Пошук по сайту


Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва. 5 клас За програмою «Мистецтво»

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва. 5 клас За програмою «Мистецтво»

Сторінка1/2
  1   2



Календарно-тематичне планування

уроків образотворчого мистецтва.

5 клас

(За програмою «Мистецтво» («Образотворче мистецтво») для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 кл.» /Авт. Л. Масол та ін.)
З використанням підручника «Образотворче мистецтво». – Харків : Сиция. – 2013 / Авт. Олена Калініченко, Людмила Масол

2014
Тема. Види мистецтва. «Фантастична подорож на міжгалактичний мистецький фестиваль»

І семестр

Тема 1. Графіка. «Початок зоряного шляху»

(8 годин)

п/п

Дата

Дата

скоригована

Тема уроку. Творча тема. Дидактична мета і зміст роботи

Творче практичне завдання

Дом. завдання

1.







Урок вступу до теми. «Запрошуємо в космічну подорож»

Графіка; її різновиди за способом виконання та за призначенням. Плакат – особливий вид друкованої графіки. Вимоги до створення плаката. Роль кольору; взаємозв`язок малюнка і шрифта. Приклади написання шрифта за допомогою фломастерів і маркерів (круглих і плоских)

Створити плакат – запрошення у космічну подорож

Створити ескіз марки і конверта до Дня космонавтики

2.






Силует. «Силуети зоряної флотилії»

Силует. Роль контрасту, контуру, плями у створенні виразного силуету. Різновиди силуетів за технікою виконання. Сюжети силуетних композицій. Симетричне й асиметричне зображення. Рівновага світлих і темних плям у композиції

Створити композицію «Силуети зоряної флотилії» або «Зорельоти на старті» в техніці силуету

Намалювати силуетне симетричне та асиметричне зображення однієї і тієї ж рослини

3.







Піктограма. «Піктограми для космічної експедиції»

Піктограми, їхня роль у житті людей у давнину та в сучасному житті. Прадавні знаки-символи на писанках. Приклади піктограм різної тематики. Вимоги до створення піктограм. Умови, необхідні для однакової побудови та стилізації знаків

Створення піктограми для космічної експедиції, зокрема для різних приміщень космічного корабля

Скласти піктографічного листа своєму товаришу та перевірити, чи вдалося точно передати потрібну інформацію

4.







Портрет. «Портрет посланців Землі»

Портрет. Різновиди портрета в різних видах мистецтва. Перші парадні портрети в Україні. Приклади групових портретів на ілюстраціях. Пропорції постаті людини. Порівняння розмірів і пропорцій людей і механізмів на прикладі живописних творів

Намалювати груповий портрет екіпажу космічного корабля перед стартом. За потреби застосувати колаж

Скласти архів сімейних фотографій. За бажанням розробити макет газетної сторінки з повідомленням про старт космічної експедиції із застосуванням техніки колажу

5.







Інтер`єр. «Інтер`єр зорельота»

Інтер`єр на прикладі графічних і живописних творів. Лінійна перспектива в побудові інтер`єру. Фронтальне зображення інтер`єра. Лінія і штрих у передачі простору

Намалювати інтер`єр зорельота

Ескіз інтер`єру класної кімнати

6.







Композиція. «Зоряне небо в ілюмінаторі»

Гармонійна побудова художнього твору. Способи досягнення рівноваги в графічній композиції (зокрема, в симетричній та асиметричній). Умови досягнення цілісності в композиції

Намалювати зоряне небо в ілюмінаторі корабля

Визначити елементи композиції, які забезпечили рівновагу в ілюстраціях до художніх творів

7.







Автопортрет. «Я – член екіпажу»

Автопортрет та його різновиди в графіці та живопису. Автопортрети художників у графіці (роль лінії, штриха, тону). Особливості пропорцій обличчя дітей. Нанесення ліній, штрихів за формою обличчя

Намалювати автопортрет

Відвідати художню галерею, розповісти друзям про автопортрети, які там сподобалися

8.







Світлотінь. «Серце» космічного корабля»

Світлотінь та її градації в тональному рисунку. Фактори, що впливають на характер світлотіні. Способи штрихування. Сприйняття художніх творів, де куля є центром композиції

Створити композицію із зображенням кулі «Бортовий комп`ютер – серце космічного корабля»

Знайти та проаналізувати графічні твори, виконані штрихуванням


Тема 2. Живопис. «Кольорові простори Всесвіту»

(8 годин)


9.







Різновиди живопису. «Колорит планети Марс»

Живопис; його різновиди; матеріали та техніки. Колір як основний зображальний та емоційний засіб живопису. Основні та похідні кольори. Хроматичні кольори. Закони повітряної перспективи

Намалювати марсіанський пейзаж у теплому колориті із застосуванням відтінків червоного кольору

Добрати відтінки до кожного з хроматичних кольорів (з кольорового паперу, вирізок із непотрібних кольорових журналів тощо) та скласти їх в окремі папки

10.







Контраст кольору. «Контрасти Сатурна»

Холодні кольори та роль у їхньому складі синього кольору. Споріднені кольори на основі синього. Кольорова гама. Роль контрасту у виявленні форми та об`єму, зокрема геометричних тіл, кристалів. Світлі й темні кольори в акварелі

Створення композиції «Крижані контрасти Енцелада» або «Кристали льодяної планети» в холодному колориті

Знайти зображення квітів рідного краю синього, голубого та фіолетового кольорів

11.







Ахроматичні кольори. «Космічна композиція у сірих кольорах»

Ахроматичні кольори. Особливості живописної техніки гризайль на прикладі творів живопису. Роль світла і тіні, контрасту у гризайлі. Тон. Різноманіття відтінків сірого кольору

Створення композиції «Стрибок крізь чорну діру» або «Світ поза кольором» (гризайль)

Намалювати портрет казкового персонажа в техниці гризайль на основі певного кольору

12.







Динаміка. «Динаміка Всесвіту»

Абстрактне мистецтво на прикладі живописних композицій. Контрастні кольори та їх гармонійне поєднання в контрастному колориті. Динаміка. Художні засоби для передачі руху в композиції. Способи поєднання контрастних кольорів та передачі руху в техніці акварелі «по мокрому»

Створення абстрактної композиції в контрастному колориті «Динаміка Всесвіту», «Зародження Галактики»

Створити абстрактну композицію в техніці акварелі по-мокрому для виробу: хустки, шарфа, краватки тощо

13.







Закони перспективи. «Краєвиди фантастичного міста»

Міський пейзаж на прикладі картин із зображенням стародавніх, сучасних і фантастичних міст. Застосування законів лінійної та повітряної перспективи в зображенні міського пейзажу

Створення композиції «Фантастичне місто», «Зоряний причал»

Знайти та переглянути картини або репродукції із зображенням краєвидів рідного міста або селища

14.







Портрет. «Зустріч із зоряним мудрецем»

Портрет. Різновиди портретів на прикладі живописних творів. Статична композиція. Будова та колір обличчя. Техніка лесування

Створення живописного портрету «Зустріч із зоряним мудрецем»

Створення колективної композиції «Рада старійшин галактики»

15.







Натюрморт. «Космічний натюрморт»

Натюрморт. Роль композиції і колориту у створенні натюрморту. Встановлення композиційної рівноваги в натюрморті, виконаному в нюансному колориті. Способи створення відтінків кольору

Намалювати космічний натюрморт у нюансному колориті

Добрати предмети, подібні за кольором, порівняти їхні відтінки

16.







Узагальнюючий урок

Узагальнення та повторення матеріалу І семестру








ІІ семестр

Тема ІІІ. Скульптура. «Гармонія зоряних світів»

(4 годин)


17.







Скульптура як вид образотворчого мистецтва. «Космонавт-першопроходець»

Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Твори монументальної і станкової скульптури, кругла скульптура і рельєф. Роль матеріалу і фактури у створенні художнього образу. Статична і динамічна скульптура. Пропорції фігури людини

Створення скульптури космонавта (динамічної або статичної)

Розробити в об`ємі ескіз пам`ятника видатній особі, яка прославила рідний край із використанням будь-яких матеріалів та різних способів нанесення фактури

18.







Скульптурне зображення тварин. «Скульптура космічних тварин»

Скульптурні зображення тварин на прикладі паркової, декоративної скульптури. Вплив стилізації форми, матеріалу, декору на художній образ тварини

Створення скульптури фантастичної тварини (за бажанням – в русі)

Спостерігати за тваринами, спробувати зобразити їх у русі

19.







Рельєф. «Декоративна краса космічних птахів»

Рельєф у скульптурі, архітектурі, декоративному мистецтві. Сюжети рельєфів у скульптурі. Барельєф і горельєф. Зображення тварин, зокрема птахів, у рельєфі, декоративному мистецтві

Створення рельєфу «Танок космічних птахів»

Експерименти з різними матеріалами: кора дерев, шкіра, марля, хутро, щітка тощо

20.







Контрельєф. «Рельєф дивовижних рослин»

Контрельєф як різновид рельєфу. Контрельєф у прадавній і сучасній скульптурі. Композиційна рівновага в рельєфі. Прийоми стилізації рослинних форм. Застосування контрельєфу в сучасному інтер`єрі

Створення контрельєфу «Фантастичні рослини», «Чарівна квітка», «Ритми космічних трав»

Знайти зразки різних видів рельєфу в архітектурі та скульптурі рідного краю


Тема ІV. Декоративно-прикладне мистецтво. «Підготовка до свята»

(5 годин)


21.







Декоративно-прикладне мистецтво. Орнамент. «Декор інтер`єрів зорельота»

Орнамент в декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі. Геометричний, рослинний, зооморфний орнаменти; стрічковий та сітчастий орнаменти. Рапорт орнаменту. Колір і ритм як засіб виразності орнаменту. Оформлення інтер`єрів орнаментами. Стилізація форм звірів і птахів

Створення стрічкового зооморфного орнаменту для оформлення інтер`єру зорельота із застосуванням витинанки та аплікації

Знайти інформацію про поширення зооморфних орнаментів у декоративному мистецтві

22.







Національний одяг. «Святковий одяг екіпажу»

Національний одяг як складова культури кожного народу. Символіка кольорів і орнаментів. Оздоблення орнаментами національного та сучасного одягу (зокрема українського). Приклади схематичного зображення постаті людини модельєрами для виконання ескізу одягу

Створення ескізу святкового одягу для членів космічної експедиції із застосуванням рослинного орнаменту

Почати збирати текстову та ілюстративну інформацію про національне декоративно-ужиткове мистецтво

23.







Візитна картка. «Візитні картки землян»

Історія виникнення візитної картки та її сучасне застосування. Стилізовані зображення людей на петрогліфах та стародавніх орнаментах. Антропоморфний орнамент у декоративно-прикладному мистецтві. Стилізація постаті людини у графіці. Композиція візитної картки

Створити ескіз візитної картки для членів космічної експедиції із антропоморфним орнаментом із застосуванням витинанки, аплікації, колажу

Знайти емблеми організацій із стилізованим зображенням людини

24.







Матеріали і техніки декоративно-прикладного мистецтва. «Мистецькі подарунки космічним друзям»

Декоративно-прикладне мистецтво. вироби ДПМ – подарунки інопланетянам. Матеріали і техніки ДПМ та їхній вплив на характер візерунків. Оздоблення орнаментами і розписами виробів (глечика, тарілки, рушника, килима, народної іграшки)

Підготувати ескіз подарунка космічним друзям – виріб декоративно-прикладного мистецтва

Дізнатися про історію виникнення рушників

25.







Різновиди декоративного мистецтва. «Декоративне панно «Планета Земля»

Декоративне мистецтво та його різновиди на прикладі різних творів (мозаїка, вітраж, гобелен, батік, живопис на склі, панно, розпис). Твори мистецтва про рідну планету, рідний край. Декоративне вирішення композиції

Малюнок гуашшю ескіз живописного декоративного панно «Планета Земля»

Створити ескіз декоративного панно для розпису приміщень школи


Тема V. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно). «Міжгалактичний мистецький фестиваль»

(10 годин)

26.







Архітектура. «Архітектура космічного міста»

Архітектура як вид мистецтва та засоби її виразності. Взаємодія архітектури з іншими мистецтвами з утворенням своєрідного мистецького синтезу. Шедеври та пам`ятки архітектури в Україні. Синтез мистецтв у храмі. Архітектура майбутнього

Створення фантастичного будинку у техніці паперопластики

Дізнатися про історію створення пам`яток архітектури рідної місцевості

27.







Композиція. «Споруди мегаполісу»

Композиція. Різновиди композиції, її властивості та засоби. Композиція сучасних будівель і споруд різного призначення. Приклади існуючих і фантастичних мостів різних конструкцій

Створення зображення мосту оригінальної конструкції

Дізнатися цікаву інформацію про мости

28.







Взаємодія літератури і образотворчого мистецтва. «Ілюстрації до зоряного літопису»

Взаємодія літератури і образотворчого мистецтва. Роль ілюстрації і літературі. Ілюстрації до літературних творів про козацтво (гравюра, рисунок, витинанка)

Створення ілюстрації до зоряного літопису із зображенням козаків

Знайти ілюстрації до відомого літературного твору, виконані різними художниками, порівняти різне бачення образів головних героїв

29.







Взаємодія музики і живопису. «Симфонія кольорів Всесвіту»

Художні засоби абстрактного живопису. Взаємодія музики і живопису. Живописні твори, створені за мотивами музичних творів, їх композиційна побудова


Створення абстрактної живописної композиції до улюбленого музичного твору

Створити ескіз абстрактної композиції для розпису інтер`єру концертного залу

30.







Мистецтво цирку. «День цирку на фестивалі»

Мистецтво цирку. Професії циркових акторів. Взаємодія мистецтв у цирку: сюжет вистави (література), музика, декорації, освітлення, костюми, грим; артистична і спортивна підготовка акторів

Створення композиції «Улюблений цирковий номер»

Знайти матеріали про історію виникнення цирку в Україні

31.







Театр та його види. «Фінальна святкова вистава»

Мистецькі фестивалі й конкурси. Театр та його види. Найвідоміші театри світи, їхні інтер`єри, сцена, декорація. Взаємодія мистецтв у театрі: музики, літератури, танцю, архітектури, скульптури, живопису

Намалювати театральну сцену з декораціями до святкової вистави на космічну тему

Поміркувати, як можна прикрасити інтер`єр і сцену шкільного актового залу

32.







Мистецтво кінематографу. «Кіно про космічну подорож»

Мистецтво кінематографу. Види кіно. Українські кінофільми, що увійшли до скарбниці вітчизняної культури. взаємодія мистецтв у кіно. Робота художників у кіно

Придумати і намалювати кадри до кінофільму про космічну подорож

Придумати сценарій фільму за улюбленою книгою

33.







Багатофігурна композиція. «Повернення на Землю»

Сприйняття творів мистецтва, де зображено радісні зустрічі, святкування. Багаторічна композиція. Сімейний портрет. Роль кольору в передачі піднесеного, святкового настрою

Створення багатофігурної святкової композиції

Під час канікул спостерігати за явищами взаємодії мистецтв

34.







Урок узагальнення знань «Перевір себе»

Узагальнення матеріалу ІІ семестру







35.







«Подорож до музею»

Віртуальні подорожі музеями України









Календарно-тематичне планування

уроків образотворчого мистецтва.

6 клас

(За програмою «Мистецтво» («Образотворче мистецтво») для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 кл.» /Авт. Л. Масол та ін.)
З використанням підручника «Образотворче мистецтво». – Харків : Сиция. – 2014 / Авт. Олена Калініченко, Людмила Масол

2014

Тема. Жанри образотворчого мистецтва .

І семестр

Тема 1. Анімалістичний жанр. Пейзаж.

(8 годин)


п/п

Дата

Дата

скоригована

Тема уроку. Творча тема. Дидактична мета і зміст роботи

Творче практичне завдання

Домашнє

завдання

1.







Вступ. «Зародження анімалістичного жанру»

Значення та особливості анімалістичного жанру. Перші наскельні малюнки. Порівняльна характеристика тварин у графіці, живописі, скульптурі. Послідовність зображення тварин.

Створення короткочасних замальовок тварин художнім матеріалом за вибором (вугілля, сангіна, крейда) або різнофактурний папір

Виконати малюнки на папері однакового кольору та фактури

2.






«Форми і пластика тварин»

Знайомство зі скульптурою малих форм або частиною архітектурної чи декоративної композиції. Фактура скульптур: рельєф, горельєф, барельєф. Подорож в історичне минуле, скіфська пектораль. Зображення реалістичних та фантастичних тварин.

Створення рельєфу реалістичної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку або будівлі природничого музею (колективна робота з пластиліну)

Створити образ тварин на пластиліновій основі.

3.







«Образи тварин у мистецтві»

Особливості роботи художника в анімалістичному жанрі. Стилізація зображення тварин і птахів у декоративно-прикладному мистецтві . Знайомство з робота М. Приймаченко. Секрети малювання гуашшю.

Намалювати гуашшю ілюстрацію до літературного твору, головним персонажем якого є реалістична або стилізована тварина.

Підібрати кольори, які б найвиразніше підкреслювали зображення натуралістичних або казкових тварин.

4.







«Широкі простори»

Знайомство з пейзажем та особливостями зображення повітряної перспективи: плановість, об'єм, лінія горизонту. Використання кольорової гами у творах художника-пейзажиста М.Глущенка.

Намалювати літній пейзаж кольоровими олівцями чи фломастерами. Орієнтовні теми: «Зелені простори», «Квітуче поле», «Літній ранок у лісі»

Намітити лінію горизонту, розмістити дерева, кущі на передньому, середньому і дальніх планах. Використати теплі та холодні відтінки зеленого кольору.

5.







«Гірський краєвид»

Побудування композиції твору, розміщення різних за формою, кольором і тоном об’єктів. Колорит. Особливості роботи з пастеллю.

Намалювати пастеллю гірський пейзаж «Засніжені гори» або «Золота осінь у Карпатах»

Виконати кілька пошукових ескізів на вертикальному або горизонтальному форматі.

6.







«Морська далечінь»

Зображення марин, як різновиду пейзажу. Знайомство з шедеврами жанру – творчістю художника-мариніста І. Айвазовським. Нюанс. Секрети малювання аквареллю.

Намалювати морський пейзаж у нюансному (тьмяному, спокійному) або контрастному (яскравому, напруженому) колориті акварельними фарбами

За допомогою різних технік акварелі передати ритм, прозорість морських хвиль

7.







«Міста і села в пейзажі»

Архітектурний та індустріальний пейзаж. Особливості побудови лінійної перспективи: лінія горизонту, точка сходу. Ведута та стафаж у пейзажах Дж. А. Каналетто. Сільський пейзаж. Створення живописних картин олійними фарбами.


Намалювати міський чи сільський пейзаж гуашевими фарбами.

Виконати короткочасні замальовки фрагментів міста чи села.

8.







«Фантастичний пейзаж»

Порівняння реалістичного та фантастичного пейзажу: спільне і відмінне. Незвичайне природне середовище, своєрідна архітектура, колористична насиченість тла.

Створити композицію «Фантастичне місто» (матеріал за вибором учнів)

Створити фантастичні вежі і мости.
  1   2

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 7 класі (за новою програмою)

Та завдання уроку
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас

1. Початок зоряного шляху
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва
Зародження образотворчого мистецтва: графіки, живопису, скульптури, а також декоративно-ужиткового мистецтва І архітектури. Прагнення...

Календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас (до підручника:...
Великі європейські стилі: античний, візантійський, романський, готичний, Ренесанс, бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм

Календарно-тематичне планування уроків світової літератури (5 клас) за Програмою 2012 року

Уроку Дата Календарно тематичне планування уроків зарубіжної літератури
Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. В. Вордсворт «До прекрасного». Уславлення в сонеті величезної...

Календарно-тематичне планування уроків
Народження анімалістичного жанру. Зображення тварин у різних видах образотворчого мистецтва у мистецтві давніх цивілізацій: Асирії,...

Календарно-тематичне планування з мистецтва. 8 клас Програма: Масол...
Намалюй пейзаж із пірамідами, за бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс – охоронець пірамід» (графітні...

Календарно-тематичне планування уроків
Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська мова: 5-9 класи / Г. Т....



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка