Пошук по сайту


Тема уроку: Література рідного краю. Щастя в поезії Олесі Омельченко

Тема уроку: Література рідного краю. Щастя в поезії Олесі Омельченко










Учитель Військової СЗШ
Максименко Н.В.

2014р.

Тема уроку: Література рідного краю. Щастя в поезії Олесі Омельченко.


Мета:
познайомитися із життям і творчістю сучасної поетеси Солонянщини,
нашої землячки;

розширювати інтерес учнів до пізнання навколишнього світу;

вдосконалювати вміння виразного читання віршів напам’ять;

розвивати вміння учнів використовувати набуті багатогранні знання
у різних сферах діяльності;

сприяти формуванню творчих здібностей учнів, виховувати
самодостатню особистість, здатну аналізувати твори та висловлю-
вати своє ставлення до мистецьких надбань рідного краю;
прищеплювати високі естетичні смаки, виховувати почуття
прекрасного, вміння насолоджуватися художнім твором;

поглиблювати знання про історію рідного краю, його найвидатніших
діячів культури та мистецтва; розвивати логічне та образне мислення,
культуру мовлення та читання;


Тип уроку: інтегрований урок-зустріч.

Обладнання:
збірки поетичних творів О. Омельченко, її малюнки,
аудіозаписи, музичний супровід, відеозаписи, карта
Дніпропетровщини, фішки із прізвищами письменників
Прнидніпров’я, збірки поезій Марії Євшан та Василя Козлова.


Живопис – це поезія, яку бачать,

а поезія – це живопис, який чують.

Леонардо да Вінчі

Поезія – духовність


Щонайвища,

Натхнення боже –

Чисте і святе...

Григорій Бідняк
Хід уроку
І. Організаційний момент під музичний супровід (1хв.)

Учитель : сядьте зручно, заплющіть очі, дихайте спокійно.
Уявіть собі білий вітрильник, що гойдається на хвилях. Він чекає вітру. Ви теж гойдаєтеся на цій яхті. Нарешті подув свіжий вітерець. Вам приємно. Дуже легко дихається. Яхта легко пливе у відкрите море. Потім вона повертається до берега, до гирла величного Славути-Дніпра і вверх проти течії пливе до наших берегів, до берегів героїчного села, с. Військового. Повільно переведіть свій погляд направо, потім наліво. Розплющіть очі, погляньте на дошку. Уважно придивіться , що написано на вітрилах? Що це за імена? Так, правильно, це прізвища письменників Придніпров’я.


ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (5хв.)

Учитель:

  • Мабуть, кожна людина вважає місце, де вона народилася і живе –

найкращим куточком на Землі. З роками ти розумієш, що стаєш невід’ємною його часточкою. Для нас таким місцем є Дніпропетровщина. 82 РІЧНИЦЮ ЯКОЇ МИ ВІДСВЯТКУВАЛИ 27 лютого . Наше Придніпров’я – великий регіон, в якому знайшли своє віддзеркалення найважливіші події і процеси, що відбувалися в Україні протягом століть.

Сьогодні у нас урок літератури рідного краю, тож давайте пригадаємо тих письменників Придніпров’я , з якими ми ознайомилися на попередніх уроках і розмістимо їхні імена на карті Дніпропетровщини.
(учні прикріплюють на карті фішки з прізвищами
письменників: Ганна Світлична (м.Павлоград), Анатолій Шкляр
(м. Дніпропетровськ), Григорій Марченко ( Новомосковський район), Юрій Кібець (Магдалинівський район), Олександр Зайвий (Царичанський район), Михайло Чхан (Апостолівський район), Григорій Бідняк ( м. Марганець), Девятко Наталія
(м. Днірпропетровськ), Олександр Завгородній (м.Дніпродзержинськ), Леся Степовичка
( с. Петриківка), Чабан Микола (м.Дніпропетровськ), Дяченко Михайло (Царичанський район), Олеся Омельченко (Солонянський район), Любов Голота (м. Кривий Ріг).

Отож ми бачимо, який багатий наш край талановитими людьми.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. (1хв.)

- Сьогодні ж на уроці-зустрічі ми доторкнемося до літературних скарбів нашої маленької батьківщини - Солонянщини, познайомимося з творчим доробком поетеси, нашої землячки, вчите ля іноземної мови Козлової О.О., знаної в літературі як Олеся Омельченко.І вона завітала до нас на урок. Тема уроку : «Щастя в поезії О. Омельченко».


(На дошці написано ЗНАТИ, УМІТИ і закрито)
Знати :

цікаві відомості про життя і творчість О. Омельченко; неповторний світ її поезій та їх тематичне спрямування; збірки, захоплення поетеси; які нагороди отримала, над чим працює зараз.

Уміти: знаходити додаткову інформацію, брати інтерв’ю.

Вправа «Очікування»



- Діти, напишіть на листочках, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

IV. Ознайомлення з новим матеріалом. (32хв.)

- Провести урок мені сьогодні допоможе Катерина, яка, навчаючись ще у 8кл.,створила презентацію «Славетні імена Дніпропетровщини» на конкурс «Народна пам'ять ХХ ст..», продовжуючи поповнювати її новими матеріалами.
Тож слово надаємо їй.
(виступ учениці Глущенко Катерини, коментар презентації:
розповідь про дитинство та навчання поетеси - слайди 1-11)


Учні:
(слайди 12-17, короткий огляд поетичних збірок поетеси,
учні читають улюблені твори, беруть інтерв’ю у поетеси)

(1 – 4збірки – індивідуально робота,
5 збірка – групова)

Учитель.

  • Недаремно епіграфом до сьогоднішнього уроку стали слова Леонардо да Вінчі «Живопис – це поезія, яку бачать, а поезія – це живопис, який чують». Справді, поезія – це надзвичайно гармонійне сплетіння слів і уяви, яке пробуджує у наших душах потяг до прекрасного, доброго, вічного, яким є мистецтво слова і мистецтво живопису. Олеся Омельченко поєднувала ці два види мистецтва і зараз Анна Смотрицька підготувала розповідь про Олесю Омельченко-художника.


(виступ Смотрицької А. , демонстрація малюнків
слайди 19-24)


Бесіда.

  • Чи сподобались вам роботи О.Омельченко-художника?

  • Які почуття викликали у вас репродукції картин?
    - Які картини найбільше сподобалися?

(учні ставлять запитання до О. Омельченко)

(учениця К. Глущенко продовжує, слайди 25 – 27)
Учитель: - Одним із тих, хто надихав Олесю на творчість був її чоловік, Василь
Козлов, з яким вас познайомить учитель світової літератури
Богдан Є. М.

(виступ Богдан Є. М.)
Учитель: - З любові до рідного краю виростає велика любов до Батьківщини, до матері – України. І це велике почуття проходить через серця багатьох поетів. І коли вони говорять про нього, то їхні слова – є найвища сповідь, де немає місця фальші, нещирості, лукавству. Про що говорить один із епіграфів уроку:
Поезія – духовність

Щонайвища,

Натхнення боже –

Чисте і святе...

Григорій Бідняк


Однією ж з найголовніших рис творчості Олесі Омельченко є відчуття щастя у повсякденному служінні людям, у творінні добра і прекрасного, у вірі в силу та матеріальність слова, думки, у запаморочливому опоетизуванні всього, що її оточує, тобто - ЖИТТЯ!

Шукаю щастя!
Мужня й непокірна,
невтомна птиця.
- Боже, я щаслива!
Любові цвіт зоріє
в майбуття.
Шукаю щастя,
а воно – життя!


  • І, звичайно ж, щастя Олесі Омельченко – єдина донька Марія, яка закінчила філологічний факультет Дніпропетровського національного університету і також пише свої власні вірші. Це моя ученицю, яку я навчала з
    1 по 11 кл., яка зростала на моїх очах, і я хочу показати вам випущену нею збірку поезій і зачитати один із віршів, написаний російською мовою.



V. Підсумок уроку. (3хв.)
- Діти, а для вас що означає поняття щастя?

Метод «Гронування»
§

VІ. Рефлексія психологічного стану на уроці (1хв.)

  • Чи справдилися ваші очікування на кінець уроку?
    Якщо да , то залиште їх у себе, якщо ж ні, то викиньте їх за борт нашого вітрильника.

VIІ. Виставлення оцінок (1 хв.)
VIIІ. Домашнє завдання: (1хв.)
Підготувати усні повідомлення на теми (на вибір):
- Кого можна вважати справжнім поетом?

– Що я відкрив для себе в поезії О.Омельченко?

– Моє враження від поезій О.Омельченко
- написати лист О. Омельченко.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Література рідного краю. Христя Алчевська. «Кобзарі»
Мета: познайомити учнів з творчістю Христі Алчевської, показати красу І багатство її поезії; спонукати до пізнання, розвивати вміння...

Конспект уроку української літератури у 10 класі тема : Література...
Римарука; розвивати вміння глибоко аналізувати ідейно-художній зміст творів, тренувати пам’ять, увагу; виховувати любов до рідного...

Художня культура рідного краю. Регіональні центри народних промислів...
Тема Художня культура рідного краю. Регіональні центри народних промислів І ремесел. Етнорегіональний фольклор ознайомить Вас з кращими...

Література рідного краю Тема уроку: “Немов на свято, прибрана земля...
Тема уроку: “Немов на свято, прибрана земля ” Любов до рідної землі рідної природи у творчості поетів-земляків

Література рідного краю
Катерина Перелісна. Три правди. Молитва. Колядка. Щедрик. Христос воскрес! Писанка

Уроках математики
«Народна математика може дати школі цінний матеріал для пізнання свого рідного краю, розвинути любов до рідного краю І цим допомогти...

Мови та літератури нвк №3 м
Мета: сформувати уявлення про творчу манеру поета, удосконалювати вміння аналізу ліричного твору, навички виразного читання поезії,...

Конспект уроку №28 з зарубіжної літератури для 11 класу Тема: Контрольна...
Російський поет, співзасновник І практик акмеїзму, в своїй творчості обстоював принципи «поезії мужності». Це …

Література рідного краю Представники «Розстріляного відродження»
Українська література. 11 клас. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям...

Методичні рекомендації щодо організація та проведення заходів до...
Черкащину та її видатних земляків, викликати почуття любові до свого рідного краю, гордості за його здобутки, формувати національну...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка