Пошук по сайту


Урок узагальнення за темою «Байка у світовій літературі»

Урок узагальнення за темою «Байка у світовій літературі»







12.11.2015





Урок узагальнення за темою «Байка у світовій літературі» 6 клас

Тема уроку: Байки вчать жити праведно на землі.

Мета уроку: Перевірити знання учнів з вивченої теми, вчити застосовувати теорію

на практиці, спів ставляти, аналізувати байки Езопа, Федра, Крилова;

вдосконалювати навички виразного читання байок.

Розвивати логічне мислення,пам'ять,творчі здібності , вміння

висловлювати власну думку.

На прикладі байок вчити життєвої мудрості. Виховувати почуття

справедливості у ставленні до інших, правдивість, доброту, щирість.

Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань, умінь, навичок .

Моторнії сини й онуки!

Читайте байку для науки.

Леонід Глібов

Оформлення дошки:

  1. Під портретом Езопа:

В Езопа вчіться, добрі люди!

Для того байка коле під ребро,

Щоб виправлять людські заблуди

І вихвалять красу й добро.

Федір

  1. Під портретом Лафонтена:

Сміючись, говорити правду….

Античний афоризм

  1. Під портретом І. Крилова

Дідусь Крилов і досі цілковито

Панує над світом байок.

Хід уроку

І. Організаційно-психологічний момент

1. Привітання з учнями .

2. Релаксаційна вправа „Доторкнися до зірок” .

Вправа проводиться з метою формування в учнів оптимістичного ставлення до уроку й очікування позитивних результатів .

Звучить повільна музика .Учитель звертається до дітей . „Станьте зручніше і заплющіть очі . Уявіть собі , що перед вами нічне зоряне небо , на якому багато зірок .Кожен виберіть собі найяскравішу зірку . Уявіть , що ця зірка – гарна оцінка , яку б ви хотіли отримати , вдала відповідь на уроці , це ваша найзаповітніша мрія . Тепер простягніть руки до неба , щоб доторкнутися до своєї зірки . Намагайтеся з усіх сил ! Ви обов’язково зможете дістати свою зірку . Зніміть її з неба , покладіть її перед собою , а тепер розплющіть очі . Подивіться на свою диво – зірочку . Нехай вона подарує вам натхнення , наснагу і зігріє своїм теплом .

ІІ. Евокація

Учитель читає текст.

“Оце я собі думаю; що треба, щоб мати право з людини посміятися, покепкувати, навіть насміятися, із своєї, рідної людини?..

Треба – любити людину. Більше, ніж самого себе.

Тоді тільки ти маєш право сміятися. І тоді людина разом з тобою буде сміятися… із себе, із своїх якихось хиб, недоліків. І буде такий дружній, такий хороший сміх… Той сміх, що не ображає, а виліковує, виховує людину, підвищує… Сміх, спрямований проти різноманітних вад та поганих звичок людей.”

(Остап Вишня. Думи мої, думи мої).

Невже мова йде про байку? Саме так. Не магічне слово, а силу має незвичайну, бо здебільшого викликає сміх і зацікавлення.

  • Байка – ровесниця міфів, спочатку вона існувала лише і усній народній творчості, лише згодом почали записувати.

Байка як літературний жанр існує дуже давно, але завжди залишається молодою. Нас і досі хвилюють питання, що виникли ще в Езопа та інших відомих байкарів: що переможе – добро чи зло, справедливість, сила чи розум, правда чи кривда.

Обговорити ці питання, повторити матеріал за темою «Байка у світовій літературі» ми зможемо сьогодні за допомогою інтерактивних методів.

Темою нашого уроку буде : «Байки вчать жити праведно на землі.»

(вчитель зачитує епіграф уроку)

Моторнії сини й онуки!

Читайте байку для науки.

Леонід Глібов

  1. Читацька розминка

Зорова вправа

За 8 секунд прочитайте девіз уроку, рухаючись за порядковими номерами.

6 – слова 3 – не

2 - голова

1 - розумна 4 - каже

5 – пусті

  • Який девіз уроку? Розумна голова не каже пусті слова.

  • Як цього досягти?

  1. «Мікрофон»

  • Ваші очікування від уроку?

Починати свою відповідь можете словами:

  • «Цей урок навчить мене…»

  • «Я очікую від цього уроку…»

  • «Цей урок допоможе мені…»

  • «Цей урок ознайомить мене…»

УЗАГАЛЬНЕННЯ відповідей учнів у вигляді грона (на дошці)


Цей урок


Надасть багато цікавої інформації допоможе усвідомити важливість

Навчить мене аналізувати та коментувати самокритичного погляду для людини

Виділяти основну думку кожної байки

Учитель. Наприкінці уроку перевіримо: чи досягли мети, чи справдилися очікуванні результати.

    1. Актуалізація опорних знань

      3. Гра «Пороблено в 6 класі» або «Знайдіть помилку»


вчитель зачитує гумористичні повідомлення, учні знаходять помилки і неточності.


  1. Уособлення – це коли яка-небудь особа відривається від колективу (Ні, це художній прийом перенесення властивостей людей на образи тварин, рослин, предметів).


  2. Інакомовлення – це коли люди розмовляють іншими мовами (Ні, це відображення одного предмету через інший).


  3. Людей, які складають байки називають композиторами (Ні, байкарями).


  4. Героями байок є лише люди (Ні, можуть бути здебільшого тварини, комахи, рослини).


  5. Байка, як правило, складається з чотирьох частин (Ні, з двох).


  6. Лафонтен – видатний італійський байкар (Ні, французький).


  7. Частина байки, в якій розповідається про якусь подію називається мораллю (Ні, оповідною частиною)


  8. «Езопова мова» - це мова племені Езопів (Ні, це замаскований спосіб думок, недомовки задля усунення будь-яких заборон)


  9. Родоначальником жанру байки був І. А. Крилов (Ні, Езоп)


  10. Байка – це великий літературний твір, в якому багато дійових осіб (Ні, байка – це невеликий твір алегоричного змісту повчального характеру)

  1. Гра – детективи.

Пропоную розв’язати детективні задачі:

1.
Встановити ім’я, адресу неповнолітньої особи, яка пішла попити води до джерельця і не повернулась додому (ім’я – Ягня, адреса байка І. А. Крилова «Вовк і Ягня»).


  1. Хто виховував своїх дітей різками, не караючи їх (Езоп «Хліборобові діти»)


  2. Хто лише грав роль довіреної особи кандидата в президенти з метою захвату м’ясної продукції (особа – Лисиця, адреса – байка Езопа «Крук і Лисиця»)


  3. Встановити ім’я байкаря, який жив у Давньому Римі (І ст. до н/е) У своїх творах він засуджував соціальну нерівність та в перше «зодягнув» байку у віршовану форму (Федр).

    1. Гра – «Символ байки»

Коментар . Учні повинні назвати байку та її автора за зображенням на картці.

      1. Шматок сиру . ( І. А. Крилов «Ворона і Лисиця»)

      2. Мурашка (Езоп «)

      3. Крук і м’ясо (Езоп «Лисиця і Крук»)

      4. Дві скрипки ( І Крилов «Квартет»)

      5. Різки (Хліборобові діти . Езоп)

      6. Звірі ( Зачумлені звірі Лафонтен)

      7. Змія і Хлібороб

    1. «Знайдіть пару»

Коментар потрібно з’єднати слова на основі певного логічного зв’язку

      1. Хлібороб 1. Змія

      2. Вовк 2. Діти

      3. Лисиця 3. Вовк

      4. Хліборобові 4. Цикада

      5. Ягня 5. Ягня

      6. Мурашка 6. Крук

    1. «Добудуйте вислови»

Коментар . Учні повинні згадати закінчення вислову, сказати, якого твору він стосується, пояснити їх.

      1. У сильного безсилий …( винен завсіди. Крилов «Вовк і Ягня)

      2. Безсилий ти - … (тобі жалю нема! Лафонтен «Зачумлені звірі»)

      3. Навіть справедливий захист не має сили для тих…(хто заповзявся чинити кривду. Езоп «Вовк і ягня»).

      4. Щоб буть музикою, потрібне тут уміння… (та трохи тонших би ушей. «Квартет» Крилов)

      5. НЕ слід зневажати нічого ….(щоб згодом не довелося шкодувати. Езоп «Мурашка і Цикада»)

      6. Є гроші – маєш право, немає … ( то під суд іди. Лафонтен «Зачумлені звірі»)

      7. Вже скільки раз казали миру, що влесливість гидка, (та мова марна ця: улесливий завжди зворушує серця. Крилов «Ворона та Лисиця»

      8. Коли згода між людьми їх важко (перемогти, коли незгода – легко. «Хліборобові діти» Езоп)

      9. Негідники не змінюють своєї вдачі навіть і тоді (коли їм роблять найбільше добро» Езоп «Хлібороб і змія»)

    1. «Складіть квітку»

Коментар . на дошці намальовано середину квітки, на одній написано «Байка засуджує» , а на іншій «Байка прославляє». На столі вчителя лежать упереміш пелюстки зі словами : зухвалість, жорстокість, щедрість, мудрість, несправедливість, покірність, доброта, старанність, дружба,легковажне ставлення до життя, нерозважливість, щирість, взаємоповага, доброзичливість, лінощі.

Дібрати потрібні пелюстки і скласти квітки.

Проблемне питання: що переможе – добро чи зло, справедливість, сила чи розум, правда чи кривда

    1. Робота в парах «Родовідне дерево»



Ситуативне завдання «Ухвали рішення»

Учитель. Уявіть, що з вас посміялися однокласники:

  • Коли ви декламували напам’ять вірш і забули слова;

  • Коли ви випадково спіткнулися і впали;

  • Стосовно вашого одягу;

Як ви вчините в кожному з таких випадків, щоб не втратити своєї гідності й дати відсіч насмішкам.

Підбиття підсумків гри.

Оголошення і коментування оцінок.

Заключне слово вчителя

  • Ніщо у світі не вічне: щось відмирає, десь з’являється нове. Але байкам судилося жити вічно. Ми черпаємо з них життєву мудрість. Саме тепер у нашому бурхливому сьогоденні, коли людям інколи бракує душевного спокою та джерел, звідки можна почерпнути мудрість, ми згадаймо про скарбницю – джерело для душі та морального єства. Ця скарбниця не дає нам зубожіти духовно, адже збагачує нас мудрістю.

«Мікрофон»

  • Чи здійснилися ваші очікування?

  • Чи сподобався вам урок?

  • Що б ви змінили, що б своє додали до уроку?

  • З яким настроєм ви ідете з уроку?

    • Пісня

«Байкарі XXI ст.»

Коли з байкою ідеш,

Коли з байкою ідеш,

Веселіш дорога.

Чи без байки проживеш,

Чи без байки проживеш?

Вона мудра й строга

І навіщо блудити

І робити марний крок,

коли в байці є урок

І навіщо блудити

І робити марний крок,

коли в байці є урок

Домашнє завдання :повторити вивчене з теми «Байка у світовій літературі», підготуватися до контрольної роботи.


















Байка прославляє




поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Література вічна мудрість байок І скільки не беруть живлючої водиці,...
Байка один з найдавніших жанрів словесного мистецтва. Це вірш або прозовий твір, дійовими особами якого є звірі, птахи, рослини,...

Урок історії стародавнього світу. 6 Клас тема : Узагальнення знань...
Христа; установлення зв’язків між причинами та наслідками історичних подій; вміння характеризувати історичних осіб та визначення...

На уроки позакласного читання
Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі

На уроки позакласного читання
Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі

На уроки позакласного читання
Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі

На уроки позакласного читання
Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі

Тести, розгорнуті відповіді, творчі завдання тощо
Загальна характеристика розвитку культури та літератури ХІХ ст. Реалізм як напрям у світовій літературі

І рівень ( по 0,5 б за кожне питання( всього питань – 6). Загальна сума балів
Готуємось до контрольної роботи з теми «Героїчні пісні І балади у світовій літературі»

Урок систематизації й узагальнення знань. Обладнання: інтерактивна...
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань. Обладнання:інтерактивна дошка,мультимедійна презентація до вірша «Любіть Україну»,кольорові...

Для теми : героїчні пісні й балади у світовій літературі
Легендарная история Киевской Руси как сюжетная основа былин. Воплощение в них представлений о патриотизме, героизме, идеальных народных...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка