відчувати, прагне довести, що здатен і надалі жити як людина.

Найрідніші люди не співчувають Грегорові. Мати налякана і відчуває до сина відразу. Батько налаштований вороже. Він роздратований виглядом сина; стає на бік хазяїна фірми; чинить насильство, загрожуючи завдати смертельного удару синові.

Грегор-комаха збунтувався, коли з його кімнати почали виносити меблі. Він захищає власне право на людське існування і гідність, але зазнає поразки.

Розлючений батько розправляється з Грегором, закидаючи його яблуками.

Причарований грою сестри, Грегор покидає своє сховище, щоб показати, що він зберіг здатність відчувати музику, тобто зберіг усе людське. Але його дії сприймаються родиною вороже.

Родину обтяжує присутність Грегора-комахи. Усі байдужі до його страждань і відмовляються помічати у ньому людське. Смерть Грегора для них-це звільнення.



5.Формулювання висновків.

Метафоричне значення перевтілення головного героя.

Перевтілення-це метафора перетворення людини на вигнанця. Утрата Грегором людської подоби виштовхує його зі світу людей. Він став «не таким, як усі», тому приречений на самотність і забуття. Він заслуговує на співчуття та милосердя, однак наражається на жорстокість і ненависть рідних.

Поміркуйте, чому Кафка заборонив ілюструвати твір?

Чи згодні ви з такою позицією?
6. Підбиття підсумків. Виставлення та мотивація оцінок.
7.Домашнє завдання.

Твір-роздум «Проблеми існування людини ХХ ст. у новелі Ф.Кафки «Перевтілення».

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Щоб краще збагнути суть твору Кафки "Перевтілення", треба добре знати...
Перевтілення. Нерідко фантастичність твору відволікає недосвідчених читачів від суті твору, але для тих, хто справді шанує філософські...

Тема уроку
Мета уроку. Розкрити особливості процесу десталінізації в Україні та його суть

Ііі етап обласної учнівської олімпіади із зарубіжної літератури
«Чума», «Життя Галілея», «Джакомо Джойс», «Перевтілення», «Реквієм», «Майстер І маргарита»

1. Ідейно-теоретичні основи інституціоналізму та етапи його розвитку
Його своєрідність полягає насамперед у тім, що прихильники інституціоналізму в основу аналізу беруть не тільки економічні проблеми,...

Тема: Г. Белль
Мета: дослідити поєднання протиприродності й антигуманності війни та патріотизму в оповіданні Г. Белля “Подорожній, коли ти прийдеш...

Конкурс ерудитів
Мета заходу. Показати Шевченка як поета, що глибоко розумів роль художнього слова в формуванні людини; поглибити знання учнів про...

Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжної літератури
Тема уроку за програмою : Ф. М. Достоєвський. «Злочин І кара». Система образів роману, значення І символіка його назви

Уроку за програмою
Тема уроку за програмою : Життєвий І творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської І всесвітньої...

Конспект уроку Проблема взаєморозуміння батьків
Тема: Проблема взаємовідносин батьків І дітей в оповіданні Д. Олдріджа «Останній дюйм»

Технологія «Художнє слово І дитяче мовлення»
Виховна І ху­дожня цінність цього виду мистецтва обумовлена специфікою засобів втілення в ньому художнього образу, насамперед, мовних...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка