Пошук по сайту


Музика мого народу Узагальнюючий урок з використанням ікт. 4-й клас Валерія

Музика мого народу Узагальнюючий урок з використанням ікт. 4-й клас Валерія



Музика мого народу

Узагальнюючий урок з використанням ІКТ. 4-й клас
Валерія Новікова, вчитель музичного мистецтва ЗОШ І—ІІІ ст. № 122, м. Кривий Ріг
Мета уроку:

  • узагальнення матеріалу теми першого семестру. Перевірка знань учнів за темою;

  • розвивати вокально-хорові та виконавські навички, вміння аналізувати, інтерпретувати музику;

  • виховувати інтерес, повагу, любов до української пісні, до традицій нашого народу.


Епіграф уроку:

«З народного напившись джерела

Як із Дніпра бере веселка воду.

О, рідне пісне, знову ти прийшла

До матері й до батька, до народу

О, пісня, від народу кров і плоть

Ти узяла, щоб лиш йому служити.

Тебе ніхто не може побороть

Бо вільний дух твій правдою повитий»

М. Рильський

Мета уроку: визначити жанри народних пісень, емоційне виконання, розвиток творчої активності, вміння мислити.

Завдання уроку:

  • узагальнення матеріалу теми першого семестру, перевірка знань учнів за темою;

  • розвивати вокально-хорові та виконавські навички, вміння аналізувати, інтерпретувати музику;

  • виховувати інтерес, повагу, любов до української пісні, до традицій нашого народу.

Обладнання: магнітофон, диски, портрети композиторів, картини, малюнки учнів, вірші, епіграфи класики літератури та музики, Інтернет ресурси, мультимедійна презентація, відео.
Хід уроку

1. Від до класу під музику Є. Адамцевича «Запорізький марш».
2. Музичне привітання.
3. Узагальнення матеріалу теми

Учитель. Наша супутниця життя — музика. Музика народжується під час праці та відпочинку, у хвилини радості і смутку. Особливо, це стосується пісні:

«З народного напившись джерела

Як із Дніпра бере веселка воду.

О, рідне пісне, знову ти прийшла

До матері й до батька, до народу

О, пісня, від народу кров і плоть

Ти узяла, щоб лиш йому служити.

Тебе ніхто не може побороть

Бо вільний дух твій правдою повитий»

М. Рильський
слайд 2

«Зоре моя вечірняя»

Муз. Я. Степовий

Вірші Т. Шевченко

Досить часто авторські пісні за своїм характером і змістом близькі до народних.

Мелодія цієї пісні відзначається простотою і щедрістю, бо написана вона в народному дусі.

Пісні живуть поруч із людиною багато тисячоліть. У них минуле й сьогодення народу, його краса і велич. «Покажіть мені народ у якого було б більше пісень» М. В. Гоголь.

На протязі уроку учні прикрашають віночок стрічками-піснями. Кожному жанру пісні відповідає кольорова стрічка вінка.
Вправа «Мозковий штурм»

— Хто складає пісні?

— Які пісні ми називаємо народними?

— Які пісні ми називаємо композиторські?

— Що таке пісня в «народному дусі»?

— Який приклад пісні в «народному дусі» ви можете навести?

— Які народні риси в пісні «Зоре моя вечірняя» муз. Я. Степового вірші Т. Шевченко?
Гімнастика артикуляційного апарату.

Розспівування.

Виконання пісні.
Слайд 3

Жниварські пісні

Народні пісні, в яких розкривається працелюбність і душевна щедрість українського народу. В них звеличують женців, провіщають добрий урожай, змальовують нелегку працю хліборобів. Оспівують бадьорість і оптимізм, а також радість від жнив.

Основною головною подією календарно-обрядового циклу є жнива. В Україні до початку жнив готувалися як до великого свята, а також як до великої відповідальної роботи. Жниварський обряд сповнений поезії та пісень є жниварські, обжинкові, зажинкові пісні.

Виконання пісні — «Сіяв мужик просо». Сінквейн
Жартівливі пісні

Пісні, в яких передається народний гумор, дотепні жарти. Вони створюють веселий настрій, підбадьорюють людину.

Жартують дід з бабою, чоловік із жінкою, хлопці з дівчатами, кепкують з жадібних, ледачих, скупих. Жарт робить життя цікавішим.

Жарти, властиві українському народову. Показати свій розум, дотепність, спритність, допомагає людям музика, адже жарт робить життя — цікавішим.

Виконання унп «Грицю, Грицю до роботи». Сінквейн

Колискові пісні

Колискова пісня, колискова — то найперша материна мова пахне вона м’ятою і цвітом, чабрецевим і суничним літом

М. Сингаївський

У них серце і душа народу, ніжність і ласка матері. Свою любов, ніжність, бажання бачити рідне дитя щасливим, розумним, здоровим мама вкладає у щирі слова, лагідний наспів.

Колискова пісня, колискова — то найперша материна мова пахне вона м’ятою і цвітом, чабрецевим і суничним літом.

М. Сингаївський

У них серце і душа народу, ніжність і ласка матері. Свою любов, ніжність, бажання бачити рідне дитя щасливим, розумним, здоровим мама вкладає у щирі слова, лагідний наспів.
Вправа «Якби я був поетом»

Придумати колискову за римою:

нічка

свічка

тиша

миша

Сінквейн.
Історичні пісні та думи

Подвиги цих героїв закарбувались в народній пам’яті. Отже це пісні про козаків, конкретних історичних осіб. В них — боротьба українського народу за свободу і незалежність. Думи виконувались кобзарями, бандуристами, лірниками.

Подвиги цих героїв закарбувались в народній пам’яті. Отже це пісні про козаків, конкретних історичних осіб. В них — боротьба українського народу за свободу і незалежність. Думи виконувались кобзарями, бандуристами, лірниками. Сінквейн.

Виконання пісні «Ой, ходить сон.»
Колядки та щедрівки

Обрядові пісні зимового циклу

Колядки — найчастіше це релігійні сюжети уславлення Христа і Божої Матері Діви Марії. Втілення ідеї добра, благочестя та материнства — як основи всього живого на Землі.

Щедрівки — накликають щедрість природи. Костюмовані персонажі: Маланка, Василько, Дід Поводир з козою, Ведмідь.

Колядки та щедрівки

Обрядові пісні зимового циклу

Колядки — найчастіше це релігійні сюжети уславлення Христа і Божої Матері Діви Марії. Втілення ідеї добра, благочестя та материнства — як основи всього живого на Землі.

Щедрівки — накликають щедрість природи. Костюмовані персонажі: Маланка, Василько, Дід Поводир з козою, Ведмідь.

Виконання колядки «Старий рік минає».

Сінквейн.

Маруся Чурай — дівчина з легенди

«Вона піснями виспівала душу, вона пісні ці залишила нам...»

«Ця дівчина не просто так, Маруся. Це — голос наш. Це — пісня. Це — душа.

Коли в похід виходила батава, — її піснями плакала Полтава.

Що нам було потрібно на війні? Шаблі, знамена і її пісні.»

Ліна Костенко

Розповідь про Марусю Чурай — «Дівчина з легенди»

«Вона піснями виспівала душу, вона пісні ці залишила нам...»

Ліна Костенко.
М. В. Лисенко.

Увертюра до опери «Тарас Бульба»

Вольова, героїчна, патріотична, мужня

У фіналі звучить пісня «Засвіт встали козаченьки» — як символ боротьби та перемоги українського народу.

Слухання пісні «Засвіт встали козаченьки»

Відео

Використання композиторами-класиками унп, зокрема М. В. Лисенко Увертюра до опери «Тарас Бульба»

Троїсті музики

Невеликі групи музикантів-виконавців.

Склад: скрипка, цимбали, бубон.

У наш час маємо і більші за складом народні музики: баян, бандура, сопілка, контрабас.

Троїсті музики.
Підсумок

1. Музична вікторина.

2. Виконання українських народних пісень

3. Сінквейн на задану тему

4. Малюнки учнів до українських народних пісень

5. Вправи «Мозковий штурм», «Мікрофон», гра брейн-рінг «Що я знаю про народну пісню?» інсценізація пісні, малюнки-ребуси.

Пісенна творчість українського народу, яка століттями складалась і збагачувалась є золотим фондом української музичної культури — літописом нашої країни. Це її жива, яскрава, сповита барв та істини історії народу.

Підсумок уроку

Пісенна творчість українського народу, яка століттями складалась і збагачувалась, є золотим фондом Української музичної культури — усним літописом нашої країни, це її жива, яскрава, сповнена барв та істини історії народу.


поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок Музика як вид мистецтва. Музичні жанри. Вокальна музика Музика як вид мистецтва
Музика як вид мистецтва. Твори мистецтва — кожний своєю мовою — відображають навколишній світ, настрої, емоції. Музика – мистецтво,...

Урок-дослідження 1 клас
Мета: Ознайомити учнів з властивостями повітря, з силою вітру та її використанням;; вчити працювати у групах І парах; розвивати спостережливість,...

Місто мого дитинства” 4 клас
У ньому розповідається про архітекторів, письменників, художників, музикантів, відомих людей Катеринослава –Дніпропетровська, про...

Урок з теми «Початкові хімічні поняття» (7 клас)
Електроліз. (9 клас)

Nature
Урок із використанням мультимедійного обладнання у 4 класі за підручником О. Карпюк

Урок української літератури 11 клас Тема: Історико фольклорна основа...
Мета: з’ясувати історико – фольклорну основу роману; визначити жанрові особливості. Виховувати почуття гордості від усвідомлення...

Урок №30 Тема семестру: Музика та візуальні образи
Музичний матеріал: С. Рахманінов. Прелюдія до-дієз мінор; „Писанки” сл. С. Жупарина

Урок інформатики з використанням інформаційно- комунікаційних технологій...
«Електронні таблиці»

Образотворче мистецтво 3 клас Урок 5
Отже, на урок образотворчого мистецтва нам потрібні такі матеріали та інструменти: альбом, фарби, пензлі, ємності для води

Відділ освіти широківської райдержадміністрації водянська середня...
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про представників типу Членистоногі, продовжити формувати в учнів уміння аналізувати...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка