Пошук по сайту


Урок 15 : «Підготовка до написання твору «Мій улюблений міфічний герой»

Урок 15 : «Підготовка до написання твору «Мій улюблений міфічний герой»

6 клас

Урок 15 : «Підготовка до написання твору «Мій улюблений

міфічний герой»

Людина відкривається у своїх працях.

С. Моем
Помилкою є лише те, що виправити

неможливо.
Навчання без роздумів марне, але роздуми

без навчання небезпечні.
Три шляхи у людини, щоб жити розумно:

перший, найблагородніший ,- роздуми;

другий, найлегший, - наслідування;

третій, найважчий, - досвід.

Конфуцій

Мета: поглибити знання школярів про структуру та зміст учнівського твору,

надати консультації щодо підготовки до написання творчої роботи,

удосконалювати вміння складати план, вчити усно висловлювати свої

думки, розвивати вміння розповідати про героя міфу, розвивати

фантазію, асоціативне мислення учнів.

Обладнання та матеріали: ілюстрації до міфів про Геракла, Прометея,

Дедала, Ікара, Пігмаліона тощо; виставка книжок «Міфи Давньої

Греції»;

роздатковий матеріал «Підготовка до написання твору».

Тип уроку: розвиток мовлення.

Хід уроку

1. Оголошення теми уроку.

2. Робота з епіграфами (мотивація навчальної діяльності).

Звернення до висловів видатних людей про працю, навчання, розум.

3. Звернення до виставки книг, ілюстрацій до міфів.

4. Консультації учителя щодо написання роботи.

В ході роботи робляться записи в учнівські зошити;

як варіант: консультації «Підготовка до написання твору»

можна розмножити для кожного учня.

5.Усне складання розповіді про міфічного героя ( наприклад, про Геракла)

відповідно до вищенаведених консультацій.

6. Домашнє завдання: за матеріалами уроку підготуватись до написання

твору; на чернетці скласти складний план до твору.

Консультації учителя щодо написання роботи

1. Робота над темою та ідеєю твору.

* Згадаємо, що тема – це те, про що йтиметься у творі. Подумайте над назвою роботи – вона повинна відповідати змістові: якого міфічного героя ви могли б назвати улюбленим? Чим привернув вашу увагу цей персонаж? Чому саме його ви називаєте улюбленим?

* Ідея – основна думка твору, те, заради чого він написаний. Поміркуйте, як переконати інших у тому. що саме цей міфологічний герой – ваш улюблений, доберіть аргументи (докази) для обстоювання своєї думки і занотуйте їх на чернетці.
2. Збір матеріалу.

* Перечитайте міф про улюбленого героя.

* Визначте ті епізоди, що вас найбільше вразили.

* Знайдіть додаткову інформацію про міфічного героя (приміром, зі словником. енциклопедій тощо)

* Відібравши необхідний матеріали, зробіть записи на чернетці.
3. Композиція роботи.

* Пригадаємо, що композиція – це побудова твору; найчастіше твір

має три основні частини – вступ, основна частину, завершення (висновки).

* Пам’ятайте: за обсягом вступ і висновки складають приблизно ¼ від усього твору, в сукупності вони не повинні перевищувати за обсягом матеріалу основної частини !

* Усі частини вашого твору мають бути логічно пов’язаними та відповідати темі роботи.

* вираження основної думки може підсилити вдало дібраний епіграф до твору.
4. План.

* Навіщо складати план?

* Які різновиди плану ви знаєте?

Простий план: Складний план:

1. … . І. … .

2. … . ІІ. … .

3. … . 1. …:

а) …;

б) … .

ІІІ. … .

* Письмово складіть план вашого твору.

* Усно перекажіть твір за планом.

* Відредагуйте план.
1
5. Зміст роботи.

* Подумайте . як розпочати твір. У вступі можете висловити своє враження

від читання давньогрецьких міфів, серед яких обрали саме той, про героя якого розповідатиме; або напишіть, чому саме цей міфологічний герой привернув вашу увагу. Намагайтесь уникати фраз, подібних «на уроках зарубіжної літератури ми вивчали…».

* Розповідь про улюбленого героя – основна частина вашої письмової роботи. Тут краще розповісти про те, яким ви уявляєте героя ( до речі, подумайте, чому, у міфах так само, як і в народних казках, не описується зовнішність героя. На які думки це вас наштовхує?); варто було б розповісти і про походження персонажа (соціальний стан), його батьків; можливо. секрет майбутніх вчинків криється у вихованні героя – тож, якщо необхідно, розкажіть про це; Звісно, необхідно сказати про здібності та інтереси персонажа, про ті якості, якими він був наділений від природи або від богів;

приділіть увагу моральним якостям героя; важливою частиною розповіді є розкриття характеру персонажа через його вчинки, тому намагайтеся наводити приклади з тексту, але старайтеся не вдаватися до детального переказу. Можна скористатися фразами «згадаймо хоча б епізод про…», «сила і мужність героя виявляється тоді, коли…», «У кмітливості персонажа ми пересвідчуємось тоді, коли…» тощо.
* Пам’ятайте, що ви ведете розповідь про улюбленого персонажа, тому спробуйте переконати, що він для вас – найкращий герой; не ешкодуйте висловлювати власні почуття, враження, емоції – це тільки збагатить вашу роботу!

* Не забувайте про те , що ваша робота має бути логічно завершеною. Отож подумайте про висновки з того, що ви написали.
6. Редагування.

Після того як твір завершено, приділіть час перевірці написаного.

* Перечитуючи роботу в перший раз, подумайте: наскільки висловлене відповідає темі, чи розкрита головна думка. За необхідності внесіть зміни.

* Прочитайте роботу вдруге в зверніть увагу на послідовність та логічність у викладі матеріалу згідно зі складеним планом, перевірте пропорційність матеріалу в основних частинах, виправте орфографічні, синтаксичні помилки, виправте невиправдані повтори слів у реченнях, замініть їх синонімами.

* Перечитайте твір іще раз.
7. Переписування у чистовик.

Якщо ви впевнені, що роботу завершено, акуратно перепишіть її.

2
Урок 16

Тема: Контрольна робота за темою «Міф і література»
Мета: перевірити знання, уміння та навички учнів за темою

«Міф і література»

.

Обладнання: роздатковий матеріал «Завдання контрольної роботи».
Тип уроку: контроль знань, умінь і навичок.
Хід уроку
1. Оголошення теми.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Виконання тестових завдань.

4. Взаємоперевірка виконаних тестових завдань: учні обмінюються виконаними роботами. Учитель послідовно (поваріантно) оголошує правильні варіанти відповідей (окрім ІІІ рівня), а учні ставлять позначки в роботах однокласників: «+», якщо відповідь правильна, або «-», якщо неправильна. Завдання ІІІ рівня обговорюються колективно та визначається їхня правильність.

Після цього підраховується кількість набраних балів, виставляється оцінка. Учень, який перевіряв роботу, має поставити своє прізвище поряд з оцінкою.
5. Домашнє завдання.
Індивідуальні завдання: підготувати повідомлення про історію виникнення байки(1), відомих байкарів світу(3) ( Езоп, Лафонтен, Крилов: портрет, короткі, але цікаві, яскраві епізоди із їхнього життя, книжки з байками , ілюстрації до байок, навіть вікторини ).

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок розвитку мовлення в 10 класі Тема уроку
Тема уроку: Підготовка до написання твору-роздуму на морально-етичну тему за біблійною притчею «Блудний син»

На сайт 5 клас Українська література Урок-конкурс „Мій улюблений вид фольклору
Усна народна творчість; формувати навики виразного читання та почуття гордості за наш народ

Урок 01. Пісня, танець, марш переростають у пісенність, танцювальність, маршовість
Пісня про вчительку” стала однією з найулюбленіших для учнів, адже вона вже кілька років проводжає їх до школи, в улюблений клас,...

На світі той наймудріший, хто найдужче любить життя
Установіть, хто автор цього твору. Історія написання цього твору. Запишіть уривок твору, в якому є подані слова, визначте тему, ідею,...

Урок-занурення у твір з елементами дослідницької діяльності. Компетентності:...
«Іван Котляревський «Енеїда». Історія написання, джерела твору, основні сюжетні лінії, композиційні особливості, жанр»

Урок вивчення й аналізу художнього твору. Контекстуальне вивчення...
Компетенції учня-читача: аксіологічна,літературознавча, комунікативно-мовленнєва

Урок 6 Тема: Антон Чехов видатний російський письменник
...

Методичні рекомендації до проведення Першого уроку у старшій школі...
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників черкаської обласної ради

Урок з української мови у 5 класі на тему: «Підготовка до твору-опису...
Мета уроку: закріпити знання учнів про типи мовлення, поглибити знання про опис, звернути увагу на особливості опису тварини, навчити...

Навчально-методичний комплекс
Самостійна робота: (підготовка до семінарських занять, опрацювання лекційного матеріалу та матеріалу, що не виноситься на розгляд...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка