Пошук по сайту


Сценарій виховного заходу для 7-11 кл

Сценарій виховного заходу для 7-11 кл

Земля — наш спільний дім

(Сценарій виховного заходу для 7-11 кл.)

Мета: поглибити знання учнів про забруднення навколишнього середовища; показати на конкретних прикладах негативний вплив людини на природу; розвивати почуття особистої відповідальності за збереження природи; удосконалювати вміння виступати з повідомленнями; виховувати гуманіста та природолюба.

Схаменіться, будьте люди ,

Бо лихо вам буде

Т.Г.Шевченко

Наш девіз: «Збережемо красу Землі для майбутніх поколінь!»

Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про нашу планету, про все живе, що її населяє, і про вплив людини на природу.Ми познайомимось з картинами відомих художників та послухаємо про що говорять їх герої.
 Недивлячись на сумні прогнози, ми можемо поліпшити майбутнє нашої планети, якщо її порятунком займеться кожен . Це буде можливим тоді, коли дотримання екологічних вимог стане нормою нашого життя. 
Відгадайте загадку: «Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш». Так, це мовиться про повітря.
 Ми живемо в повітряному океані, який називається атмосферою. Усе живе дихає повітрям: люди, птахи, звірі, рослини.  
  Людина, проникаючи в таємниці природи, створюючи сучасну цивілізацію, стала найнебезпечнішим джерелом забруднення атмосфери. Це промислові, транспортні, побутові викиди. Викиди хімічних, цементних заводів, доменних печей, сажа. За один тільки рейс Київ - Нью-Йорк суперреактивний лайнер спалює 35 тонн кисню. Автомобіль за рік викидає в повітря 10 кг гумового пилу. А лісові пожежі? Чорнобильська катастрофа теж не пройшла безслідно для нашого міста. В Україні у промислових районах на 1 квадратний кілометр щомісяця викидається 17 тонн сажі. У багатьох районах спостерігається явище, яке нагадує імлу: різко зменшується прозорість, небо набуває брудно-фіолетового кольору, з'являється неприємний запах. Воно дістало назву смог. Це явище викликає подразнення очей, горла, задуху, загострення легеневих захворювань. Шкідливо впливає на рослини, посилює корозію будівельних матеріалів. 
 Щоб вирішити проблему забруднення повітря, людство витрачає мільйони доларів на безвідходні технології, пилезатримувачі, фільтри, очисні споруди. Що ми можемо зробити, щоб усім легше дихалося?

1) насаджувати дерева, кущі, розбивати квітники;

2) звертати увагу на газопроводи, а в разі потреби- викликати «104»;

3) бути обережними зі ртуттю, бензином. 
Гучна музика, шуми теж впливають на атмосферу. Рок ритми дисонують із ритмами людського організму. Низькочастотні звуки діють на гіпофіз. Людина втрачає сон, стає дратівливою.
Картина Васнєцова «Три богатирі» (

Перший ведучий: Перед вами картина видатного російського художника В.М. Васнєцова « Три богатирі». Вона по праву вважається справжнім шедевром. На картині зображені Ілля Муромець, Добриня Микитич та Альоша Попович. Знамениті герої народних билин. Сам Васнєцов описував картину так : « Богатирі Добриня, Ілля і Альоша на богатирському виїзді – примічають в полі, чи немає де ворога, чи не ображають де кого?» Над створенням цієї картини художник працював майже 30 років. У центрі картини зображений Ілля Муромець, народний улюбленець, герой російських билин. Не всім відомо, що Ілля Муромець не казковий персонаж, а реальна історична особа. Історія його життя і подвигів – це реальні події. Добриня Микитич, за народними переказами, був дуже освіченою та мудрою людиною. З його особистістю пов’язано багато чудес. Історичний факт, що Добриня Микитич родом із древнього Іскоростеня, адже був сином князя Мала і братом Малуші.

Альоша Попович в порівнянні з товаришами молодий і стрункий. Він зображений з луком і стрілами в руках, але прикріплені до сідла гуслі свідчать про те, що він не тільки безстрашний воїн, а й пісняр -веселун.

Художник майстерно передає стан природи, як би сповіщає про настання небезпеки, але богатирі являють собою надійну і потужну силу захисників рідної землі.

Картина оживає:

І.М. – Ой, що це димить, Та це завод МДФ. Дим від нього простягається на декілька кілометрів.

Д.М. – А це що за сморід такий? Та це ж горить сміття на звалищі за містом. А ще автомобілі та місцеві підприємства забруднюють повітря своїми викидами!

А.П. – А я чую, як дрижить земля. Це незаконно вирубають ліси.Ліси вмирають. Просять захистити. Не дай сокирі нагло тупотіти. А ліси– це легені землі.

І.М. – Щоб жити - ми природі маємо служити.
Д.М. - Тому, давайте будемо жити з природою в гармонії.

А.П. – А що це означає?

Д.М. - Не забруднювати атмосферу.

А.П. – Не забруднювати землю, оберігати її.

І.М. – А головне допомагати іншим зрозуміти: не Земля належить нам, а ми належимо Землі.
  Вчитель: Поговоримо про роль води в житті планети. Якби можна було б здійснили екскурсію разом з краплинкою води, ми б побували на Говерлі, мчали течіями гірських потоків Карпат, гойдались у хвилях Чорного моря, виблискували в райдузі над Коростенем, проносилася віхолою над Арктикою. 
Вода скрізь і всюди. Вона навіть у нас самих. Адже наш організм складається на 2/3 з води. Якщо людина без їжі може прожити до трьох тижнів, то без води — до п'яти днів.

Картина Васнєцова «Альонушка»
Другий ведучий: Перед вами картина Віктора Васнєцова «Альонушка». За основу сюжету було взято казку « О сестрице Аленушке и братце Иванушке». Критик Грабар назвав картину однією з найкращих картин свого часу. Сам Васнєцов так говорив про свою картину: «Альонушка давно жила у моїй голові, але реально я побачив її в Ахтирці, коли зустрів одну простоволосу дівчину, яка привернула мою увагу. Скільки туги, самотності та печалі було в її очах. Чимось особливим віяло від неї».

Скривджена людьми сирота сидить на березі річки… Пропав її братик. Де його шукати? Може, його вже немає серед живих? Як жити без нього?

Картина оживає :

Альонушка – Ой, яка брудна наша річка Уж! Тут і целофанові пакети, і пляшки! Яка мутна в ній вода. А звідки вона взялась? Це, мабуть, завод «Янтар» забруднив воду. А що це за мильна хмарка? Та це бабуся Катя попрала килим з пральним порошком та дядько Петро помив свій автомобіль.

А хто це стогне у воді? Мабуть риба. Це люди воду потруїли. Важко їй дихати стало.

Друзі, давайте будемо берегти нашу річку, адже вона єдине джерело питної води у нашому місті.


  Другий ведучий: У поетеси Ліни Костенко є такі рядки:

Страшний скрипаль узяв уже смичок,

Він буде грати реквієм річок.

Хто вдарив землю в сонячне сплетіння,

Хто спричинив конвульсії стихій ?

Це людина завдає шкоди гідросфері, забруднюючи її. 
 Тож не дивно, що води бракує. Деякі країни навіть не мають своїх запасів питної води. Алжир, наприклад, транспортує її з Європи. Вода стала найдорожчою сировиною. А люди скидають у річки та озера промислові та побутові стоки, руйнують джерела. Води в водоймах стає менше . Наша Житомирщина багата на водні ресурси, тож давайте будемо оберігати їх.
 Вчитель: А тепер поговоримо про біосферу, оболонку життя. Відгадайте загадку: «Могутній і сильний, страшний і лагідний, прекрасний і чарівний. Він підпирає небо і не дає йому зійтись».Так, це ліс.
Картина О.П.Куриласа ,,Лісоруби,,.
Третій ведучий : КУРИ́ЛАС Осип Петрович  народився в 1870 році в містечку Щирець Львівської області у багатодітній родині дяка, котрий вчителював у народній школі. Потяг до малювання у хлопця проявився рано, художню освіту розпочав 1886-го року вступивши до Художньо-промислової школи, яку закінчив через 4 роки. Юнак мав бажання продовжувати навчання в Академії мистецтв, але для цього потрібні були гроші, які батько спрямовував на виховання решти своїх дітей. Тож Осип підробляв малюванням ікон і портретів .

У 1895 році він отримав грошову допомогу від старшого брата, котрий раніше імігрував до Хорватії. Так Осип Курилас стає студентом Краківської академії мистецтв, котру закінчує за п'ять років. В цей час бере участь у виставках, організованих у Львові . Відвідував картинні галереї Відня, Мюнхена, Дрездена, Праги та Будапешту. Малював картини та ілюстрації до книжок. Намалював портрет Миколи Лисенка до 35-річчя творчої діяльності композитора.

В часи Першої світової війни  створив десятки портретів, жанрових картин, листівок і малюнків, які зображують та оспівують подвиги січовиків, ілюструє сатиричні журнали «Самохотник», «Бомба» та інші, малює шаржі і карикатури.

На початку 1920-х рр. викладав малювання у художній школі. У ті роки малював багато ілюстрацій для газет, часописів і шкільних підручників, картини на релігійну тематику (ікони «Богородиця» та «Ісус Христос»). Створив ікони для іконостасів у церквах США, Канади, Товаришував із письменником Василем Стефаником — ілюстрації Куриласа до «Кленових листків» досі вважають одними з найкращих.

У повоєнні роки Осип Курилас працював переважно у жанрі  реалізму. Типові назви його тогочасних картин: «Колгосп у Щирецькому районі» чи «На колгоспному дворі».В 1947 створив полотно «Лісоруби».

Картина ожила:


  1. А чи чули ви, хлопці, що зараз однією з головних проблем людства є проблема вирубування лісів.

  2. А як же не чули, Микола? Зараз всі про це говорять.

  3. Так я нещодавно чув, що на заході України почалася активна вирубка лісів.

  1. Та що там на заході, візьміть тільки нашу Житомирщину. Скільки лісопилок останнім часом побудували. А завод МДФ? Скільки дерев знищено! І скільки їх ще зрубають?

  2. А я чув, що на Коростенщині засудили підприємство, яке незаконно вирубувало дерева і завдало шкоди на 7 млн. гривень.

  1. А я не знав цього.

  2. Мені лише одне цікаво. Куди вся ця деревина дівається? Адже стільки лісів знищують, що аж страшно.

  1. А я знаю, що Україна багато експортує лісу у Європу. Щороку близько на 272 млн. доларів.

  2. А чого саме нашу деревину хочуть у Європі?

  1. А тому,що породи карпатських дерев мають велику цінність.

  2. Ну, з цим не посперечаєшся.

  3. Лісові завдячує своїм існуванням усе живе на землі: дерева, чагарники, трави, квіти, звірі, птахи, комахи, навіть гриби. Давайте берегти ліс!

Третій ведучий:Гармонія і краса не обминули природу України;таке багатство, таке різноманіття ландшафтів: букові ліси Карпат, березові гаї Полісся, темні бори Придніпров'я, діброви Поділля і Лівобережжя… Поблизу лісу навіть легше дихається. Рослинний покрив суші переробляє 20-30 млрд. т вуглекислого газу на рік. Цінуймо ліс, бо сосна до 20 м виростає не менш як за 50 років. А це ціле людське життя. Не руйнуйте мурашники, не ламайте молоді пагони! Ліс нас годує, одягає, дає нам повітря, лікує. Про нього складені вірші, легенди, пісні, казки. Тож бережімо легені планети!
 
Вчитель: А наступний митець написав картину про відпочинок чоловіків на лоні природи.

Картина В.Г. Перова ,,Мисливці на привалі”.

Четвертий ведучий:Перед вами картина Василя Перова «Мисливці на привалі».Автор написав її в 1871 р.

Ліс стояв отут дрімучий,

Ми спускалися із кручі

На галявині оцій вепри стадами ходили.

І олені, і козулі, і лисиці, і зайці

Хороводи тут водили,

Поки не було біди.

Шелест чути під кущом

Зайчик з куценьким хвостом

заховався від лисички

і тремтить тут під листком.

А от звідти із-за лісу

цар звірів надходить тихо,

Він накази всім давав

і податки вимагав.

Малі звірі умирали,

а великі панували.

В ліс приходили мисливці –

Закони зникали,

Бо вони маленьких звірів

Часто убивали,

Протягом всієї ночі

Дозвілля влаштовували.

На вогні казан стояв

І окріп в нім парував.

Хлопці весело сміялись,

Тихим лісом милувались.

Сонечко сідало тихо,

Вечір наступав на лихо.

Всі мисливці дружно встали –

Зброю свою заряджали.

Раптом тріск, виск, писк!

Із нори з’явився лис

Бах – і нема нікого!

Кинулися хто-куди!

Ніч настала – пропади!

Браконьєр іде по лісу – серця він немає,

Закон йому не писаний, усе загибає.

Довго ми ще полювали, жартували, розмовляли.

Зранку всі були ми раді,

Звір сховався на леваді.

День ходили, зазирали,

Всі кущі попіднімали,

Ноги добре натрудили,

Біля вогнища присіли.

Раптом щось страшне біжить,

копитами тупотить.

Всі мисливці повставали –

і щодуху з лісу мчали.

А Самійло-молодець,згарячу стріляє,

Тварину він не убив, а сам шкутильгає.

А тепер нема лісів, вирубали чисто.

Хто бурштин, а хто смарагд, вивезли за місто.

Ліс волає і кричить: «Порятуйте! Збережіть!

Браконьєри всюди ходять і природі дуже шкодять.

Якщо є у вас душа, порятуйте, бо біда!»

Екологія страждає, кожен з вас про це все знає

і дорослий і малий не брудни і не лежи і природу бережи!

(Вигівська О.А)

П’ятий ведучий:  Галасливі компанії в лісі можуть налякати птахів, які через шум залишають гнізда. Хімічне сміття,яке залишають туристи в лісі, зітліває через сотні років, тому пляшки, кульки, фольгу потрібно привозити додому. Лісові пожежі є наслідком недбалого поводження туристів з вогнем.  
  Один мудрець підмітив: «Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин».  
На жаль, нині потрібно захищати тварин від людей. Людина постійно загрожує спокою тварин, переслідує, знищує. Їй потрібно з них м'ясо, шкіра, хутро, кістки... Тварини потерпають від бракон’єрів, туриcтів , військових дій. А колекціонери? Вони згодні заплатити тисячі доларів, щоб вбити тварину і зробити з неї опудало.

Схаменіться,будьте люди,

Бо лихо вам буде.

(Шевченко Т.Г. )


Тож давайте допомагати братам нашим меншим: поводитися в лісі належним чином, лікувати поранених тварин, підгодовувати взимку птахів, надавати посильну допомогу міському притулку для бездомних собак.
Вчитель: А зараз хочу акцентувати вашу увагу на забруднення літосфери. Грунти- це «шкіра» Землі. Ерозія її руйнує, а хімія отруює. Академік Вернадський сказав, що це особливе природне тіло.
Картина О.Г. Максименка «Господарі землі»

Шостий ведучий : Максименко Олександр Григорович (1916-2011)
Український художник, майстер натюрморту, пейзажу, жанрової картини, портрета. Народився в с. Вільховатка Полтавської області. У 1933-1938 роках навчався у Дніпропетровському художньому училищі. В період Великої Вітчизняної війни був художником I-го Українського фронту. З 1946 року - експонент республіканських, всесоюзних і міжнародних виставок. У 1947 закінчив Київський державний художній інститут . Член Спілки художників УРСР (1947). У 1949 році отримав Державну премію СРСР III-го ступеня. Заслужений художник УРСР (1972). Роботи зберігаються в музеях і приватних колекціях України та за кордоном.

О. Максименко в картині «Господарі землі» змалював учасника Вітчизняної війни, який, повернувшись у рідні місця, де ще недавно гриміли бої, разом з товаришами-колгоспниками оглядає широкі, незасіяні лани. 

Картина оживає:

Жінка - Моя земля – це Україна,

Це стежка по якій ступаю я.

Карпати, Полісся і шахтарів земля.

Крим і Поділля…І Дніпрова течія.

Дідусь – Не вмерла з голоду з розрухи

Хоч плакала засуджена не раз.

Чоловік - Моя земля – це Україна

Це не земля німих рабів

А золотий запас народу

Душі, що не злякалась бід.

Жінка- Стогне земля на сході України. Прийшла весняна пора , а землю обробляти не можна.

Чоловік- Чого тільки немає на ній: міни, снаряди, розтяжки.

Дідусь- Люди! Схаменіться! Хватить воювати! Пора землю обробляти!
Вчитель: Це наша земля. Це наша Україна. Збережемо її красу для майбутніх поколінь.

Які віршовані рядки ви підготували по темі?
Невже приємно жити в смітнику.

Купатися в багнюці, задихатись?

Яке ж іще повинно лихо статись?

Невже нам мало горя на віку?

Люди, чи знаєте, чого мені треба?

Чистого дощику з синього неба.

Треба і чути, і бачити літом,

Як заливається жайвір над житом.
Як підпадьомкають в мідній пшениці

Досвітком тихим перепелиці.

Треба, щоб в лісі для лиса і лося

Місця живого хоч трохи знайшлося,
Треба ще рибок, малих і великих,

В чистих-пречистих озерах і ріках.

Треба, щоб я по морському купанні

Не одмивавсь од мазуту у ванні.
Треба сніданків і треба обідів,

Тільки, будь ласка, без жодних нуклідів.

Треба, виходить, не так і багато.

Люди, чи важко про все це подбати.

Зупинімось- останній є шанс!

Озирнімось, благаємо вас!

Все задумано мудро в природі-

Жити треба у мирі і згоді.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Сценарій заходу «Успіх не любить похмурих облич»
Бронницької школи про визначення уявлення успіху в сучасної дитини. Додається сценарій виховного заходу «Успіх не любить похмурих...

Сценарій виховного заходу для учнів 7-8 класів
Мета: Ознайомити учнів зі своєрідністю японської культури, розвивати навички виразного читання, усного малювання та асоціативного...

Методична розробка відкритого позакласного виховного заходу «така...
Методична розробка відкритого виховного заходу «Така вже доля всіх співців чудовних – їх тернами увінчує життя» (сценарій літературно-музичної...

Лесі Українки «Мріє, не зрадь…!»
Сценарій виховного заходу, присвячений 145-ій річниці від дня народження Лесі Українки

Сценарій відкритого виховного заходу до тижня світової літератури...
Ведуча: Адже свято любові, свято найкращого почуття, яке окрилює, дає сили І натхнення, радість І захоплення. Завдячуючи якому продовжується...

Сценарій відкритого виховного заходу до Дня Матері "Нехай вам, любі, доля усміхнеться!"
Мета. Відроджувати давні українські звичаї І традиції, пробуджувати в дітях прекрасні І благородні почуття – святе І ніжне ставлення...

Сценарій виховного заходу: "Апостол єдності"
Боже Слово, через яке вона краще пізнає Бога, І божий Закон, в якому виражена Його воля, І молитва, якою з ним розмовляє … Мила їй...

Сценарій святкового заходу, присвяченого Т. Г. Шевченку
Т. Г. Шевченка. Традиційно український народ у цей весняний час звертається до постаті Великого Кобзаря, яка у своїй величі була,...

Сценарій мистецького заходу
Безсмертне ім’я великого поета І художника Т. Г. Шевченка відоме скрізь як ім’я людини, яка присвятила своє життя просвітницькій...

Сценарій позакласного заходу з фізики
Ведучий. Знаєш, Ольго, я чомусь не можу зрозуміти, який зв'язок між традиціями українського народу І цими формулами, закономірностями,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка