Пошук по сайту


Уроках української мови та літератури Педагогічне кредо

Уроках української мови та літератури Педагогічне кредо

Творчий звіт вчителя української мови та літератури

Лебедєвої Людмили Дмитрівни
Я, Лебедєва Людмила Дмитрівна , закінчила в 1998р. Уманський державний педагогічний інститут імені П.Г.Тичини. Здобула кваліфікацію вчителя української мови та літератури.

Працюю вчителем української мови та літератури в Родниківській ЗОШ І-ІІI ст. з 1998 р. В лютому місяці 2008 року пройшла чергову курсову передпідготовку написала випускну роботу на тему: «Літературні кросворди».

Працюю над проблемним питанням: «Використання комп’ютерних технологій на уроках української мови та літератури»

Педагогічне кредо: «Будь терплячим в очікуванні дива від

дитини,будь готовим до зустрічі з ним »

Під час використання інтерактивних технологій учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчально-виховного процесу. Вони спільно визначають мету та засоби діяльності, прогнозують результати навчання. Учитель виступає лише в ролі організатора процесу навчання, координатора роботи груп, фасилітатора (тобто, людини, яка полегшує спілкування двох і більше людей, контролює хід зустрічі для того, щоб учасники змогли сконцентруватись на обговоренні змісту й рішенні задач дискусії) тощо. Саме інтерактивні технології створюють атмосферу співробітництва, сприяють усебічному розвитку кожного зокрема.

У своїй роботі надаю перевагу використанню створених власних уроків, зокрема мультимедійних супроводів, адже мультимедіа – це сучасна комп’ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об’єднувати в одній комп’ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення та анімацію (мультиплікацію). Кожен із застосовуваних інформаційних компонентів має власні виражальні засоби та дидактичні можливості, що спрямовані на забезпечення оптимізації процесу навчання.

В 2012-2013 навчальному році учні школи брали активну участь у шкільних,,районних,,всеукраїнських олімпіадах та конкурсах з української мови та літератури.

В шкільному етапі предметної олімпіади з української мови та літератури брали участь учні 5-11 класів. Де показали такі результати:

5 клас II місце Носач Артем,Єщенко Яна;

III місце Краченко Віка

7 клас II місце Крочак Марина

8 клас II місце Тітов Олег,Мальцев Максим;

III місце Велетнюк Сергій

10 клас III місце Колонтаєва Юля

11 клас III місце Єщенко Вова
Були делеговані на районний етап предметної олімпіади з української мови та літератури учні 8 класу Мальцев Максим та Тітов Олег.

Саме Тітов Олег здобув III місце у районному етапі.



Також учні нашої школи брали активну участь у у предметній олімпіаді Олімпус Осіння сесія де отримали такі результати та відзнаки:

українська мова

5 клас Єщенко Яна (194 бали, Диплом учасника);

8 клас Тітов Олег (182 бали, Диплом учасника);

українська література

5 клас Шевчук Настя (190 бали, Диплом учасника),

Кравченко Вікторія (186 бали, Диплом учасника);

8 клас Мальцев Максим (182 бали, Диплом учасника),

Петренко Дмитро (189 бали, Диплом учасника).

Також мої учні беруть активну участь у літературних конкурсах. Було проведено ряд заходів до конкурсу імені Тараса Шевченка, а саме, літературна вікторина між 5-7 класами «Чи знаємо ми Шевченка»,заочна подорож у картинну галерею Т.Г.Шевченка (перегляд відеофільмів і розроблено тексти завдань для проведення I (шкільного) етапу Конкурсу ім. Т.Г.Шевченка з урахуванням вікових категорій учнів та подано заявку на участь у II етапі конкурсу ім. Т.Г.Шевченка .

5 клас Носач Артем , Єщенко Яна

8 клас Мальцев Максим
18 лютого 2013 року я провела майстер-клас у 7 класі з української літератури, який базувався на опрацьованому раніше творі

О. Стороженко « Скарб».
Мета майстер-класу продовжувати опрацьовувати ідейно-художній зміст твору О.Стороженко «Скарб», звертаючи при цьому увагу на скарб як узагальнений образ щастя,з'ясовуючи повчальний характер оповідання; розвивати культуру зв'язного мовлення, увагу,пам'ять,логічне мислення,вміння грамотно висловлювати власні думки,спів ставляти,робити висновки,виховувати пошану до родини,школи, України,прищеплювати риси доброти, працьовитості, гуманного ставлення до оточуючих.


У своїй роботі я використовую такі методи та прийоми навчання

МЕТОДИ:

-пояснювально-ілюстративний ( вчитель передає учням готову інформацію,за допомогою різних засобів навчання);

-репродуктивний( організовую діяльність учнів з відтвореними повідомленнями;

-проблемного викладу (проблема вирішується у ході уроку )

ПРИЙОМИ:

-Незакінчені речення (закінчити речення відповідними словами;

-Мікрофон (кожен учень має щось сказати швидко,по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію;

-«Мозковий штурм» (спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість вільно висловлювати свої думки );

-«Займи позицію» (метод корисний на початку уроку з дискусійними питаннями та проблемами).


Також я підготувала урочисту частину до проведення Всеукраїнської мовознавчої гри «Соняшник» де учні нашої школи також були активними учасниками де їм було продемонстровано презентацію.







Маємо гарну результативність у даному

конкурсі

Диплом I ступеня всеукраїнського рівня

Лиманюк Ян (5 клас)
Диплом I ступеня регіонального рівня

Єщенко Яна (5 клас)

Диплом II ступеня регіонального рівня

Пшеничний Вова (7клас)

Диплом III ступеня регіонального рівня

Кравчекно Вікторія ( 5 клас)

У цьому навчальному році я підготувала виховний захід присвячений міжнародному дню рідної мови на тему:

«О, рідна Мовонько, о мово! В тобі від Бога кожне слово»

з використанням мультимедійної презентації.




У нашій школі є гарна традиція.

Щороку в березні місяці проходить місячник педмайстерності ,де всі педагоги беруть активну участь у даному заході.

Я також підготувала відкритий урок у 5 класі з української мови на тему:

« Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь,і,є,ю,я.

Мета: поглибити й систематизувати знання про способи позна­чення на письмі м’якості приголосних, вироблення навичок правильного написання слів із м’якими приголосними; роз­вивати увагу, логічне мислення, мовлення, пам’ять; вихову­вати інтерес до народних прикмет, любов до рідного краю.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Лексикологія,фразеологія:засвоєння нових слів,прислів'їв, приказок.

Культура мовлення і стилістика:засвоєння складних випадків слововживання.

Обладнання:підручники,картки з індивідуальними завданнями, схема «Позначення м’якості приголосних», сигнальні картки,презентація по даній темі.

Щороку на початку березня в нашій школі відбувається низка заходів, яку традиційно називають Шевченківським тижнем.

Учителі української мови та літератури готують і проводять тематичні уроки, бесіди, літературні години,інформаційні хвилинки,літературні читання, вечори вшанування пам’яті тощо, присвячені творчості Тараса Григоровича Шевченка. Кращому сприйняттю особистості митця сприяють книжкові та художні виставки, експозиції.

Я також долучилася до цієї події. Зокрема мною було розроблено проект та план проведення даного тижня.

  • Оформлення школи, випуск предметних стінгазет.

  • Літературно-музична композиція "Наш пророк"

  • Виставка учнівських робіт

  • Трансляція презентацій, підготовлених учнями для уроків української літератури.

  • Конкурс учнівських проектів «Я відкриваю Шевченка».

  • Відкритий урок в 5 класі «Виразне читання творів Т.Г.Шевченка (написання творчих робіт про нього).

Урочисте покладання квіті до пам’ятника Т.Г.Шевченку

  • Літературна вікторина «Невідомі факти про життя та творчість митця».

  • Закриття тижня. Урочиста лінійка. Нагородження.

По закінченню даного тижня було зроблено книгу.




Родниківська ЗОШ I-III ст..

Шевченківський тиждень

у школі




До 200-річчя від Дня

народження Т.Г.Шевченка

присвячується…

2013
В цьому навчальному році я підготувала збірку віршів учнів нашої школи

« Учітесь.читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь!»

На зустріч 200-річчю Т.Г.Шевченка
Також приймаю активну участь у засіданнях методичної ради школи де було заслухано мої доповіді «Від творчого вчителя до творчої особистості учня», «Використання мультимедійної системи спільного навчально-методичного впливу вчителя при вивченні української мови та літератури», «Використання ІКТ на уроках української мови та літератури» та на засіданні методичного об'єднання класних керівників «Використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі за допомогою сучасних мультимедійних засобів».

У своїй практичній діяльності найчастіше використовую презентації, створені за допомогою програми Power Point, зокрема такі їх види:

- презентації для лекційного викладу матеріалу;

- презентації для повторювально-узагальнювальних уроків;

- презентації для уроків тематичного оцінювання знань.

Компонування матеріалу програми в цьому випадку слугує своєрідною формою опорного конспекту. Варто зазначити також, що учні під час підготовки домашнього завдання часто використовують презентацію, вважаючи, що вона більш зрозуміла й логічна.

Мультимедійні уроки, зазвичай, будую за такою структурою:

1. Мотивація уроку – короткий вступний матеріал. Часто під час мотивації створюється проблемна ситуація за допомогою проблемного запитання.

2. Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.

3. Основна частина уроку – опанування навчальним матеріалом уроку: робота з поняттями, невеликими текстовими фрагментами, що містять навчальну інформацію, відеосюжетами, аудіозаписами, фотодокументами, таблицями, схемами (виклад необхідної інформації з теми у вигляді слайдів).

Мультимедійні технології дозволяють подати учням набагато більше інформації, ніж на уроці без використання комп’ютера.

Основна частина уроку може включати і проведення невеликої навчальної дискусії, роботу в групах, творчий звіт з виконання індивідуального завдання. Звісно, використовуються і традиційні форми роботи та методи і прийоми навчання.

4. Підбиття підсумків уроку включає рефлексію почуттів (наприклад, що сподобалося на уроці найбільше), способів діяльності учнів (для прикладу, чи раціональними були види діяльності, завдання, що використовувалися під час заняття) та відтворення учнями основних понять уроку з демонстрацією слайдів з текстовими фрагментами.

Може виникнути питання – а чи не є використання мультимедійних технологій даниною сучасності, адже такі етапи можна запланувати і для звичайного уроку? Однак уже перший досвід використання мультимедійних технологій свідчить, що їх упровадження підвищує ефективність засвоєння матеріалу, інтенсифікує процес навчання, стимулює інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання.

Вважаю, що систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем презентацій, сприяє наступному:

- підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;

- зростанню продуктивності уроку;

- реалізації міжпредметних зв’язків;

- уможливленню організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керуванням учителів інформатики та української мови;

- логічному викладу навчального матеріалу, що значно підвищує рівень знань учнів;

- покращенню взаємин "учень-учитель", особливо з учнями, "далекими" від мови та літератури, які, зазвичай, захоплюються інформатикою;

- зміні ставлення школярів до комп’ютера: вони починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій галузі людської діяльності.

Зрозуміло, що уроки з використанням мультимедійних технологій потребують значної підготовчої діяльності педагога. Учитель повинен вміти користуватися різноманітними програмами: графічними, flesh – анімації, web – редактора, програмами для створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео тощо. Це уможливлює подання інформації у формі відео, презентації, web-сторінки з різноманітними роликами. Загалом для унаочнення навчального матеріалу дуже часто використовую ресурси Інтернету.

Застосовуються у роботі перегляди фільмів або їх фрагментів за прочитаними програмовими текстами, наприклад, вивчення творів Шевченка, "Наталка Полтавка" за І.Котляревським, "Захар Беркут" за І.Я. Франком та інші.

Також використовую записи телепередач про письменників, що вивчаються у шкільному курсі української літератури, наприклад, про Бориса Олійника, Олеся Гончара, Івана Багряного, Олександра Довженка, Лесю Українку, Михайла Коцюбинського, Івана Нечуя-Левицького, Василя Симоненка, Василя Стуса, Тараса Шевченка, Володимира Сосюру та багатьох інших.

Мультимедійний урок дає можливість комбінувати на одному занятті велику кількість цікавих завдань, залучаючи все більше учнів до активної роботи. Іноді створюємо презентації разом з учнями, пояснюючи, який результат є очікуваним, але обов’язково враховуємо їхню думку.

Вважається, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. Загальновизнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж та, що не зацікавлена змістом того, що вивчає. Отже, використання комп’ютерних технологій вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета у комп’ютерному класі, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу.

Дбаю про оформлення навчально-технічної бази кабінету. Намагаюся примножити навчальний та роздатковий матеріал для учнів.




поділитися в соціальних мережах



Схожі:

На уроках української мови
України досі не введено окремий предмет "Права людини". Правове виховання учнів проводиться на уроках гуманітарного циклу: історії,...

На уроках української літератури
Лаврут Валентина Володимирівна, вчителька української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист Української...

Методичні рекомендації вчителям української мови та літератури проектні...
Метод проектів  це модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей...

Опитування учнів на уроках української літератури у 7 класі методичнийпос І б н и к
...

На уроки та позакласні заходи вчителя української мови І літератури
Оксани Щепан свідчить, що її педагогічний досвід на тему “Розвиток пізнавальних інтересів І здібностей учнів на уроках української...

Донецької області
Проблема, над якою працюю «Інтерактивні методи навчання на уроках української мови та літератури, світової літератури»

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Лаврут Валентина Володимирівна, вчитель української мови І літератури. „Ігри на уроках літератури”

Курсова робота на тему: «Фреймове структурування навчального матеріалу...
Оновлення змісту мовної освіти потребує трансформації технологій навчання української мови, розробки інноваційних методик, спрямованих...

З проблеми
«Використання елементів компаративного аналізу на уроках української мови І літератури»

Методичні рекомендації щодо ведення зошитів з української мови та літератури
України від 28. 04. 2006 року №1/9-301 «Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів І перевірки...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка