Пошук по сайту


Урок № дата тема: Тип Молюски. Узагальнення

Урок № дата тема: Тип Молюски. Узагальнення

БІОЛОГІЯ 8 КЛАС УРОК № ДАТА

ТЕМА: Тип Молюски. Узагальнення

МЕТА:узагальнити знання учнів з теми «Молюски»; сприяти засвоєнню

теоретичного матеріалу ; виховувати інтерес до біології та вміння користуватися власним досвідом; розвивати творчу активність, навички роботи з роздатковим матеріалом, додатковою літерату- рою, порівнювати, узагальнювати, робити висновки

ОБЛАДНАННЯ: таблиця «Молюски», набір листівок «Молюски», черепашки молюсків, додаткова література, сигнальні картки

МІСЦЕ В НАВЧАЛЬНІЙ ТЕМІ:підсумковий урок – узагальнення

МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ:

  • Інформаційно – рецептивний (мовний, наочний ( демонстрація роздаткового матеріалу),розповідь,бесіда, інструктаж)

  • Пошуковий ( групові форми, творче розв’язування задач)

  • Репродуктивний (ігри)

  • Навчально – дослідницький ( самостійна творча робота)

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ:історія, екологія, географія, зарубіжна література

ХІД УРОКУ.

  1. ПРИВІТАННЯ.

Подаруємо посмішку один одному. Добрий день! Сідайте.

Відновимо працездатність організму, адже відомо, що рух – це життя.

Фізичні вправи на вибір:

  • Шия розслаблена. Похитування головою вперед – назад

  • Похитування головою зліва направо

  • Колові оберти за годинниковою стрілкою

  • Колові оберти проти годинникової стрілки

  • Кисті – на плечі, оберти руками вперед

  • Кисті – на плечі, оберти руками назад

  • Руки – на пояс. Поворот тулуба вліво- вправо

  • Стати на носки – опуститися на п’ятки

  • Сісти за парту ( все робить по 5раз)

Сподіваюсь, у вас добрий настрій, ви добре себе почуваєте

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Сьогодні у нас урок узагальнення з теми «Молюски».

Для того, щоб ви зрозуміли, що знання дуже важливі, я розповім вам незвичайну історію. Уявіть собі, що ви знаходитеся на Філіпінських остро вах біля моря і бачите, як плавці пірнають за перлинами. Серед них красивий юнак – син вождя. Нирці помітили, що він довго не піднімається на поверхню. Вони почали шукати його і знайшли мертвим. Рука його була затиснута стулками великого молюска – тридакни.З надзвичайним зусил- лям його підняли разом з тридакною на поверхню. Тридакну розкрили за допомогою ломів і там знайшли велику перлину, схожу на голову мусульма- нина в чалмі. Важила вона 6кг 350 г, довжина її була 23 см, а товщина – 14 см. Тубільці вважали її чарівною.

Так інколи незнання природи може бути згубним.

Австрійський вчений – еколог Едберг писав: «Лише зрозумівши природу, людина зрозуміє саму себе»

Ви також будете сьогодні пізнавати природу, поглиблювати свої знання про тип молюски, узагальнювати свої знання про них.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

Сьогоднішню мандрівку допоможе провести екскурсовод. Ви працюєте в групах (4). Матеріал для роботи: основна та додаткова література; картка – інструкція; картка – допомога.

Слово – нашому екскурсоводу. Наша перша станція «Наукова». Ми запросили наукового консультанта.( учень виступає з доповіддю «Загальна характеристика типу Молюски». Після виступу учень задає кожній групі запитання)

  • Ставковик, жабурниця, кальмар.До якого типу , класу тварин вони належать?

  • Які відділи тіла мають Черевоногі? Головоногі? Двостулкові?Хто з них найбільш високоорганізований?Наведіть докази.

( високий рівень розвитку нервової системи головоногих та органів чуття визначає їх складну поведінку (здатні утворювати умовні рефлекси)

  • Доведіть, що молюски, порівняно з кільчастими червами, мають складнішу будову (ускладнюється травна система – наявність травних і слинних залоз, печінки ; кровоносна система – утворюється центральний пульсуючий орган – серце;добре розвинена дихальна система, представлена зябрами або легенями).

  • У глотці слимаків є особливий орган – тертка, вкрита рядом малень- ких зубців. У кожному ряді їх 105, а рядів 135. Скільки всього зубців має слимак? ( 14175)

Для того, щоб мати більш повну інформацію про загальні риси типу Молюски, ми з вами проведемо експертизу систем молюсків.

Наша наступна станція «Системна»

  • При допомозі карток із завданнями та карток – підказок проведіть експертизу матеріалу по даній системі

  1. ша група: проведіть експертизу органа слуху та травної системи

  2. га група: проведіть дослідження особливостей дихальної та кровоносної системи

  3. тя група: порівняйте органи виділення молюсків і кільчастих червів та особливості розмноження

  4. та група: порівняйте й зробіть висновок про особливості та значення нервової системи молюсків

Можна зробити висновок: завдяки органам слуху, травній, дихальній, кровоносній, видільній, нервовій та статевій системам молюски є одними з найпоширеніших на Землі.Це вторинно – порожнинні тварини, тіло м’яке, вкрите шкірястою мантією,яка міститься під черепашкою. Між мантією й тілом знаходиться мантійна порожнина. Черепашка може бути суцільною, двостулковою або складатися з кількох пластинок.Відомо 130 тисяч видів.

Станція «Порівняйко»

Ми з вами розпочинаємо гру «Упізнай клас» (вчитель з відра витягає тварини , а діти повині назвати їх і сказати до якого класу вони відносяться)

А зараз складемо порівняльну характеристику класів типу Молюски

Клас

Черевоногі

Двостулкові

Особливості

Ставковик звичайний

Беззубка (жабурниця)

Будова тіла







Органи руху

м’язова нога

м’язова нога

Травна система

Рот (язик, вкритий зубчиками) – глотка – стравохід – шлунок – кишка – анальний отвір.( Печінка – трав- на залоза)

Ввідний сифон – мантійна порожнина- рот – стравохід – шлу- нок (печінка) – кишка – вивідний сифон

Дихальна система

Дихальний отвір – легеня

Ввідний сифон – зябра – вивідний сифон

Кровоносна система

Незамкнена,серце ( пе- редсердя, шлуночок) –судини- порожнини тіла

Незамкнена, серце (два передсердя, шлуночок)- судини – порожнини тіла

Виділення

Нирка

Дві нирки – протоки в мантійну порожнину

Нервова система

Кілька пар нервових вузлів – нерви

Три пари нервових вузлів – нерви

Розмноження , розвиток

Гермафродити, розвиток прямий

Роздільностатеві , роз- виток з личинковою стадією.

Проаналізувавши інформацію , що ми сьогодні опрацювали, можна зробити таке резюме:

МОЛЮСКИ:

  • несегментовані вторинно – порожнинні тварини

  • тіло м’яке, вкрите шкіряною мантією,яка міститься під черепашкою

  • між мантією й тілом знаходиться мантійна порожнина

  • черепашка може бути суцільною, двостулковою чи складатися з кількох пластинок

  • мантія – складка шкіри. У мантійній порожнині розташовуються органи дихання (легені чи зябра)

  • наявність травних та слинних залоз і печінки

  • кровоносна система незамкнена, є серце, артерії, вени

  • органи виділення – нирки

  • нервова система – вузлового типу. Вузли наявні у кожному відділі тіла

  • запліднення внутрішнє або зовнішнє

  • класи: Черевоногі, Двостулкові, Головоногі

  • значення: корисні й шкідливі

5.ПІДСУМОК УРОКУ Й ТЕМИ

Молюски – несегментовані вторинно – порожнинні тварини.

6.РЕФЛЕКСІЯ УРОКУ

Чи сподобався урок?

Що найбільше запам’яталося?

7.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Поміркуйте, як можна довести, що предки ставковика жили на суходолі

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок систематизації й узагальнення знань. Обладнання: інтерактивна...
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань. Обладнання:інтерактивна дошка,мультимедійна презентація до вірша «Любіть Україну»,кольорові...

Урок по темі «Тип Найпростіші. Тип Кишковопорожнинні. Черви»
Навчальні цілі: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми найпростіші, кишковопорожнинні, черви

Урок – гра Узагальнення та систематизація знань з теми «Із джерел народної мудрості»
Тож недарма фольклорний жанр дітьми у школі вивчається протягом усіх років навчання. Пропоную вашій увазі урок-гру, сподіваюсь, що...

Урок засвоєння нових знань
Такий тип роботи необхідний для виховання почуття колективізму, доброти, людяності, співпереживання

Урок Дата
Класики соціально-психологічної прози: Ч. Діккенс, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов

Предмет астрономії. Її розвиток І значення в житті суспільства
Тип уроку: урок засвоєння нових знань [за підручником І. А. Климишина, І. П. Крячка “Астрономія” § 1]

Урок історії стародавнього світу. 6 Клас тема : Узагальнення знань...
Христа; установлення зв’язків між причинами та наслідками історичних подій; вміння характеризувати історичних осіб та визначення...

Основа: біблійна історія → сюжетна канва + багатий матеріал для повчань
Найрозповсюдженіший тип: тема визначається якимось релігійним святом: загальновідома тема, що живе у свідомості кожного християнина...

Урок узагальнення за темою «Байка у світовій літературі»
Вправа проводиться з метою формування в учнів оптимістичного ставлення до уроку й очікування позитивних результатів

Урок-дослідження з елементами рольової гри; бінарний урок (історія...
Б. Хмельницького в українській іс­торії та проаналізувати відображен­ня його діяльності в українській лі­тературі; розвивати навички...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка