Пошук по сайту


Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

Завдання ІІ етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

2013 – 2014 н.р.

9 клас
І. У формі твору-роздуму розкрийте зміст слів О. Довженка «Життя таке коротке. Поспішайте творити добро». Доберіть епіграф, уведіть цитати (одну з них віршовану), використовуючи різні способи цитування.

12 балів
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості та лаконічності у висловлюваннях. 

1. Яку синтаксичну функцію виконує інфінітив у реченнях?

Любов відкрити важче, ніж Америку.

Любов Іванівну попросили відкрити збори.

2. Замініть подані вислови біблійними фразеологізмами.

Початок і кінець –

Відділити шкідливе від корисного –

  1. Замініть речення з прямою мовою реченням із непрямою мовою.

Годилося б запам’ятати слова Бориса Олійника: «Істинно, люди: живемо не хлібом єдиним. Істинно так, коли маємо хліб на столі»
(В. Скуратівський).


  1. Запишіть числівники словами:

Виступили перед 7492 виборцями. Бюлетені роздали 7492 виборцям.

  1. Чи потрібна кома перед як? Відповідь аргументуйте.

А) Ім’я Івана Сірка як ватажка оточене було ореолом нездоланності.

Б) Усе життя Іван Сірко провів на війні і як справжній патріот присвятив його боротьбі з ворогами.

7. Серед поданих речень назвіть односкладні і визначте їх тип.

А) Де небо? Де сонце? (М. Коцюбинський)

Б) І не було в мене ніякої думки в голові (І. Нечуй-Левицький).

В) Покремсали життя моє на частки, на тьмяну січку слів і суєти
(Л. Костенко)


Г) Смолою пахне дощок білий ряд (В. Сосюра).

Ґ) Надворі ясна холодна ніч (Ірина Вільде).

Д) У груди набрав повно повітря.

Е) Над пам’яттю протягнуто мости (В. Коротич).

Є) Дуби, посивілі від пилу (А. Малишко).

8. Охарактеризуйте означення (синтаксичний аспект) у поданому реченні.

Ген-ген ніби із самого неба шумить, гуде патлатий, волохатий джміль у дорогих ризах, перетятий шовковими поясами (С. Васильченко).

8 балів

ІІІ. Перепишіть, розставляючи розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір речення. Визначте частини мови.

Благословення ти в віках як сонце наше благовісне як віщий білокрилий птах печаль і радість наша пісне (М. Рильський).

6 балів

ІV. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

  1. У «Повісті минулих літ» описано князя, який мав зачіску у формі козацького оселедця, носив сережку і за статурою нагадував запорожця. Про якого князя йдеться?

  2. Цей уривок з Галицько-Волинського літопису І. Франко вважав «найцікавішим уривком із якогось переказу чи затраченої пісні», а
    М. Возняк наводив його як приклад стилю всього літопису. Назвіть цей уривок.

  3. Хто автор слів?

«…Держать нас і народ наш в темноті, не дають народові навіть Святого Письма на його мові…» Запишіть прізвища українських перекладачів Біблії.

  1. Якою книгою, виданою в Україні, Іван Федоров «друкування книг занедбане відновив»? Укажіть рік видання і місто, де подія відбулася.

  2. Хто про кого сказав:

«[…]порушує душу, апелює до чуття морального, старається усю істоту чоловіка подвигнути в напрямі своїх думок і ідеалів…Він будив в южноруській суспільності свого часу голос власного сумління…, ставив перед нею ідеали моральності».

  1. Назвіть найвідоміших українських кобзарів (не менше 4).

  2. Яку з народних балад співали під час обряду перепоховання
    Т. Шевченка?

  3. Назвіть найхарактерніші риси українського бароко (не менше 3).

8 балів
V. Теорія літератури. Читаємо поезію епохи Бароко.

  1. За поданим уривком із твору І. Величковського назвіть жанр вірша.

Слово плотоносно

Много плодоносно…

  1. Укажіть риторичну фігуру, яка вживається в тексті поета.

Мине дитинство,

Мине отроцтво,

Мине юність,

Мине зрілість,

Мине старість…



Минуть всі часи,

А на все мине час покаяння.

  1. У чому секрет вірша? Як його називав І. Величковський?

А коло тіні – толока.

У тон шипшин бубниш пишноту...

А крок осох осокорка,

А тонко римами рок нота

Меча гукала кугачем (А. Мойсієнко)

  1. У ХVII столітті цей предмет був одним із найважливіших у колегіумах і братських школах. Назвіть його.

  2. Доповніть визначення:

Силабічне віршування – система віршування, в основу якої…

5 балів

VІ. До 200-річчя Т.Г. Шевченка.

На основі особливостей художнього стилю поданого уривка заповніть «паспорт» твору:

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю

Волю окропіте.

І мене в сім’ї великій,

В сім’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’янути

Незлим тихим словом.

  1. Рік написання. 2. Літературний рід. 3. Жанр. 4. Вид лірики.
    5. Провідний мотив. 6. Віршовий розмір.

6 балів
Усього – 45 балів

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

У збірнику подані завдання обласного етапу Всеукраїнських учнівських...
Завдання обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології розміщені на сайті

Методичні рекомендації щодо проведення ІІI етапу Всеукраїнської учнівської...
У ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 8-11класів. Олімпіада проводиться...

Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...

Протокол проведення ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2013/2014 н р

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти...
Створіть казку про частини мови 1,5 стор., використавши 5 дієприкметникових зворотів 12б.+2,5( за викор зворотів)=17,5б

Завдання ІІ етапу всеукраїнської олімпіади з української мови І літератури
Визначте, у якому з наведених слів наголос падає не на перший, а на другий склад

Завдання І етапу учнівської олімпіади з української мови І літератури
Позначте складносурядне речення, у якому не потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено)

Завдання для шкільного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Напишіть твір-мініатюру на тему «Вертайсь, рідна мово, у серце народу!», використавши в структурі тексту речення, в якому ставиться...

Кафедра гуманітарної освіти Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади...
Як ви вважаєте, чому від доброго слова світ стає кращим? Чи кожна людина заслуговує добрих слів?

Методичні рекомендації щодо проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнської...
Всеукраїнської предметної олімпіади з педагогіки І психології: І етапу – у жовтні, ІІ етапу – в листопаді-грудні 2011 року, ІІІ етапу...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка