Пошук по сайту


Уроки музичного мистецтва

Уроки музичного мистецтва

Сторінка1/13
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

УРОКИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

2 клас
Навчально-методичний посібник для вчителів

Черкаси

ЧОІПОПП

2014
ББК 74. 268. 53 – 221.1

Г 71
Рекомендовано до друку Вченою радою ЧОІПОПП.

Протокол № 2 від 28 травня 2014 року
АВТОРИ: Творча група вчителів музичного мистецтва у складі: Андрущенко Л.І., вчитель музичного мистецтва Черкаської спеціалізованої школи № 20 Черкаської міської ради, Бабич М.О., учителя музичного мистецтва Золотоніської спеціалізованої школи № 1 Золотоніської міської ради; Борщ Л.І., учителя музичного мистецтва Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Городищенської районної ради; Войцях С.А., учителя музичного мистецтва Чорнобаївської гімназії Чорнобаївської районної ради; Зирянова О.В., учителя музичного мистецтва Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Черкаської міської ради; Корнєєвої І.Л., учителя музичного мистецтва Черкаської спеціалізованаї загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. В. Симоненка Черкаської міської ради; Мамієнко О.М., учителя музичного мистецтва Соколівоцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Тальнівської районної ради; Михальченко О.П., вчителя музичного мистецтва Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Смілянської міської ради; Тищенко Н.В., учителя музичного мистецтва Монастирищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Монастирищенської районної ради; Шведенко І.О., учителя музичного мистецтва Леськівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради; Шеремет Л.Г., учителя музичного мистецтва Березняківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради; Шляхтової Т.В., учителя музичного мистецтва Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 Смілянської міської ради, під керівництвом Гловацького Сергія Віталійовича, методиста Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради.
УКЛАДАЧ:

Гловацький С.В., методисти Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради
Рецензенти:

Гаряча С.А.., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради;

Колесник А.Ю., заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 20 Черкаської міської ради.
Г 71 Уроки музичного мистецтва, 2 клас. Розробки уроків, фонохрестоматія та слад-презентації до уроків «Музичне мистецтво, 2 клас». /Укладач: Гловацький С.В. – Черкаси, ЧОІПОПП, 263 с.
Посібник містить розробки уроків, фонохрестоматію музичних творів та слайд-презентації з предмету «Музичне мистецтво, 2 клас».

Для вчителів предметів художньо-естетичного циклу.
©ЧОІПОПП, 2014.

ЗМІСТ


Гловацький С.В. Передмова

5

Гловацький С.В. Методично-дидактичні аспекти викладання

6

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків

9

Тема 1. Світ музичних творів




Шеремет Л.Г. Музичні спогади про лвто.

13.

Шеремет Л.Г. Що таке музика.

15.

Шеремет Л.Г. Хто створює музику.

17.

Борщ Л.І. Музика, яка не знає нот.

20.

Борщ Л.І. Хто виконує музику.

21.

Борщ Л.І. Хто виконує музику.

23.

Борщ Л.І. Вчимося слухати і чути.

24.

Войцях С.А. Урок осінній (Підсумковий)

25.

Войцях С.А. Розповідає музика.

27.

Зирянов О.В. Музика та природа.

28.

Зирянов О.В. Музика і казка.

31.

Зирянов О.В. Музика виражає.

32.

Корнєєва І.Л. Музика зображає.

35.

Корнєєва І.Л. Музика зображає.

37.

Корнєєва І.Л. Навіщо музиці «ім’я».

39.

Корнєєва І.Л. Музичний калейдоскоп.

42.

Тема 2. Мова та розвиток музики




Шляхтова Т.В. Чарівна мова музики.

44.

Шляхтова Т.В. Музична мова… і розмова.

47.

Шляхтова Т.В. Які вони – звуки музичної мови?

49.

Бабич М.О. Ритм – музичний чарівник.

51.

Бабич М.О. Перетворення ритму.

53.

Бабич М.О. Мелодія – музики душа.

55.

Мамієнко О.М. Сім сестриць – чарівниць.

59.

Мамієнко О.М. Ритми та мелодії весни.

61.

Мамієнко О.М. Весняні голоси.

65.

Мамієнко О.М. Де були, що вивчали – знання свої перевіряли.

68.

Тищенко Т.В. Брати – лади.

70.

Тищенко Т.В. В царині гучно-тихої луни.

72.

Тищенко Т.В. Повільно – швидко.

74.

Андрущенко Л.І. Чарівні барви музики.

76.

Андрущенко Л.І. Казкові тембри голосів.

78.

Андрущенко Л.І. Як розвивається музика.

79.

Михальченко О.П. Як розвивається музика.

81.

Михальченко О.П. Звідки музика прийшла.

83.

Михальченко О.П. Подорож музичною країною.

85.


ПЕРЕДМОВА


В період стрімких змін в сферах інформатизації, гуманізації та оновлення освітніх процесів на початку нового тисячоліття, залишається проблема естетичного розвитку особистості через вивчення та опанування цінностей мистецтва. Музичне мистецтво розглядається як суттєвий елемент загальної освіти, що сприяє формуванню духовності школярів, розвитку їх моральних, естетичних уявлень, здатності розуміти й оцінювати крізь призму мистецтва життєві явища і дозволяє цілеспрямовано формувати естетичне ціннісне, особисте ставлення учнів до творів мистецтва. Сьогодні перед педагогічною громадськістю постає важлива проблема - забезпечувати якісний супровід навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі, вносити в начальну діяльність закладів цікаві нові ідеї, педагогічні інновації, які сприяли б підвищенню загального рівня навчання і тому підготувати до цієї діяльності сучасного вчителя, створити належний науково-методичний супровід педагогічного навчання.


С.В.Гловацький,

методист предметів художньо-естетичного циклу

Черкаського обласного інституту післядипломної

освіти педагогічних працівників
МЕТОДИЧНО-ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ

музичного мистецтва в 2 класі (За новими програмами)
Сучасне навчання музичному мистецтву, що здійснюється у загальноосвітній школі, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, нових інноваційних освітніх процесів, які визначаються в державних стандартах початкової та загальної повної освіти, навчальних планах, програмах.

В новому 2013-2014 навчальному році музичне виховання школярів здійснюється через вивчення предметів «Музичне мистецтво» та «Мистецтво» на двох рівнях: початкова та основна школа, органічно продовжуватиметься в старшій школі в процесі вивчення курсу «Художня культура».

Початкова школа

Новий 2013-2014 навчальний рік – вніс зміни у програмному забезпеченні 1 та 2 класів. Він стає другим роком впровадження нових навчальних програм для початкової школи, створених відповідно до нового Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого Постановою КМУ № 462 від 20.04.2011. Відповідно, вивчення мистецьких дисциплін у 1-2 класах здійснюватиметься за новими навчальними програмами, затвердженими МОНмолодьспорту (наказ від 12.09.2011 № 1050):

  • «Музичне мистецтво», 1-4 класи, авт. Л.Хлєбнікова, Дорогань Л. О., Івахно І. М., Кондратова Л. Г., Корнілова О. В., Лобова О. В., Міщенко Н.І.;

  • «Мистецтво», 1-4 класи, авт. Масол Л.М., Гайдамака О.В., Очеретяна Н.В., Дмитренко О. М.

Програми розміщені на веб-сайті Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), видруковані у видавництві «ВД «Освіта», 2012 р. та фаховому науково-методичному журналі «Мистецтво та освіта» (№№ 1-4 за 2012 рік).

Відповідно до нових навчальних програм в 1 та 2 класах уводяться нове навчально-методичне забезпечення викладання музичного мистецтва, серед них навчально-методичні комплекти (підручник, робочий зошит):

  • «Мистецтво» авт. Масол Л.М., Гайдамака О.В., Очеретяна Н.В. вид-во «Генеза»;

  • «Музичне мистецтво» авт. Аристова Л.С., Сергієнко В.В., вид-во ВД «Освіта»;

  • «Музичне мистецтво» авт. Лобова О.В., вид-во «Школяр»;

Учні 3-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів у 2013-2014 навчальному році продовжують навчання музичному мистецтву за навчальними програмами 2006 р. в. (К.: «Початкова школа», 2006):

  • «Мистецтво» (авт. Масол Л.М., Бєлкіна Е.В., Оніщенко О.І., Очеретяна Н.В., Рагозіна В.В.);

  • Музика (авт. Ростовський О.Я., Хлєбнікова Л.О., Марченко Р.О.);

  • «Музика» (авт. Лобова О.В.);

Наголошуємо, що робота з підручником повинна бути одним з видів діяльності учнів на уроках мистецьких дисциплін.

До уваги вчителя! Новою у 2013-2014 навчальному році є система оцінювання учнів початкової школи.

Такий вид оцінювання уводиться з метою пробудження й поглиблення в учнів початкової школи інтересу до художнього пізнання через різноманітні форми мистецької діяльності; розкриття внутрішнього потенціалу кожного учня, незалежно від рівня його мистецьких здібностей; виховання впевненості у власних можливостях пізнавати навколишній світ і мистецтво, створюючи власні інтерпретації творів; релаксації як забезпечення емоційного комфорту дитини. Таким чином, з 2013-2014 навчального року з предметів художньо-естетичного циклу вводиться мотиваційна шкала оцінювання учнів, тобто оцінювання без балів.

Об’єктами перевірки та оцінювання (мотиваційними критеріями) у процесі навчання мистецьких дисциплін є:

- інтерес до уроків художньо-естетичного циклу та мистецтва загалом;

- спрямованість діяльності на сприймання, пізнання творів та власну творчість;

- самовідчуття спроможності і повновартості себе та інших в реалізації художніх потреб, що вирішальною мірою залежить від мудрості й розважливості вчителя;

- ініціативність, що передбачає свободу творчого виявлення, активне включення у творчий процес на уроках, прагнення застосування набутого досвіду у позаурочний час.

У 1-4 класах з предметів художньо-естетичного циклу домашні завдання учням не задаються і в журналі не записуються. Окре­мі зошити для виконання письмових домашніх завдань не перед­бачені.

Звертаємо увагу на те, що відповідно до Типових навчальних планів для початкової школи з вивченням російської чи іншої мови національної меншини, спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземних мов (додатки 2-5 до наказу МОНмолодьспорту від 10.06.2011 № 572) на вивчення предметів художньо-естетичного циклу передбачено 1 навчальна година (0,5 годин музичне мистецтво, 0,5 годин образотворче мистецтво або 1 година інтегрованого курсу «Мистецтво». Проте, для повної реалізації вимог державного стандарту початкової загальної освіти (освітня галузь «Мистецтво») рекомендуємо використовувати додатково 1 годину за рахунок варіативної складової навчального плану.

З метою підвищення якості викладання навчальних предметів художньо-естетичного циклу у початковій школі, під час комплектації педагогічних працівників рекомендується передбачити годинне навантаження з музики, образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво» насамперед учителів, які мають спеціальну освіту за дипломом (учитель музики, учитель образотворчого мистецтва).

Метою музичної освіти в початковій школі є формування основ музичної культури учнів як важливої і невід’ємної частини їхньої духовної культури, комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі сприймання й інтерпретації кращих зразків української та світової музичної культури, а також формування естетичного досвіду, емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва.

Новим у початковій школі є вивчення музичного мистецтва у 2 класі за новою програмою. Звертаємо увагу на оновлення змісту навчальної діяльності учнів на засадах оновленого державного стандарту початкової школи та нової програми (2011 р.). Змістом навчальної діяльності на уроках 2 класу стає уведення учнів у світ пісні, танцю і маршу як головних сфер музичної образності, що пронизують усю класичну та сучасну симфонічну й камерну, вокальну й інструментальну музику; поглиблюють уявлення учнів про зв’язок музики з життям, допомагають усвідомити виражальні та зображальні можливості музики, осягнути виражальне значення елементів музичної мови, повніше пізнати внутрішній світ людини, відчути красу навколишнього світу. Репертуар для музичного сприймання і виконання має три розділи: основний матеріал (за концепцією та програмою Д.Кабалевського), додатковий матеріал (насичений творами сучасних композиторів), варіативний матеріал (побудований за програмою О.Лобової). Вчителю надається можливість вносити корективи щодо репертуару (у межах 10%), використовуючи додатковий, варіативний та етнорегіональний матеріал з аналогічними художньо-педагогічними якостями. Критеріями відбору музичного матеріалу є його художня цінність і захопленість для учнів, педагогічна доцільність (чогось навчати), виховна значимість (сприяти вихованню моральних ідеалів і естетичного смаку).
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методичні рекомендації щодо вивчення музичного мистецтва, образотворчого...
Методичні рекомендації щодо вивчення музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, художньої культури у 2011 – 2012 навчальному...

Розвиток творчої активності молодших школярів на уроках музичного мистецтва
Анотація

Розділ І. Мистецтво в просторі культури Тема Жанрова палітра музичного...
Театр — особливий вид мистецтва, завдяки якому можна здійснити захоплюючу подорож у будь-який куточок планети, зазирнути у різні...

Уроку: "Музика І мистецтво слова. Пісня"
Методика навчання музичного мистецтва у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів

Функції музичного керівника та вихователя дошкільного навчального...

План роботи школи музичного керівника «Світ мистецтва» 7
Засідання Заняття провідна форма музично – освітньої діяльності дошкільників

Календарний план уроків української літератури для 7 класу (70 годин...
Вступ (1год.) Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість І значення. Функції...

2. Мистецтво Античності
Орієнтовні скорочення: смм, сом – сприймання творів музичного, образотворчого мистецтва; пз – практичне завдання; хтд художньо-творча...

Сім нот магічного кохання Виховний захід з музичного мистецтва для учнів 8 класів Мета заходу
Нино Рота «Слова любви» из музыки к кинофильму «Ромео и Джульетта» (русский текст Л. Дербенева)

Смілянський навчально-виховний комплекс
Вдовенко Олена Володимирівна, вчитель музичного мистецтва та художньої культури, першої кваліфікаційної категорії, Смілянського навчально-виховного...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка