Пошук по сайту


Урок загадка

Урок загадка




Мета: - визначити основні риси рельєфу, закономірності розташування

основних форм рельєфу та поширення корисних копалин;

- розвивати практичні навички роботи з картами атласу, вміння

порівнювати географічні об’єкти, встановлювати причинно –

наслідкові зв’язки в географічних процесах ;

- виховувати цікавість до вивчення курсу географії

Обладнання: фізична карта Північної Америки і світу, атлас, картки з

номенклатурними об’єктами, комп’ютерна презентація, додаткова

література, методична література, « Атлас. Географія материків і

океанів 7 клас», комп’ютер, фрагмент відеофільму «Чудеса Землі»

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: урок – загадка

Методи і прийоми: дослідницький, бесіда, відео метод, інтерактивні методи і прийоми: робота в групах, «Ти мені – я тобі», « Слово – речення – запитання – відповідь», презентаційні, комп’ютерні технології, метод проектів

Очікуванні результати:

учні повинні знати - основні форми рельєфу та корисні копалини материка

учні повинні вміти – наводити приклади закономірностей поширення корисних копалин, характеризувати основні риси рельєфу материка, порівнювати основні форми рельєфу, показувати їх на карті

План – конспект уроку


І . Актуалізація опорних знань

  1. Географічний диктант

  1. Чому дорівнює площа Північної Америки з островами? ( 24, 2 млн. км2)

  2. У якому напрямку витягнута Північна Америка? ( з півночі на південь)

  3. У якій півкулі повністю розташована Північна Америка? ( у північній і західній)

  4. Яку частину материка називають Центральною Америкою? ( південну)

  5. Які крайні точки материка? ( північна – мис Мерчісон, південна – мис Мар’ято, західна – мис Принца Уельського, східна – мис Сент – Чарльз)

  6. Який найбільший острів світу належить до Північної Америки?

( Гренландія)

  1. Яку затоку Північної Америки іноді називають « мішком із льодом»?

( Гудзонову)

  1. Хто побував в Північній Америці до Х. Колумба ? ( нормани)

  2. Хто з європейців і коли відкрив о. Ньюфаундленд? ( Дж. Кабот наприкінці 15 ст.)

  3. Який географічний об’єкт названий на честь А. Маккензі? ( Річка)

  4. Подорожі якого мореплавця розпочали справжню колонізацію Північної Америки? ( Х. Колумба)

  5. Яку велику затоку Північної Америки названо на честь однієї з країн материка? ( Мексиканську)


2.Робота з індивідуальними картками












ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів


Сьогодні ми продовжуємо подорож по Північній Америці

Рельєф потрібно знати,

Щоб в Північній Америці не заблукати,

А щоб гірські масиви і рівнини знати,

Тектонічну будову слід згадати

Північна Америка – незвичайний материк, далекий і одночасно близький , приховує в собі багато загадок. Однією з них є цікавий рельєф – важливий чинник оцінки можливостей господарського розвитку країн материка. Тут є і високі гори, що ускладнюють роботу будівництва, транспорту та ведення сільського господарства, але при цьому є великою коморою корисних копалин, і рівнини та низовини, що сприяють розселенню населення, але при цьому багаті на стихійні процеси. Отже знання про рельєф дуже важливі.

Саме тому ми сьогодні повинні відгадати загадки рельєфу цього материка і з’ясувати особливості рельєфу та поширення корисних копалин, дослідити причини їх утворення, навчитися характеризувати різні форми рельєфу, порівняти їх.

А урок в нас незвичайний – урок-загадка, яку ми повинні відгадати

Отже, розпочинаємо відгадувати загадки рельєфу Північної Америки

Запишемо в зошити тему уроку: «Північна Америка: геологічна будова, рельєф і корисні копалини»



ІІІ. Вивчення нового матеріалу


План

1.Рельєф Північної Америки

2. Геологічна і тектонічна будова

3. Корисні копалини

1 Рельєф Північної Америки - дослідницький з елементами роботи з атласом , презентація з використанням ППЗ, відео метод, прийом « ти мені – я тобі, робота в групах

1.Розповідь

В рельєфі переважають рівнини, гори займають 1/3 території

Рівнинні території оточені на сході і заході гірськими хребтами, які , як і в Південній Америці, простягаються з півночі на південь і тяжіють до узбережжя ( розгляд мал..192 с. 180 підручника).

Профіль рельєфу материка





  1. Робота в групах

І група

Завдання: вивчити вплив внутрішніх сил Землі на формування рельєфу материка

  1. Вулканічна діяльність, розташування в рухомій області земної кори на межі літосферних плит ( Кордильєри)

Для Кордильєр характерні виверження вулканів і руйнівні землетруси.

Повідомлення про влк. Орісаба

Висота – 5700 м., діючий вулкан на сході Мексики. Останнє виверження відбулося у 1941 році. На вершині є невеликий кратер. На південному схилі побічні кратери, від яких спускаються лавові потоки. Ацтеки називали вулкан – « зоряна гора», що було пов’язано з діяльністю вулкана

Повідомлення про влк. Попокатепетль.

Це діючий вулкан на півдні Мексики, висота – 5452 м. Назва вулкана з ацтецької перекладається як « гора, що постійно димить»

  1. Область давньої складчастості ( Аппалачі)

ІІ група

Завдання: вивчити вплив зовнішніх сил на формування рельєфу

Сучасний рельєф формувався і під впливом зовнішніх процесів, а саме:

  1. Діяльність вітру - дюни і бархани

  2. Робота річок ( Великий каньйон Колорадо – глибина1800 м.)



Перегляд відеоматеріалів про Великий каньйон

Прийом « Ти мені – я тобі» ( учні формулюють по переглянутому фрагменту відеофільму питання і обмінюються ними)

  1. Давнє зледеніння ( до 400 паралелі – горби)

  2. Робота підземних вод ( печера Флінт – Мамонтова)

ІІІ група

Завдання : працюючи над проектом « Особливості гірської частини материка», відкрити її загадки

Презентація проекту

Кордильєри – гори, що знаходяться на заході материка, висота над рівнем моря 1000 – 6000 м.

Найвища вершина – гора Мак – Кінлі ( 6194 м.). Вона названа в 1896 році золотошукачами на честь 25 президента США Вільяма Мак – Кінлі. Побудовані складно – це два величезні ланцюги високих хребтів, між якими простягається третій ланцюг, утворений плоскогір’ями і нагір’ями.

Між окремими хребтами Кордильєр розташовані численні улоговини. Кордильєри простягаються більш як на 9000 км. З півночі на південь, ширина 800 – 1600 км. Утворення Кордильєр пов’язане з формуванням западини Тихого океану. Тут, на заході Америки, Тихоокеанська плита занурюється під материкову, зминаючи її у складки. Ці гори утворились в альпійську епоху горотворення. Це молоді і високі гори.

Кордильєри – це ланцюг гір, що з іспанської перекладається як « мотузка»,

« пряма лінія», « прямолінійний гірський ланцюг»

Аппалачі – гори, що знаходяться на сході материка, старі, зруйновані і невисокі. Утворились в герцинську епоху горотворення. Довжина близько 500 км., висота – 500 – 2500 м. Знаходиться найдовша в світі система карстових печер – Флінт – Мамонтова.

Гірська система названа за найменуванням індіанського племені Аппалачів, що колись тут жило.

ІV група

Завдання: відкрити загадки рівнинної частини материка, працюючи над проектом « Особливості рівнинної частини материка»

Презентація проекту

Лаврентійська височина - знаходиться на півночі материка, висота 200 – 1000 м, утворилась в докембрії.

Великі рівнини – в центрі материка, висоти – 200 – 1500 м, утворились в докембрії

Центральні рівнини – в центральній частині материка, висоти – 200 – 500 м, утворились в докембрії.

При мексиканська, Приатлантична низовини – на півдні материка, висоти –

0 – 200 м, утворились в палеозої .

3. Складання схеми

Схема 1


Рельєф Північної Америки





Гірська

Рівнинна





Схід

Захід

Північ

Центр

Південь





Аппалачі

Кордильєри


Середня висота материка - 720 м. ( ІІ місце після Африки – 760 м)

Висота найбільша – 6194 м. г. Мак – Кінлі

Висота найменша - -86 м. ( Долина смерті Каліфорнія)

4.Індивідуальне завдання

Порівняйте рельєф Північної Америки і Південної Америки, виділивши риси схожості і відмінності.

Риси схожості:

1. На заході - молоді гори

2. Переважають рівнини

Риси відмінності:

1. На сході північної Америки – гори Аппалачі, а на сході Південної Америки – Бразильське плоскогір’я

2. В північній Америці низовини займають меншу площу ніж височини, а в Південній Америці низовини переважають

3. Пояс гір на заході в Південній Америці вужчий ніж в Північній Америці

5.Практична робота № 8 Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів материка

2. Геологічна і тектонічна будова – дослідницький з елементами роботи з атласом, презентація з використанням ППЗ

В основі континенту лежить давня Північноамериканська платформа з Канадським щитом на півночі і на півдні з плитою. Одна з м’яких порід, що перекривають давній фундамент, - лесоподібні суглинки. Вони легко розмиваються.

В рельєфі платформі відповідають рівнини, а складчастій області гори.

1. Робота з картами атласу

Працюючи з картами атласу розгадайте загадки взаємозв’язку рельєфу і тектонічної будови.

Щит Лаврентійська височина

Платформа

Плита Центральні рівнини.

Великі рівнини

Примексиканська низовина

Приатлантична низовина

Аппалачі

Складчаста

область

Кордильєри

3 .Корисні копалини -

робота в групах з картами атласу

І група

Завдання: За тектонічною картою визначте , які корисні копалини, характерні для щита

- магматичні і метаморфічні породи - рудні: залізні, нікелеві, мідні, молібденові, цинкові, золото, срібло

ІІ група

Завдання: За тектонічною картою визначте , які корисні копалини, характерні для плити

кам’яне вугілля, калійна сіль, сірка( Центральні рівнини), нафта, газ

( Примексиканська низовина)

ІІІ група

Завдання: За тектонічною картою визначте , які корисні копалини, характерні для Кордильєр

- кам’яне вугілля, золото, срібло, уранові руди, ртуть

ІV група

Завдання: За тектонічною картою визначте , які корисні копалини, характерні для Аппалачі.

- кам’яне вугілля, залізна руда, руди кольорових металів

ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів

  1. Прийом « Закінчи речення»

  2. Велика область складчастості виникла в……………( західній частині Північної Америки)

  3. На Канадському щиті утворилась…………………..( Лаврентійська височина)

  4. Основними гірськими системами Північної Америки є………(Аппалачі і Кордильєри)

  5. Найвищою точкою Північної Америки є………..( г. Мак – Кінлі)

  6. Найнижчою точкою Північної Америки є…. ( Долина Смерті, -86 м.)

  7. Рельєф Північної Америки формували такі зовнішні процеси …….

( давній льодовик, поверхневі і підземні води)

  1. На плиті давньої Північноамериканської платформи утворились…

.( Центральні і Великі рівнини)

  1. Про подальший розвиток земної кори свідчать…. ( землетруси,

виверження вулканів)

2. Завдання

Доведіть, що між рельєфом, тектонічною будовою і корисними копалинами існує тісний зв'язок.



V. Підведення підсумків і повідомлення домашнього завдання

Отже, ми відгадали з вами загадки рельєфу Північної Америки

1.П. – 38

2.Підготувати повідомлення про Долину Смерті

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Тема уроку
Школа. Д. Павличко, Загадка – добавлянка А. Качан, Бачити – не бачить. Л. Глібов, Хто чого вчиться. В. Фетисов, у лісовій музичній...

Уроку
«фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «пісня», розрізняє їх за будовою І художніми особливостями

Урок №1Дж. Г. Байрон англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму....
Застосування інтерактивних форм та методів діяльності на уроках Світової літератури. Село Старий Кривин: Старокривинська зош І-ІІІ...

Реферат на тему: Стоунхендж загадка “висячих каменів”
Всередині кола – 50-тонні камені з перекладинами, так званні триліти. Є тут ще одне кільце з 5-тонних, так званних “блакитних” каменів....

Урок з української літератури в 11 класі
Тема. Урок-диспут з елементами театралізації „Нерівність душ це гірше, ніж майна” (за романом Л. Костенко „Маруся Чурай”)

Образотворче мистецтво 3 клас Урок 5
Отже, на урок образотворчого мистецтва нам потрібні такі матеріали та інструменти: альбом, фарби, пензлі, ємності для води

Урок на тему «Творчість Тараса Шевченка у поєднанні з математикою»
Урок – це дзеркало культури, інтелекту, ерудиції І вмінь учителя. Для учнів – це сходинка вгору, збагачення знань

Урок-пошук
Урок-пошук: "Універсальність проблеми, піднятої Т. Г. Шевченком у поемі „Катерина” та в однойменній картині."

Урок позакласного читання. У світі книги (бібліотечний урок) В. Сухомлинський...
Літературне читання: підр для 2 кл. / О. Я. Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.: іл

Сучасний урок в педагогічній та
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка