Пошук по сайту


Уроку: «Незвичайні подорожі з Жулем Верном»

Уроку: «Незвичайні подорожі з Жулем Верном»

Тема уроку: «Незвичайні подорожі з Жулем Верном» .

Короткі відомості про життя та творчість французького . письменника Жуля Верна. Роман «П’ятнадцятирічний

капітан»

Мета уроку:
- формувати інтерес до пригодницької та науково – фантастичної літератури;

- показати, що вона розкриває глибокі соціальні й моральні проблеми;

- ознайомити з біографією та творчістю Ж.Верна;

- розвивати навички групової форми роботи;

- виховувати вдумливого читача.

Тип уроку: засвоєння нових знань. Нестандартний (урок – подорож).

Обладнання: портрет письменника, виставка творів Ж.Верна, фільм, тексти роману «П’ятнадцятирічний капітан»Жуля Верна , словник, тести, ілюстрації до твору, призентація

Хід уроку:

Епіграф:

Що б я не писав, що б я не вигадував – усе це

завжди буде нижче від справжніх можливостей людини.

Ж.Верн

I.Організаційний момент: ( вітання, перевірка відсутніх,перевірка готовності до уроку).

II.Оголошення теми уроку.

Сьогодні ми знову звертаємось до теми « Людина в життєвих випробуваннях». Продовжує її твір «П’ятнадцятирічний капітан» знаменитого мрійника; фантазера, науковця і мандрівника, француза за походженням - Жуля Верна. Отже, рушаємо у незвичайні подорожі з Жулем Верном на нашому вітрильнику « Мрія».
Постановка мети уроку (на дошці малюнок вітрильника)

За час подорожі ми маємо:
- познайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника;
- перевірити отриманні знання шляхом виконання тестової роботи;
- удосконалити навички роботи в групах;
- робити висновки, правильно формулювати свою думку.
Але ми не можемо розпочати нашу подорож без знань з теорії літератури. Працюємо зі словниками. Дописати визначення, яких немає. (Додаток 1)
III.Пояснення нового матеріалу.
Всі запаслися знаннями з теорії літератури... Отже, в путь.
Цю людину ще за життя сучасники називали «всесвітнім мандрівником», «віщуном», «чародієм», «пророком», «винахідником без майстерні».
Він замислив описати всю земну кулю - природу різних кліматичних зон, тваринний і рослинний світ, звичаї і традиції всіх народів планети. З-під його пера вийшло 63 романи, які друкував його друг Етцель. Це французький письменник Жуль Верн. У перше наша швартовка у порту острова.

«Життєвий шлях Ж.Верна»

Виступ 1 учня (випереджальне завдання по біографії Жуля Верна)

- Завдання для інших учнів: скласти хронологічну таблицю або конспект.

Слово вчителя

Подорожуємо до другого острова
«Творчість Жуля Верна»
Його творчість – це географічний калейдоскоп природничих і науково-фантастичних творів.
«Творчий доробок майстра»
Виступ 2 учня
(випереджальне завдання по творчості письменника)

Слова вчителя (доповнення) Розповідь учителя ,перегляд відеопрезентації

Багатотомна серія романів, яку він назвав «Надзвичайні подорожі» включає 63 романи та 2 збірки повістей і оповідань – близько 1800 книжних сторінок. Над “Надзвичайними подорожами ” письменник пропрацював понад 40 років ,а видання серії розтяглося понад півстоліття.
“Незвичайні подорожі” являють собою універсальний географічний опис земної кулі. Крім того, в семи романах місцем дії служать моря й океани ,4 романи складають цикл “робінзонад”, у 3 романах події відбуваються в міжпланетному просторі …
Переказ ключових епізодів роману «П’ятнадцятирічний капітан» (скорочено), коментування їх, висловлення власної думки про прочитане

Перегляд уривків з фільму, зіставлення їх з текстом

Слово вчителя

Більшість романів Жуля Верна написано понад 100 років тому, але ми й досі з інтересом читаємо їх.

Як ви вважаєте – чому?

(Варіанти відповідей : часи різні, а проблеми ті ж самі. Нас цікавить і хвилює те ж саме,що хвилювало людей багато років тому).

Підсумовуючи і узагальнюючи все,що ми сьогодні почули, зробили, побачили, ми можемо визначити особливості творчості Жуля Верна, і тоді всім стане зрозуміло, чому нас цікавлять його твори.

Ми наближаємося до тихої гавані «Підсумки уроку»

В одному з листів Ж.Верн писав:

«Читач прагне не вчитися, а розважатися, і якщо хочеш учити його, взнаки не подавай, навчання повинне переплітатися з діянням, інакше мету не буде досягнуто».
Ми відчуваємо любов і повагу письменника до людей. Він вірить у їх сили і творчі можливості. Ми бачимо це в його творах, і про це він говорить сам (епіграф уроку) «Що б я не писав, що б я не вигадував - усе це завжди буде нижче від справжніх можливостей людини».

Жуль Верн.»

Підсумки уроку:

Вправа «Актуальний мікрофон».

  • Яка була мета уроку і чи вона досягнута?

Заключне слово вчителя:

На творах Жуль Верна виховувались тисячі юних читачів. Багато відомих

винахідників з подякою згадують твори Жуля Верна, тому що саме вони допомогли їм знайти своє покликання, а іноді навіть наштовхували на відкриття.
І коли космічна ракета вперше передала на Землю фотографію зворотнього боку місяця, одному з «потойбічних» кратерів було присвоєно ім’я Жуль Верн. Цей кратер прилягає до Моря Мрії. Я бажаю, щоб ваші мрії здійснилися і допомогли Вам у цьому твори Жуля Верна. Сподіваюсь, що наша подорож на вітрильнику «Мрія» по островах творчості Жуля Верна була цікавою та корисною і буде спонукати вас до читання захоплюючих творів цього автора.
Домашнє завдання: прочитати І ч. роману «П’ятнадцятирічний капітан», підібрати цитати до характеристики образу Діка Сенда;

Додаток №1

Літературознавчий словник


Науковий роман – це твір, в якому гострий та цікавий сюжет перетинається з викладом основ певних наук.

Роман – один із жанрів художньої літератури, прозовий твір, місткий за обсягом, складний за будовою, у якому широко охоплені важливі проблеми, життєві події, розкрито історії багатьох персонажів протягом значного проміжку часу.

Науково-фантастична

література – це різновид художньої літератури, в якій зображується дивний і незвичайний світ, це твори, за основу яких взято ідею впливу досягнень науки і техніки на розвиток людства.

Пригода – (лат. ad-venio, veni – траплятися, випадати на долю) – несподівана подія, сміливе починання.

Додаток №2

Тестові завдання:

перевірка знань
І варіант

  1. Літературу якої країни представляє Жуль Верн:

а) Англії; б) Франції; в) Іспанії.

2. Скільки романів склали творчий доробок Ж.Верна:

а) 40; б) 75; в) 63.

3. Який новий жанр створив письменник?

а) фантастичне оповідання;

б) пригодницький роман;

в) науковий роман.

4. Знання в якій із галузі наук допомагали Ж.Верну створити свої шедеври?

а) географія; б) фізика; в) медицина.

5. Чи подорожував сам Жуль Верн?

а) так; б) ні.

6. Перу письменника належить твір:

а) «Острів скарбів»; б) «Діти капітана Гранта»; в) «Пригоди Тома Сойєра».

7. Роман Ж. Верна «П`ятнадцятирічний капітан» має ознаки:

а) пригодницького роману; б) історичного роману ;

в) фантастичного роману.

8. В якому місті Франції народився Ж.Верн?

а) Париж; б) Марсель; в) Нант.

ІІ варіант


1. Чим з дитинства захоплювався Ж. Верн:

а) романтикою морських пригод;

б) мисливством;

в) сільським господарством.

2. Улюбленим письменником Ж. Верна був:

а) Фенімор Купер; б) Чарльз Діккенс.

3. Як називалась головна праця Ж.Верна:

а) «Незвичайні подорожі»;

б) «Пригоди та фантастика»;

в) «Історія Франції».

4. До якої країни намагався втекти 11-річний Ж.Верн?:

а) Африка; б) Австралія; в) Індія.

5. В якій галузі науки Ж. Верн писав наукові дослідження?:

а) фізика; б) географія; в) історія.

6. Кого з видатних науковців надихали та спонукали твори Ж. Верна?:

а) Ціолковський; б) Коперник; в) Ньютон.

7. Хто був видавцем творів Ж.Верна:

а) Тромт; б) Уелдон; в) Етцель.

8. Який роман був надрукований у 1863 році і став першим твором, що дав поштовх для літературної діяльності Ж.Верна?:

а) «Діти капітана Гранта»;

б) «П`ять тижнів на повітряній кулі»;
в) «Двадцять тисяч льє під водою».


Додаток № 3

Метод “Прес” має таку структуру та етапи:


1. Позиція Я вважаю, що...

( висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваш погляд)

2. Обґрунтування ... тому, що...

(наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).

3. Приклад ... наприклад...

(наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони підсилять вашу позицію).

4. Висновки Отже (тому), я вважаю...

( узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто, це заклик прийняти вашу позицію).

Захищаючи свою позицію, намагайтесь дотримуватись структури методу “Прес”.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Чи можна уявити собі світову класику без імені Жуля Верна?
Незвичайні подорожі, у яких розповів про природу різних кліматичних зон, флору І фауну, звичаї народів планети Земля. До серії увійшло...

Назвіть ознаки казок?
Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці

Рекомендований список книг українських письменників для дітей та підлітків
Нестайко Всеволод. Незвичайні пригоди у лісовій школі. В країні Сонячних Зайчиків. Тореадори з Васюківки

Уроку Тема уроку
...

Урок читання 4 клас Тема. Хто співає з чужого голосу
Обладнання: карта подорожі Країною Читання,предметний малюнок солов’я,словники,картки із завданнями для груп, імпровізовані кольорові...

Уроку
Задачі уроку: ознайомити учнів з особливостями класу, відмінностями представників даного класу, розвивати мислення на основі матеріалу...

Повідомлення, огляд шкільного І учнівського колективу
На зеленому коні, у червонім жупані їде літо! Найяскравіша та найвеселіша пора. А відпочинок – найголовніша його ознака. Сонце, море,...

Читацькі списки для сучасних школярів: українська література Рекомендований...
Нестайко Всеволод. Незвичайні пригоди в Лісовій школі. В країні Сонячних зайчиків. Тореадори з Васюківки. Проза

Література Тема : Історичний колорит та романтика пригод у романі „Айвенго” Вальтера Скотта
Обладнання: портрет В. Скотта, тексти роману В. Скотта „Айвенго”; малюнки учнів до твору; карта подорожі; кросворд; герби; феодальна...

Уроку
Відомо, що в педагогічній методичній науці існують різні погляди на структуру уроку. Доктор педагогічних наук Мірошніченко Л. Ф....



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка