Пошук по сайту


Завдання І етапу учнівської олімпіади з української мови І літератури

Завдання І етапу учнівської олімпіади з української мови І літератури

ЗАВДАННЯ

І етапу учнівської олімпіади

з української мови і літератури

9 клас

УКРАЇНСЬКА МОВА

1. Позначте складносурядне речення, у якому НЕ потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено).

А Жде спрагла земля плодотворної зливи і вітер над нею гуляє бурхливий;

Б Грає сонце в горщиках і весело виблискують гори гончарського добра;

В На галяву зрідка навідуються зграї птахів або інколи загляне лисиця;

Г Улітку в містечку збирали вишні, сливи, яблука і тоді пахло на базарах забутою старовиною.

(1 бал)

2. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.

1 Кома;

А Ця розмова лишила у мене якийсь гіркий присмак але миритись, брати назад свої слова у мене не було бажання;

2 Тире;

Б Час ішов дуже поволі і якась година здалася матері за цілу вічність;

3 Крапка з комою;

В А десь біжать залізні коні і пахне холодом трава;

4 Відсутність розділового знака.

Г Ще одна-єдина мить і дальній поїзд прошумить.

(4 бали)

3. Доберіть до поданих слів українські відповідники.

Контакт, компроміс, бібліоман, лінгвістика, каліграфія, анестезія, інʼєкція, факел.

(4 бали)

4. Відредагуйте подані словосполучення.

Являється студентом, повістка денна, всезагальні збори, не зʼявитися із-за хвороби, на протязі року, отримати освіту, одержувати перемогу, здобути поразку, згідно розкладу.

(5 балів)

5. Утворіть складні прикметники, у яких першою частиною виступає числівник:

22 вагони, 3 поверхи, 50 років, 125 літ, 54 секунди, 12 років, 736 тон, 234 дні.

(5 балів)

6. Запишіть речення, поставте, якщо потрібно, розділові знаки, побудуйте схему і розберіть за членами речення та частинами мови.

В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба.

(5 балів)

7. Розберіть за будовою слова:

Підʼїхати, скопаний, тихо, землянка, зроблений, списавши.

(3 бали)
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (9 клас)
1. Визначте неправильне твердження. Балада – це:

А Усний твір про визначні історичні події та героїв;

Б Ліро-епічний твір з драматично напруженим сюжетом;

В Твір з обмаллю персонажів і відсутністю деталей;

Г Ліро-епічна пісня про трагічну подію;

Д Твір з елементами метаморфоз.

(1 бал)

2. Установіть відповідність між визначеннями та поняттями.

А Музика, театр, архітектура;

1. Елементи твору.

Б Образи, сюжет, виражальні засоби;

2. Риси художнього слова.

В Казка, легенда, загадка, пісня, прислівʼя, приказки;

3. Види мистецтв.

Г Ідейність, образність, емоційність.

4. Жанри народної творчості.




5. Види рим.

(4 бали)

3. Чим цікаві життя і погляди Г.С. Сковороди?

(10 балів)

4. Напишіть твір-роздум «Чи сучасним є поняття «доброта»?»

(15 балів)

Всього 57 балів

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

У збірнику подані завдання обласного етапу Всеукраїнських учнівських...
Завдання обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології розміщені на сайті

Методичні рекомендації щодо проведення ІІI етапу Всеукраїнської учнівської...
У ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 8-11класів. Олімпіада проводиться...

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...

Протокол проведення ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2013/2014 н р

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти...
Створіть казку про частини мови 1,5 стор., використавши 5 дієприкметникових зворотів 12б.+2,5( за викор зворотів)=17,5б

Завдання І етапу учнівської олімпіади з української мови І літератури
Наші з тобою думки співпадають. Я обовʼязково виконаю домашнє завдання у слідуючий раз. Мені не подобається твоє відношення до навчання....

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури
У формі твору-роздуму розкрийте зміст слів О. Довженка «Життя таке коротке. Поспішайте творити добро». Доберіть епіграф, уведіть...

Завдання ІІ етапу всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури
Визначте, у якому з наведених слів наголос падає не на перший, а на другий склад

Завдання для шкільного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Напишіть твір-мініатюру на тему «Вертайсь, рідна мово, у серце народу!», використавши в структурі тексту речення, в якому ставиться...

Кафедра гуманітарної освіти Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади...
Як ви вважаєте, чому від доброго слова світ стає кращим? Чи кожна людина заслуговує добрих слів?



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка