Пошук по сайту


Урок виразного читання. Билина «Ілля Муромець І Соловей-Розбій-ник»

Урок виразного читання. Билина «Ілля Муромець І Соловей-Розбій-ник»

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури

7 клас





п / п

Дата


проведення

Розділ, тема уроку


К-сть годин




Примітки





  1. Вступ





1.
2.




Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини.
Цінність внутрішнього світу людини та її вчинків (на прикладі прочитаних творів).


1
1









  1. Героїчні пісні та балади у світовій літературі





3.


4.

5.

Р.

6.

7.

Р.

8.






Давньоруські билини про Іллю Муромця. Легендарна історія Київської Русі як сюжетна основа билин. Втілення в них уявлень про патріотизм, героїзм, ідеальних народних героїв.
Урок виразного читання. Билина «Ілля Муромець і Соловей-Розбій-ник» та її героїчний зміст.
ПЧ. Російські билини (за вибором учня або вчителя).
Фольклорні балади про Робіна Гуда. Легенди про шляхетного розбійника — втілення мрії англійського народу про захисника від несправедливості. Історичне тло балад. Багатогранність образу Робіна Гуда, його друзі та вороги.
ПЧ. Англійська народна балада .
Сербська народна балада «Смерть матері Юговичів», її стриманий, напружений драматизм. Ознаки фольклорної балади у творі. Сербські епічні пісні й українські козацькі думи.



1


1

1
1

1
1







9.

10.

11.

12,

13.

14.


15.

16.

Р.

17.

Р.






Л І Т Е Р А Т У Р Н А Б А Л А Д А

Франсуа Війон (між 1431-1432 — після 1463). «Балада прикмет».

Особливості жанру літературної балади.
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759 — 1805). Утвердження самоцінності людського життя в баладі Шиллера «Рукавичка».
Йоганн Вольфганг Гете (1749 — 1832). «Вільшаний король».

Переплетіння психологічного, фантастичного та реального в баладі Гете.
Поетизація давньоруської минувшини в баладі Олександра Пушкіна «Пісня про віщого Олега». Зацікавленість Пушкіна історією Київської Русі.
Роберт Льюїс Стівенсон (1850 — 1894). «Вересковий мед» Стівенсо-на — героїчна балада. Уславлення в ній подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи в творі.
Адам Міцкевич (1798 — 1855). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади «Альпухара» (із поеми «Конрад Валленрод»).
Урок виразного читання. Читання літературних балад напам’ять.
РМ (письмово). Стислий відгук про прочитану літературну баладу (навч. робота).




1

1

1

2


1


1

1
1



1-2 балади вивчити напам’ять

(за вибором учня)



18.







Контрольна робота з теми “Героїчні пісні та балади у світовій літературі” (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання тощо).



1






  1. Героїчне минуле в літературі





19.


20.

21.

22,

23.
24.

25.
26.
27.
28.






Вальтер Скотт (1771 — 1832) — засновник жанру історичного роману. Широка панорама життя середньовічної Англії в романі «Айвенго».

Зображення в романі «Айвенго» боротьби англосаксів з норманами в

ХІІ ст. і усобиць норманів.
Історичний колорит у творі. Втілення найкращих народних рис в образах Гурта, Вамби та розбійників Робіна Гуда.
Зображення в романі представників саксонської знаті. Характеристика об-разів Седріка Сакса та Ательстана.
Жіночі образи в романі. Ідея віротерпимості. Ровена і Ребекка — дві різні долі.
Історія і доля людини: Айвенго, його відданість, чесність, благородство.
РМ (усно). Порівняльна характеристика Айвенго і Бріана де Буагільбера.
Контрольний твір за романом В. Скотта «Айвенго».
Контрольна робота з теми “Героїчне минуле в літературі” (тести, літературний диктант, розгорнуті відповіді на запитання…).


1


1

1

2

1

1
1
1
1







  1. Україна та її історія в літературі





29.
30,

31.

32.
33.
34.
35.

36.
37,

38.






Микола Гоголь (1809 — 1952). Гоголь і Україна.
«Тарас Бульба». Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності й ратної звитяги українського народу в боротьбі за рідну землю. Робота з текстом.
Бойове товариство, побут і звичаї запорожців.
Втілення в образі Тараса Бульби кращих рис запорозького козака.
Остап і Андрій. Порівняльна характеристика синів Тараса.
РМ (усно). Сладання плану порівняльної характеристики Остапа та Андрія.
Урок виразного читання. Картини природи в творі.
Райнер Марія Рільке (1875 — 1926). Рільке і Україна. «Пісня про Правду». Уславлення боротьби за незалежність у творі. Роль народної пісні в оповіданні. Україна та її історія очима австрійця Рільке.



1
2


1
1
1
1

1
2






5. Пригоди та фантастика



39,

40.

41.

42.
43.

44.
45.
46.






Джонатан Свіфт(1667 —1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (ч. І).

Сатиричне зображення в творі англійської дійсності ХVІІІ ст. Ліліпутія — Англія крізь зменшувальне скло сатири.
Державний устрій, закони та звичаї Ліліпутії. Війна між Ліліпутією та Блефуску, її причини й наслідки.
Життя Гуллівера у ліліпутів. Характеристика головного героя.
Артур Конан Дойль (1859 — 1930). «Собака Баскервілів». Захоплююча інтрига — основа детективного твору.
Шерлок Холмс і доктор Ватсон — класичний детективний дует.
Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса.
Контрольна робота з тем «Україна та її історія в літературі», «Пригоди та фантастика» (комбінована контрольна робота).



2


1

1
1

1
1
1






6. Краса чистих людських взаємин



47.

48.

49.
50.
51.

Р.
52.
53.
54.

55.





О. Генрі (1862 — 1910). «Останній листок». Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів.
Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказної самопожертви та любові до ближнього.
Гуманізм новели «Останній листок».
ПЧ. Символи самовідданого кохання в новелі О. Генрі «Дари волхвів».
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Своєрідність розв’яза-ння проблеми батьків і дітей.
Формування характеру Деві за надзвичайних обставин.
Характеристика Бена і Деві.
Необхідність боротьби «до останнього дюйма», а також подолання «оста-ннього дюйма», що розділяє людей, — провідна думка оповідання.
РМ (письмово). Твір-роздум “Чи здійснилася мрія старого Бермана?»

(за новелою О. Генрі «Останній листок») або твір за оповіданням Дж. Олдріджа «Останній дюйм».



1

1

1
1

1
1

1
1
1





7. Література проти війни

9


56.





Олександр Твардовський (1910 — 1971). «Я був вбитий під Ржевом…», «На карб не ставте дотепер мені…». Поетизація подвигу у Великій Вітчизняній війні простих солдатів, які полягли «в безіменних болотах», «на безіменних висотах», але врятували від фашизму Батьківщину і людство. Проблема історичної пам’яті й моральної відповідальності перед тими, які полягли на війні («На карб не ставте дотепер мені…»).



1






57.


58.
59.


60.

61.

62.





Генріх Белль (1917 — 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Засудження жахів війни в творчості німця Белля. Герой твору як жертва війни.
Високий антивоєнний і гуманістичний пафос твору.
Михайло Шолохов (1905 — 1984). «Доля людини». Трагічна доля од-нієї людини як втілення трагедії усього народу під час Другої світової війни.
Вміння Андрія Соколова залишатися справжньою людиною і патріотом у найскладніших життєвих випробуваннях.
ПЧ. «Ніхто не забутий, ніщо не забуте». Тема історичної пам’яті в літературі.
Контрольний твір «Засудження війни в оповіданні Генріха Белля» («Людська доля. Чи відіграє вона вирішальну роль в житті людини?»).



1


1
1


1

1

1



8. Мистецтво бути людиною


63.
64.


65.


66,

67,

68.







Редьярд Кіплінг (1865 — 1936).

«Якщо…». Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких умов і обставин залишатися Людиною, протистояти ницим смакам і думкам юрби, залишатися гідним у стосунках із можновладцями, робити добрі справи, не хизуючись цим.
Урок виразного читання. Виразне читання напам’ять вірша Р. Кіплінга «Якщо...» (закінчений уривок за вибором учня).

Контрольна робота з тем «Література проти війни», «Мистецтво бути людиною» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання).
Резервні години.


1
1


1


3


Вивчити напам’ять уривок з вірша Кіплінга «Якщо…»





  1. Підсумок





2

1 год. за І сем.



69,

70.





Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу.



2


Планування уклала Кричфалушій Т. Ф.,

голова Тячівського РМО вчителів світової літератури та російської мови,

вчитель-методист Кричівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Література. 8 клас Тема уроку. Урок виразного читання. Читання творів Тараса Григоровича
Та є такі, що залишаються поза часом, бо стають невмирущими. Серед них – І наш великий Кобзар, Тарас Григорович Шевченко. Сьогодні,...

Урок №1Дж. Г. Байрон англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму....
Застосування інтерактивних форм та методів діяльності на уроках Світової літератури. Село Старий Кривин: Старокривинська зош І-ІІІ...

План Вступ Генеральний конструктор П. В. Балабуєв Сьогодення антк ім. О. К. Антонова Література
Україні. Всім відомий літак «Ілля Муромець», розроблений киянином Ігорем Сикорськім на початку ХХ століття, велетень шестидесятих...

Урок 2 Тема. Українська народна казка «Лисиця та Їжак»
Мета: вдосконалювати навички правильного І виразного читання; вчити давати характеристику дійовим особам

Урок позакласного читання. Остап Вишня. «Паралелепіпед»
Закріплювати інтерес учнів до творчості Остапа Вишні, ознайомити зі змістом твору «Паралелепіпед», закріплювати знання про життєвий...

На сайт 5 клас Українська література Урок-конкурс „Мій улюблений вид фольклору
Усна народна творчість; формувати навики виразного читання та почуття гордості за наш народ

Урок позакласного читання. У світі книги (бібліотечний урок) В. Сухомлинський...
Літературне читання: підр для 2 кл. / О. Я. Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.: іл

Урок гра «Щасливий випадок»
Мета. Показати учням красу та багатство української мови, викликати бажання вивчати її, збагачувати свій словниковий запас; розвивати...

Література 5 клас Урок Тема: Загадки. Художні засоби в загадках
Мета: допомогти учням навчитись розгадувати загадки, пояснювати логіку їхнього розгадування, особливості будови та художні засоби;розвивати...

Урок з теми «література давньої греції»
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів з теми «Література Давньої Греції», формувати навички пошукової роботи, виразного...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка