Пошук по сайту


Календарно-тематичне планування уроків світової літератури (5 клас) за Програмою 2012 року

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури (5 клас) за Програмою 2012 року



Календарно-тематичне планування уроків світової літератури (5 клас) за Програмою 2012 року

( керівник авторського колективу Ніколенко О. М.)

Гузь Ольги Олександрівни

№№

Кількість

годин за програмою

Зміст уроку

дата

примітка







2

Вступ










1

З резервного часу

Світова література - скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. Знайомство з підручником










2




Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Прислів’я, приказки, загадки










3




Гуманістичні цінності, втілені у фольклорі різних народів. Народна пісня. Фольклор і література













16

Казки народів світу










4




Жанрова специфіка фольклорної та літературної казки. Різновиди народних казок, їх характерні ознаки
















Індійська народна казка "Фарбований шакал"










5




Викриття в образах тварин негативних людських якостей










6




Філософський зміст казки "Фарбований шакал". Національний колорит твору. Мандрівний сюжет історії про фарбованого шакала (лиса)
















Японські народні казки "Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик", "Момотаро, або Хлопчик-Персик"(1 за вибором учителя)










7




Національний колорит японських народних казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи у казці "Іссумбосі, або Хлопчик- Мізинчик"

(або у казці "Момотаро, або Хлопчик-Персик")
















Китайська народна казка "Пензлик Маляна"










8




Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в китайській народній казці "Пензлик Маляна". Роль фантастичних елементів у творі
















Арабська народна казка "Сіндбад-Мореплавець"(третя подорож)










9




Казки "Тисячі й однієї ночі". Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці "Сіндбад-Мореплавець"(на прикладі третьої подорожі циклу)










10




Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. Пригоди Синдбада на кіноекрані
















Брати Якоб і Вільгельм Грімм. "Пані Метелиця", "Бременські музиканти" (1 за вибором учителя)










11




Брати Грімм - видатні німецькі фольклористи. Художні світи казки "Пані Метелиця"

(або "Бременські музиканти") та сенс їх протиставлення. Екранізації та мультиплікаційні версії










12

Розвиток мовлення (усно)

Контрольна робота

Персонажі казки "Пані Метелиця" (або "Бременські музиканти") як носії моральних цінностей. Складання характеристик героїв.

Контрольна робота з теми "Фольклор. Народна казка" (тести, складання схеми-характеристики героя)
















Олександр Сергійович Пушкін (1799 - 1837). Вступ до поеми "Руслан і Людмила". "Казка про рибака та рибку", "Казка про мертву царівну і сімох богатирів"(1 за вибором учителя)










13




Уславлення народної казки у вступі до поеми О. С. Пушкіна "Руслан і Людмила"










14




Секрети виразного читання віршованих творів (на матеріалі вступу до поеми

О. С. Пушкіна "Руслан і Людмила")










15




"Казка про мертву царівну і сімох богатирів" як історія про перемогу істинної краси й добра над заздрістю й злом. Фольклорна основа казки. Мультиплікаційні версії

(або Засудження у "Казці про рибака та рибку" О. С. Пушкіна людських вад. Зв’язок з народною казкою. Мультиплікаційні версії)
















Ганс Крістіан Андерсен (1805 - 1875). "Соловей", "Непохитний олов’яний солдатик", "Дикі лебеді"(1 за вибором учителя)











16




Протиставлення у казці Г. К. Андерсена "Соловей "як художній засіб втілення авторської ідеї у творі











17




Соловей як втілення сили природи й мистецтва. Сутність змін в образі імператора










18




Зображення нездоланної сили любові й добра у казці Г. К. Андерсена "Дикі лебеді"

( або Утвердження сили кохання й відданості у казці Г. К. Андерсена "Непохитний олов’яний солдатик"). Екранізації казок Г. К. Андерсена
















Оскар Уайльд (1854 - 1900). "Хлопчик-зірка"










19




Сутність основного конфлікту казки Оскара Уайльда "Хлопчик-зірка"










20

Контрольна робота

Шлях до відродження душі головного героя казки Оскара Уайльда "Хлопчик-зірка".

Контрольна робота з теми "Літературна казка" (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання)
















Готфрід Август Бюргер (1747-1794). Еріх Рудольф Распе (1736-1794). "Пригоди барона Мюнхгаузена" (2-3 історії за вибором учнів та вчителя)










21

Позакласне читання

Співвідношення правди і вигадки в історіях про пригоди барона Мюнхгаузена

Г. А . Бюргера та Е. Р. Распе. Екранізації твору













10

Природа і людина
















Джон Кітс (1795 - 1821). "Про коника і цвіркуна"










22




Втілення головної ідеї вірша Джона Кітса "Про коника та цвіркуна " через поетизацію образу природи
















Йоганн Вольфганг Гете ( 1749 - 1832). "Нічна пісня подорожнього"










23




Взаємозв’язок різних сфер природи і людини у вірші Й. В. Гете "Нічна пісня подорожнього"
















Генріх Гейне (1797 - 1856). "Задзвени із глибини..."










24




Втілення краси весняної природи у вірші Г. Гейне "Задзвени із глибини..." Народно-пісенна основа твору










25




Вдосконалення навичок виразного читання під час читання напам’ять віршів Й. В. Гете та Г. Гейне
















Ернест Сетон-Томпсон (1860 - 1946)."Снап", "Лобо", "Доміно"(1 за вибором учителя)










26




Особливості зображення стосунків тварини і людини в оповіданні Е. Сетона-Томпсона "Снап"










27




"Безприкладна мужність"головного героя оповідання Е. Сетона-Томпсона "Снап", сенс її зображення у творі











28




Протистояння людей і тварин в оповіданні Е. Сетона-Томпсона "Лобо"(або "Доміно")










29




Особливості розкриття образу Лобо (Доміно) в подіях твору










30




Реалістичне зображення тварин у творах Е. Сетона-Томпсона (на прикладі розглянутих творів). Герої Е. Сетона-Томпсона як герої кіноекрану та мультфільмів










31

Розвиток мовлення (письмово)

Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі творів з теми "Природа і людина")










32


Контрольна робота (20-25 хвилин)


Контрольна робота з теми "Природа і людина"(тести, розгорнуті відповіді)

Узагальнення вивченого у І семестрі

















Сельма Лагерлеф (1858-1940). "Свята ніч"










33


Позакласне читання


Історія народження Ісуса Христа очима дитини і дорослого в оповіданні Сельми Лагерлеф "Свята ніч"


















Джозеф Редьярд Кіплінг (1865-1936). "Книга Джунглів"




Джозеф Редьярд Кіплінг() "Книга Джунглів"







34

З резервного часу

Сенс авторського задуму "Книги Джунглів". Мауглі - вихованець Джуглів. Друзі та вороги Мауглі










35


З резервного часу

Шлях Мауглі від вихованця Джунглів до їхнього господаря. Закони Джунглів і цінності людського життя, сенс їх співвідношення у творі. Екранізації "Книги Джунглів"















Карел Чапек (1890-1938). "З погляду кішки"










36

З резервного часу

Несподіваний ракурс - "точка зору" тварини на людину у творі Карела Чапека "З погляду кішки"













10


Світ дитинства

















Марк Твен (1835 - 1910). "Пригоди Тома Сойєра"











37





Секрети популярності Марка Твена та його книги "Пригоди Тома Сойєра". Історія задуму й створення. Аналіз "Передмови "та першого розділу повісті











38


Розвиток мовлення

(усно)


Складання простого плану та усний переказ розділу ІІ ("Чудовий маляр"). Аналіз ІІ та ІІІ розділів повісті «Пригоди Тома Сойєра»











39





Світ дитинства як світ гри. Його закони. «Свій» та «чужий» світи у повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра ». Аналітичне дослідження ключових мотивів розділів ІV - VІІІ











40





Загадка дружби Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна











41





Світ дітей і світ дорослих у повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Система образів твору. Сенс зображення розбійницько-піратських ігор та кохання (розділи ХІІ - ХХІІ)











42





Особливості зображення цінностей життя дорослого населення провінційного американського. Дитячі й «дорослі» проблеми та вчинки Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, їх роль у формуванні особистостей головних героїв ."Заключне слово" про повість Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Екранізації твору

















Елеонор Портер (1868 - 1920)."Поліанна"











43





Елеонор Портер та її всесвітньо відомий роман-бестселер "Поліанна". Система образів твору, місце в ній головної героїні











44




"Свій" і "чужий" світ Поліанни. Особливості їх змалювання. Сенс зображення «гри в радість»











45




Всепоглинаючий вплив прекрасної милосердної людини. Поліанна та її партнери по «грі в радість»











46




Навіщо людині дані випробування? Світ дитини і світ дорослих в повісті Елеонор Портер «Поліанна»











47




Ідея радості життя і відкриття світу в романі Е. Портер "Поліанна". Секрети популярності твору. Порівняння з кіноверсіями











48

Контрольний твір

Розвиток мовлення (письмово)


Створення фанфіку на основі повісті Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" та роману Елеонор Портер "Поліанна"














8


Сила творчої уяви

















Льюїс Керролл (1832 - 1898). "Аліса в Країні Див"











49






Творча історія задуму й створення фантастичної повісті-казки Льюїса Керролла "Аліса в Країні Див". Особливості художнього простору в творі











50




Світ уяви головної героїні як шлях до пригод












51




Особливості створення системи образів книги "Аліса в Країні Див"











52




Характеристика образу Аліси, художні засоби його створення










53




Специфіка художньої системи створення повісті-казки Л. Керролла "Аліса в Країні Див". Сенс авторського задуму. Художні та мультиплікаційні версії історії про пригоди Аліси в Країні Див
















Марина Іванівна Цвєтаєва (1892 - 1941)."Книги в червоній палітурці"









54




Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші Марини Цвєтаєвої . Знайомі образі з прочитаних книг











55




Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі











56

Контрольна робота


Узагальнення та систематизація знань за творами Льюїса Керролла та Марини Цвєтаєвої. Контрольна робота з теми "Сила творчої уяви"(тести, розгорнуті відповіді, творчі завдання)














8


Сучасна література

У колі добрих героїв

(1 - 2 твори за вибором учнів і вчителя)


















Роальд Дал (1916 - 1990)."Чарлі і шоколадна фабрика"












57




Реальний і фантастичний світи повісті Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика", їх співвідношення у творі











58




Сенс зображення пригод героїв твору на шоколадній фабриці Віллі Вонкі












59




Секрети перемоги Чарлі Баккета та сенс авторського задуму книги Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика". Порівняння твору з кіноверсіями

















Туве Янсон (1914 - 2001). "Комета прилітає", "Капелюх чарівника", "Зима-чарівниця" (1 твір за вибором)











60




Чарівність художнього світу твору Туве Янсон "Комета прилітає"(або "Капелюх чарівника", або "Зима-чарівниця")











61





Система образів літературної серії про Мумі-тролів. Втілення в ній ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Мумі-тролі в мультиплікації


















Пауль Маар ( нар.1937). "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу"











62





Реальне і фантастичне в яскравому художньому світі твору П. Маара "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу"











63




Оптимістичність образу Суботика, його віра в силу думки і фантазії











64




Реалізація мрій, бажань і прагнень особистості як провідна ідея творів Маара про Суботика. Художні засоби її втілення. Суботик на кіноекрані

















Ян Улоф Екгольм (нар. 1931). "Людвигові хитрому - ура! ура! ура!"

(або Джеремі Стронг (нар.1949). "Гармидер у школі")










65


Позакласне читання

Екгольм Я. У. "Людвігові хитрому - ура! ура! ура!" Сенс зображення пригод головного героя Людвіга Чотирнадцятого

(або Книга Джеремі Стронга "Гармидер у школі" - читання для реготання. Гумор як головний засіб сюжетотворення та зображення школи й шкільних стосунків)











66

Позакласне читання

Втілення людських рис у образах тварин як фольклорна традиція повісті Екгольма. Історія Людвіга Чотирнадцятого в кіномистецтві

(або Несподіваний ракурс створення образу вчительки, про яку мріють учні в повісті Дж. Стронга "Гармидер у школі". Сенс назви твору)










67

Контрольна робота

(з резервного часу)

Контрольна робота з теми "Сучасна література. У колі добрих героїв" (написання вітального слова на честь літературного твору, героя, автора на основі текстів, вивчених у темі)














2


Підсумки











68





Узагальнення і систематизація вивченого у І семестрі у формі інтелектуально-розважальної гри "Найрозумніший"











69




Узагальнення і систематизація вивченого у ІІ семестрі у формі інтелектуально-розважальної гри "Своя гра". Написання мініесею на тему "Мої улюблені твори і герої з курсу "Світова література. 5 клас""












70

З резервного часу

Анонс шкільного курсу "Світова література. 6 клас". Рекомендації на літо щодо розвитку читацьких компетенцій учнів











поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва. 5 клас За програмою «Мистецтво»
За програмою «Мистецтво» («Образотворче мистецтво») для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 кл.» /Авт. Л. Масол та ін.)

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури
Вступ. Основні тенденції розвитку драматургії наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 10 класу
Відповідно до наказу Міністерства освіти І науки України від 27. 08. 2010 року №834 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх...

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 11 класу
...

Уроку
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 7 класі (за новою програмою)

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури у 10 класі...
Укладачі програми : Ю.І. Ковбасенко, Г. М. Гребницький, Т. Б. Недайнова, К. Н. Баліна,І. А. Тригуб, О. О. Покатілова

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойє-ра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 9 класу
Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське І українське бароко

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 9 класу
Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське й українське бароко

Тематичне планування уроків cвітової літератури в 7 класі. ( ІІ семестр....
Календарно- тематичне планування уроків cвітової літератури в 7 класі. ( ІІ семестр. )



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка