Пошук по сайту


Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжної літератури

Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжної літератури

Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжної літератури.
І. Інформаційна картка уроку зарубіжної літератури

Клас - Дата –
Тема уроку за програмою : Ф.М.Достоєвський. «Злочин і кара». Система образів роману , значення і символіка його назви.
1.Тема уроку: « Дивлюся, як в дзеркало, в тебе »

2. Мета літературної освіти:

Цілі, завдання: розкрити особливості системи образів роману (Лужина. Свідрігайлова, Соні Мармеладової) шляхом співставлення , визначити , яка їх роль в розкритті образу головного героя; перевірити отриманий рівень знань, вмінь у формі захисту творчих проектів( створення презентацій, рекламних роликів, рефератів, літературних газет…),

формувати навички аналізу художнього твору, створювання власного конструкту,

розвивати логічне мовлення, вміння висловлювати свою позицію,розвивати особистий творчий потенціал та потенціал учнів, необхідний для самовдосконалення та самореалізації в умовах розвитку засобів ІКТ;

виховувати толерантність, прагнення до активної багатогранної життєвої позиції, свідоме ставлення до вибору життєвого шляху.

3.Змістові лінії літературної освіти: аксіологічна, мовленнєва, діяльнісна .

4. Компетенції учня-читача: аксіологічна, літературознавча,комунікативно-мовленнєва, діяльнісно - операційна.

5. Очікувані(плановані) результати: учні поясняють особливості системи образів роману, характеризують образи Лужина, Свидригайлова, Соні Мармеладової, визначають їх місце і роль в романі для розкриття образу головного героя, умітимуть працювати з текстом, а саме : відбирати необхідну інформацію та узагальнювати її, створювати власний конструкт; висловлювати свою позицію, працювати колективно , проявлятимуть свої творчі здібності,усвідомлять прагнення до активної багатогранної життєвої позиції.

6. Тип і різновид уроку : урок вивчення та аналізу художнього твору.

Форма уроку : Семінарське заняття.

7. Теоретико –літературні поняття: система образів, двійники, символіка.

8.Літературно – мистецькі зв’язки: фрагменти художнього фільму «Злочин і кара» Л. Куліджанова , ілюстрації до роману художників М.Шемякіна, Д.Шмарінова, Глазунова.

9. Наочні засоби навчання : презентації , ілюстрації до твору, роботи учнів( літературна газета «Ф.М.Достоєвський та його роман «Злочин і кара» , буклет.

10. Варіативне домашнє завдання :

1.( для всього класу) Знати визначення поняття “роман” і його різновиди.

2.Підібрати цитати до розвінчання філософської теорії агресивного індивідуалізму та ствердження етичної ідеї ( співчуття до знедолених)

3.( для бажаючих)Достоєвський та інші письменники задавали собі питання: «Що робити? Куда йти?». Чи задавали ви собі таке питання?Чи може і чи повинна людина намагатись змінити оточуючий його світ? Напишіть міні-твір –роздум: «Що робити?»
II. Модель уроку- заняття з літератури.
Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.
Зачин уроку

І. Вступне словозвернення вчителя до учнів – читачів.
Кожен з нас буває в житті або в ролі вчителя, або в ролі учня. Завжди, повірте мені, приємно ділитися своїми знаннями та вміннями, та ще приємніше, коли тобі їх дають, коли отримуєш мудрі уроки життя. Ось послухайте притчу про Майстра. ( відеокліп). Доречі, ці слова були першими, які промовив Родіон Раскольников. Сьогодні і у вас буде можливість отримати уроки життя від Майстра слова, письменника-психолога, який все своє життя досліджував людину( слайд №1), який доводить, що «Права на злочин немає ніхто!». Довго і тяжко йде до цього висновку Родіон Раскольников, веде його Достоєвський стикая з різними людьми та ідеями.Відповіді на «прокляті» питання шукає не в оточуючих людях, арозбирається в собі.

Сьогодні у нас 5 урок в системі уроків за творчістю Ф.Достоєвського і його тема :

Система образів роману, значення і символіка його назви. (слайд №2,№3).

Мета уроку : ( див. вище)

Очікувані результати : які життєві компетентності будуть у вас сформовані на кінець уроку, чому навчитесь ,які навички отримаєте.
Урок ми проведемо у вигляді семінарського заняття з використанням інформаційно- компютерних технолдогій. Місяць потому ви об*єднались у групи, обрали теми проектів ,і сьогодні настав час презентувати свою роботу, роботу команди. Вашу роботу будуть оцінювати рецензенти і не тільки. У кожного на партах лежить лист оцінювання. Ви протягом уроку проставляєте собі бали за кожний вид діяльності і в кінці уроку здаєте мені для ознайомлення і остаточного оцінювання.
Основна частина

ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти

1.Слово творчим групам.

  • Творчий проект учениці, яка підготувала рекламний буклет до роману.

  • Так дійсно, в романі біля 90 персонажів з різним способом життя, поглядом на життя. Та серед всіх виділяються декілька, які найбільше вплинули на хід думок Родіона Раскольникова.

  • Творчий проект «Лужин»

  • Творчий проект «Свидригайлов»

  • Творчий проект «Соня Мармеладова.»


Кульмінаційні моменти

розв’язання літературно-мистецьких завдань.

ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.
А зараз завдання всім учням класу.
1.Пошук відповідностей:

установіть відповідність між персонажем та його характеристикою.

1. Лужин – а) Смиренна душа

2. Свідрігайлов – б) Шахрай-аристократ

3. Соня – в) Благородний бивця

4. Раскольніков – г) Розпусник , деспот
2.Продовжіть речення:

  • Ф.М.Достоєвський підібрав героїв - двійників….

  • “Дивлюся, як в дзеркало, в тебе”….


IV.Рефлексивно-корекційна лінія контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.

1. Метод ПРЕС

  • Продовжіть речення :

  • “Сьогодні на уроці я …”.

  1. “ отримав уроки життя від Ф.Достоєвського…. Від …. героя”

  2. “я відчув…”

  3. “ усвідомив…”

  4. “ вдячний…”

2.Оцінювання робіт учнів. Рекомендації.

Розв’язка уроку.

V. Слово-епілог словесника.

Кожен герой обрав свій шлях, зробив свій вибір. Вчився жити шляхом проб та помилок. Знову повертаюсь до того, з чого почала наш урок – все в ваших руках. У вас попереду довге життя. Сплануйте його так, щоб в певний віковий період ,підбиваючи підсумок пройденого, ви з задоволенням сказали: «Я все зробила, що від мене залежало. Я – щаслива».

Домашнє завдання:

  • 1.( для всього класу) ) 1.( для всього класу) Знати визначення поняття “роман” і його різновиди.

  • Підібрати цитати до розвінчання філософської теорії агресивного індивідуалізму та ствердження етичної ідеї ( співчуття до знедолених)



  • 2.( для бажаючих)Достоєвський та інші письменники задавали собі питання: «Що робити? Куди йти?». Чи задавали ви собі таке питання?Чи може і чи повинна людина намагатись змінити оточуючий його світ? Напишіть міні-твір –роздум: «Що робити?»

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжної літератури
Тема уроку за програмою : Роман Злочин І кара як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні,...

Проектно-конструкторська модель уроку літератури
Тема уроку за програмою: Ф. Достоєвський. «Злочин І кара». Еволюція образу Раскольнікова І розвінчання теорії сильної особистості,...

Програма факультативного курсу із зарубіжної літератури «Література сша»
Ознайомлення з творами письменників cша проводиться в школі на уроках зарубіжної літератури з 5 по 11 класи

Довідка про результати вивчення стану викладання зарубіжної літератури у 5-9 класах знз району
Відповідно до наказу №18 від 04. 02. 2016 Про вивчення стану викладання зарубіжної літератури у районі вивчався стан викладання зарубіжної...

До уроків зарубіжної літератури, особистим прикладом залучає дітей до цієї цікавої справи
Такою є Сизько Галина Леонідівна. Вона працює вчителем зарубіжної літератури І російської мови у загальноосвітній школі №3 і-ш ступенів...

Виховання інтересу до вивчення зарубіжної літератури
Першим етапом роботи на уроці зарубіжної літератури є пробудження цікавості до читання. Необхідно надихнути учнів на читання, зацікавити...

Навчальний кабінет зарубіжної літератури
Положення про навчальний кабінет зарубіжної літератури (далі кабінет) роз­роблено відповідно до Закону України «Про загальну середню...

Про вивчення зарубіжної літератури у 2015-2016 навчальному році
У 2015-2016 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5-7 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5–9...

Уроку Дата Календарно тематичне планування уроків зарубіжної літератури
Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. В. Вордсворт «До прекрасного». Уславлення в сонеті величезної...

Конспект уроку №28 з зарубіжної літератури для 11 класу Тема: Контрольна...
Російський поет, співзасновник І практик акмеїзму, в своїй творчості обстоював принципи «поезії мужності». Це …



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка