Пошук по сайту


Урок №46 Тема

Урок №46 Тема

Урок № 46

Тема : Населення, політична карта, держави Північної Америки.


Мета: - вивчити основні етапи заселення материка, кількість населення,

його расовий та етнічний склад;

- розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки

географічних процесах, висловлювати свою думку, робити

висновки;

- виховувати культуру міжетнічних і між расових стосунків.

Обладнання: політична карта світу, атлас, комп’ютерна презентація,

додаткова література, методична література, « Атлас. Географія

материків і океанів 7 клас», телевізор, комп’ютер.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма уроку: урок – екскурсія

Методи і прийоми: дослідницький, бесіда, інтерактивні методи і прийоми: робота в групах, « Снігова куля», метод « ПРЕС» презентаційні, комп’ютерні технології, метод проектів

Очікуванні результати:

учні повинні знати - історію заселення материка, найголовніші країни

учні повинні вміти – характеризувати населення Північної Америки, наводити приклади зв’язків з Україною

План – конспект уроку


І Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів

До відкриття Нового світу на сучасній політичній карті США проживало близько 400 індіанських племен. Нині їх налічується 250 тис.

Населення Північної Америки, як і Південної, сформувалось внаслідок європейської колонізації материка. Але склад населення цих двох материків дуже різний: якщо у Південній Америці переселенці змішувались з корінним населення, то у Північній більша частина індіанців була витіснена у резервації, вихід за межі якої до початку ХХ ст.. вважався злочином. Що ж принесла на материк колонізація, про особливості населення Північної Америки ми з вами поговоримо під час нашої уявної екскурсії по країнах.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

  1. Що називають чисельністю населення?

  2. Як визначають густоту населення?

  3. Які причини впливають на розміщення населення по певній території?

  4. Які є види господарської діяльності?

ІІІ Вивчення нового матеріалу

План

  1. Історія заселення материка. Етнічний і расовий склад населення

  2. Основні показники населення

  3. Політична карта материка

  4. Основні держави материка.





1.Історія заселення материка. Етнічний і расовий склад населення

1.Екскурсія в минуле материка

Еекскурсовод1 про історію заселення материка, показ мультимедійної презентації)

Коли європейці відкрили Північну Америку, вона вже була заселена індіанськими народами. Їхні предки проникли на континент 25 – 30 тис. років тому через Беринговий міст, що існував на місці Берингової протоки. Доказом цього є, зокрема, численні зовнішні ознаки корінних жителів: темна шкіра з червонуватим відтінком, жорстке пряме волосся, рідкий волосяний покрив на тілі, темний колір очей, широке обличчя. Найбільше ці риси притаманні ескімосам і алеутам, які живуть на узбережжі Північного Льодовитого океану та на півдні Гренландії. Індіанці на початку нашої ери створили в південних районах материка високорозвинені цивілізації.

Корінні жителі Північної Америки належать до монголоїдної раси.

Після відкриття Північної Америки Х. Колумбом в 1492 році на материк почали переселятись європейці. Це була перша хвиля переселення.

Друга хвиля - 19 – 20 ст. – пошук нових земель.

Третя хвиля – к. 20 ст. – біженці.

У 17 – 18 ст. з Африки почали завозити сюди негрів – рабів



Екскурсовод 2 про раси та етнічний склад материка

Отже, ми бачимо, що на материку існує три раси: монголоїдна, європеоїдна і негроїдна.

Після відкриття Америки впродовж століть європейські колонізатори винищували індіанські племена. І тепер серед населення Північної Америки переважають нащадки переселенців з Європи: англійці, ірландці, французи, німці. Є також українська діаспора, яка налічує понад 1 млн. осіб.

3. Метод « ПРЕС»

Питання:

Прихід єропейців негативно вплинув на розвиток території Північної Америки, її господарства і культури

Я вважаю, що….

Тому, що….

Наприклад……

Отже, я вважаю, що

4. Робота з картами атласу

1.За картою визначте, які народи проживають на материку?

( американці США), англо – канадці, афроамериканці)

2.За картою визначте , яка релігія переважає? ( християнство: протестантизм, католицизм)

3. Яка мова є панівною? ( англійська, в Цетральній Америці – іспанська)

2.Основні показники населення

1.Розповідь з елементами використання ППЗ і бесіди

В кінці 19 ст. високий природний приріст і потоки переселенців зумовили швидке зростання населення Північної Америки. Але з 60 – х рр.. ХХ ст. народжуваність стала зменшуватись.

Населення = 447 млн чол..

Населення по материку розміщене нерівномірно.

Завдання:

1.Що впливає на нерівномірний розподіл населення по материку?

( природні умови – рідко заселенні північні території, гірські області, але висока густота в степу; історія заселення материка – на сході висока густота населення, бо сюди переселялись перші поселенці, економічний розвиток території - схід більше заселений, де розвинена промисловість).

2.Визначте середню густоту населення Північної Америки.

Г середня = 447/ 24, 2 = 18 чол / км2

Г найнижча менше 1 чол/ км2 – гори, північні райони, о. Гренландія

Г. найвища більше 500 чол/ км2 – США, Мексика.

Природний приріст становить 7 чол на 1000 жителів

В Центральній Америці природний приріст становить 12 чол. на 1000 жителів

У Північній Америці більшість населення – це мешканці міст. На континенті розташовані найбільші міста світу та міські агломерації.

3.Політична карта материка

2. Екскурсія по політичній карті материка з елементами використання ППЗ та роботи з картами атласу

Здійснюючи мандри політичною картою світу ми можемо побачити, що на материку розміщено 24 держави, найчисленніша і найрозвинутіша держава – США, найбільша за площею – Канада.

Господарська діяльність залежить від економічного розвитку країн.

Це найбільш урбанізований континент.

На материку є країни з різними культурами,, мовами й різним рівнем економічного розвитку. Але всі вони в минулому – європейські колонії. Нині більшість з них незалежні, але європейські держави все ще зберігають контроль над деякими островами.



4.Основні держави материка.

3 Екскурсія по країнах материка з елементами використання ППЗ та комп’ютерної презентації

1. група представляє екскурсію США

США – найрозвинутіша країна світу. Площа одна з найбільших – 9, 3 млн. км2. Населення – 277 млн. чол, які носять спільну назву « американці», хоча є вихідцями з різних регіонів світу, насамперед з Європи. ( існує численна українська діаспора). Міське населення складає близько 77 % від загальної кількості. США мають 6 міст – мільйонерів, міських агломерацій - понад 40. Державний лад – федеративна республіка у складі 50 штатів та федерального округу Колумбія. Столиця - Вашингтон. Офіційна мова – англійська.

За економічними показниками США утримують світове лідерство. Промисловість відрізняється високим рівнем розвитку. Найрозвинутіші галузі промисловості – автомобільна, нафтова, нафтопереробна, авіа космічна. Сільське господарство також має високий рівень розвитку, основною формою ведення сільськогосподарського виробництва є ферми, що виробляють продукцію на продаж. Транспорт також високорозвинений, представлений усіма видами. Основну роль відіграє автомобільний.

Найбільші міста – Вашингтон, Нью – Йорк, Балтимор, Новий Орлеан, Сьєрра – Невада, Чикаго,

2 група – Мексикою

3 група – Канадою

Назва походить від індіанського каната – « селище». Європейці, що колонізували країну, вважали, що це назва місцевості.

За площею займає 2 місце в світі – 9, 9 млн км2. Населення становить 28, 3 млн. чол.. Столиця – Оттава. Проживають англо – канадці, франко – канадці, німці, італійці, індіанці, ескімоси.

Це індустріально – аграрна країна. З галузей промисловості розвинена хімічна, кольорова, металургія, машинобудування. Розвинене і сільське господарство – зернове, молочно – м’ясне тваринництво. Розвинені всі види транспорту.

Найбільші міста – Квебек, Оттава

Значну роль у житті Канади відіграє українська діаспора, яка нараховує понад 1 млн. чол.. Українці почали переїжджати до Канади на початку ХХ ст.., насамперед із земель, що тоді перебували у складі Австро – Угорщини. Компактне розселення дозволило українцям зберегти звичаї і мову. Українці зробили великий внесок в освоєнні канадських прерій, зараз значний вплив на політичне життя країни має Союз українців Канади, що об’єднує понад 30 тис. чол.. Функціонують навчальні та дослідницькі, культурні та музейні українські заклади, проводяться щорічні національні фестивалі.

4 група – Кубою

ІV Узагальнення і систематизація знань учнів

1.Прийом « Снігова куля»

2. Складання кросвордів на тему « Населення Північної Америки»

V Підведення підсумків і повідомлення домашнього завдання

1. Повторити П. 37-43

2. Підготувати звіти по вивченій темі

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок з української літератури в 11 класі
Тема. Урок-диспут з елементами театралізації „Нерівність душ це гірше, ніж майна” (за романом Л. Костенко „Маруся Чурай”)

Урок 17. Тема. Степ І лісостеп. Рослини І тварини степів 496 Урок...
Сонячна система І розповісти, які планети входять до неї; вчити користуватися довідковою літературою; виховувати необхідність берегти...

Тема програми
Урок №46-51 Тема уроку: Приготування дріжджового безопарного тіста та виробів з нього

Урок Тема уроку
Тема повоєнне облаштування світу. Версальсько-Вашингтонська система договорів

Урок фізики в 10 класі Тема
Тема: Реактивний рух. Будова ракети. Внесок українських учених у розвиток космонавтики. Успіхи в освоєнні космічного простору

Урок №4 Тема
Тема. Життєвий І творчий шлях Джеймса Джойса. Характерні ознаки його поетики: «потік свідомості», пародійність, іронічність, інтертекстуальність....

Урок світової літератури в 9 класі Тема: Мольєр
...

Урок розвитку мовлення в 10 класі Тема уроку
Тема уроку: Підготовка до написання твору-роздуму на морально-етичну тему за біблійною притчею «Блудний син»

Урок 1 Тема. Вступний урок. Види та типи ліній. Малювання шахового орнаменту в квадраті
Ознайомити дітей з видами та типами ліній; навчити їх зображувати; створювати орнамент із геометричних фігур; користуватися лінійкою...

Урок №1Дж. Г. Байрон англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму....
Застосування інтерактивних форм та методів діяльності на уроках Світової літератури. Село Старий Кривин: Старокривинська зош І-ІІІ...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка