Пошук по сайту


Урок світової літератури 9 клас Тема : Своєрідність лірики Давньої Греції

Урок світової літератури 9 клас Тема : Своєрідність лірики Давньої Греції

Урок світової літератури

9 клас
Тема: Своєрідність лірики Давньої Греції
Мета: узагальнити теоретичні знання учнів про давньогрецьку поезію, закріпити уявлення про поетику Тіртея, Архілоха, Сапфо та Анакреонта; розвивати навички аналізу поетичного твору; повторити поняття 2ямб», «хорей», «елегія»; формувати естетичний смак та зацікавленість поетичним твором.

Обладнання: роздруковані для учнів тексти віршів Тіртея, Архілоха, Сапфо та

Анакреонта без вказання авторів; портрети поетів.
Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя: сьогодні я пропоную вам серйозну наукову роботу. Літературознавчу експертизу. Що таке експертиза?
Eкспертиза – розгляд будь-якого питання експертами для винесення

остаточного висновку.

Нам потрібно визначити авторство даних творів. Прочитайте вірші, спробуйте назвати авторів.

ІІ Аналітико-інтепретаційна діяльність учнів

  1. Аналіз поезії Тіртея «Воїни, непереможеного в битві Геракла нащадки!»

  • Виразне читання поезії вчителем

  • Чи є слова, значення яких ви не зрозуміли?

  • Чи здогадались ви, хто є автором цього вірша? Доведіть.

  • Сформулюйте тему вірша, його ідею.

  • Який жанр має ця поезія? Доведіть.

  1. Аналіз поезій Архілоха «Всі шляхи богам відкриті» та «В горі невтішному…»

    • Читання поезій вчителем та учнями, визначення авторства.

    • Доведіть, що автором поезії є Архілох.

    • Який настрій цих віршів?

    • Які епітети вживає Архілох, описуючи людське горе?

    • Яким віршованим розміром написаний вірш. Доведіть.

  2. Аналіз поезії Сапфо «З Кріту ти сюди завітай, богине…»

    • Читання поезій вчителем та учнями, визначення авторства.

    • Про що цей вірш?

    • В яких рядках втілена основна думка автора? Доведіть.

    • Яка пора року описується Сапфо?

    • Навіщо кличе вона богиню кохання Кіпріду на Кіпр?

    • Чи сподобався вам вірш?

    • Який віршований розмір поезії?

  3. Аналіз поезій Анакреонта «Сумно жити не кохавши» та «Дай мені Гомера ліру…»

    • Читання поезій вчителем та учнями, визначення авторства.

    • Чому автором цих поезій є Анакреонт? Доведіть.

    • Яка основна думка цих поезій?

    • Який настрій викликала у вас поезія Анакреонта?

    • Яким віршованим розміром написані ці вірші? Доведіть.

ІІІ. Підведення підсумків уроку

Слово вчителя: ми почитали з вами та намагались проаналізувати давньогрецьку поезію. Тримаючи в руках вірші відомих тепер для вас поетів, – ви отримали невеличку поетичну збірку. Спробуйте її назвати. Чому саме таку назву ви їй дали?

Мотивація оцінок
ІУ. Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал, написати твір-мініатюру на тему: «Що я відкрив (відкрила) для себе після вивчення давньогрецької поезії?»


Література:

  1. Методичні матеріали до уроків зарубіжної літератури у 8 класі./ За заг. ред. Н.В. Химери. – Біла Церква.: КОІПОПК, 2008.

  2. Ковбасенко Ю.І. Антична література: На допомогу вчителю зарубіжної

літератури. - Тема, №4, 2001.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок з теми «література давньої греції»
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів з теми «Література Давньої Греції», формувати навички пошукової роботи, виразного...

Урок світової літератури (5 клас) Учитель світової літератури та...
Учитель світової літератури та російської мови Новгород-Сіверської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2

Урок світової літератури в 9 класі Тема: Мольєр
...

Уроки світової літератури
Усі художні твори зі світової літератури (хрестоматія). 6 клас : cd-rom : [Текст] / укл. В. В. Паращич. — Х. Вид група «Основа»,...

Урок №1Дж. Г. Байрон англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму....
Застосування інтерактивних форм та методів діяльності на уроках Світової літератури. Село Старий Кривин: Старокривинська зош І-ІІІ...

Морозова Л. Г. Українська література. 8 клас: Плани-конспекти уроків. 2-е видання
Тема: Павло Тичина. Розповідь про поета. Аналіз поезій «Світає», «Україно моя, моя люба Вкраїна…». Своєрідність римування

Конкурс-гра для учнів 8класів
Мета: проводячи літературну гру під час тижня світової літератури, повторити вивчене на уроках світової літератури у 5-8 класах,...

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури (5 клас) за Програмою 2012 року

Урок української літератури 11 клас Тема: Історико фольклорна основа...
Мета: з’ясувати історико – фольклорну основу роману; визначити жанрові особливості. Виховувати почуття гордості від усвідомлення...

Урок з української літератури в 11 класі
Тема. Урок-диспут з елементами театралізації „Нерівність душ це гірше, ніж майна” (за романом Л. Костенко „Маруся Чурай”)



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка