Пошук по сайту


«Виконання правил поведінки учнів», Конституція України; роздатковий матеріал (великі картки, на яких написані основні положення Конвенції ООН про права дитини, тест «Чи знаєш ти права та обов’язки»); мультимедійна дошка, документальний фільм

«Виконання правил поведінки учнів», Конституція України; роздатковий матеріал (великі картки, на яких написані основні положення Конвенції ООН про права дитини, тест «Чи знаєш ти права та обов’язки»); мультимедійна дошка, документальний фільм

Комунальний заклад «Удайцівський навчально – реабілітаційний центр»


Виховна година :

«Права людини – історія та сучасність».


Вихователь: Дідик Н.М.

2015 н.р.

Мета : розширити знання учнів про права дитини, історію та сучасність права людини. Вчити відрізняти права від обов’язків, розкрити поняття « закон», «конституція», «декларація», «право». Ознайомити зі змістом основних статей Загальної Декларації прав людини, формувати правову свідомість, учити цінувати права людей. Виховувати повагу до законів України, уміння дотримуватися правових обов’язків.

Обладнання: ілюстрації на тему «Виконання правил поведінки учнів», Конституція України; роздатковий матеріал (великі картки, на яких написані основні положення Конвенції ООН про права дитини, тест «Чи знаєш ти права та обов’язки»); мультимедійна дошка, документальний фільм.

Епіграф: «Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані».

Сенека.

ХІД :

Що стане з дітьми нашими, о люди?

Питання це хвилює і болить.

Нехай же наше спілкування буде

Цікавим, плідним, аби кожна мить

Дала нам і наснагу, і натхнення,

І додала духовності і сил,

Щоб в нашім неспокійним сьоьгоденні

Ми зберегли світ радості й краси

Для себе і для нашої дитини,

Все краще відродити у серцях,

Щоб нас єднало прагнення єдине

Себе віддати дітям до кінця.

Людина народилась. Хоче жить.

І перший крик її : допоможіть!

Бо саме так цей крик ми розумієм.

А чи завжди допомогти ми вмієм?

Допомогти зробити перший крок.

Допомогти засвоїти урок.

Допомогти у розумінні світу.

Без нас, дорослих, неспроможні діти

Навчитисьз ближнім співпереживати,

Навчитись батька й матір шанувати

І шанувати матінку – державу,

Щоб перед людством заслужити право

Назватись носієм її культури,

Мистецтва, творчості, літератури.

Людина – це найвища цінність в світі,

Давайте ж допоможем нашим дітям,

Щоб стали вони справжніми людьми.

Це можем, мусимо зробити ми! (В. Дворецька)

Доброго вечора всім присутнім. Сьогодні ми зібралися на виховну годину на якій ми поговоримо, як вив же думаю зрозуміли про права дитини . Історію та сучасність права . а також згадаємо і обов’язки кожної людини. А зараз помандруємов минуле, в нашу з вами історію.

Ще в прадавні часи первісні люди відчули й зрозуміли, як добре, коли між ними є злагода. Разом було легше боронитися від дикого звіра, відбиватися від чужинців, лише гуртом, громадою можна пережити люту зиму, добути їжу.

Ви вже чули, що закони підказують нам усім – і дорослим, і малим, - як жити у своїй державі та з її сусідами, а це у мирі та злагоді. Життя кожного з вас, кожної дитини є найціннішим скарбом і не тільки для ваших рідних, а й для кожної держави. Україна також оберігає життя дітей – своїх маленьких громадян, піклується про те, щоб здоров’ю і життю дітей ніхто та ніщо не загрожувало.

Але тільки уявіть собі, що так було не завжди, повернімось трішки до історії. Давним – давно, ще в стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав їй допомогти. Тривалий час діяв неписаний закон : хто сильний, той і правий. Права дітей не захищали взагалі, в Спарті, наприклад, дітей виховували в жорстоких умовах, прагнули виростити з хлопчиків суворих, безжалісних воїнів, а з дівчаток - воїтельниць – амазонок, які майже непоступалися силою чоловікам. Відбір дітей відбувався відразу після народження дитини, слабких і хворих скидали зі скелі. У 7 років хлопчиків, відриваючи від сім’ї. віддавали до школи, де покарання було запроваджено за кожне зайве слово. Воїн мав зростати стриманим, зносити терпляче фізичні знущання, голод, холод, спеку. Кожен рік навчання закінчувалося випробуванням, під час якого юнаки повинні були битися до кінця, щоб не зганьбити своєї родини.

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у XVII – XVIII ст.. на дітей починають звертати увагу – шиють одяг, створюють дитячі іграшки, книги, музику. А хіба раніше цього діти не мали? Запитаєте ви. Так, не мали. Діти носили довгі сорочки, а коли виростали, носили одяг як у дорослих.

Ти знаєш, що ти - людина.

Ти знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мова твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе.

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи.

Бо ти на землі – Людина,

І хочеш того, чи ні –

Усмішка твоя – єдина

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні. (В. Симоненко)

Але ті часи давно минули, і як добре, що людство усвідомило неповторність кожної особистості.

А тепер ви, уявіть собі, що ви опинилися на острові, де ніхто не живе. Чого вам бракуватиме найбільше? ( Відповіді дітей)

  • Друзів;

  • Телевізора;

  • Солодощів;

  • Футболу.

Отже, більшості не вистачає друзів, спілкування, тому що ми з вами люди, живемо серед подібних до нас.

Робить нас людьми не народження, а те, що ми живемо, зростаємо в людській спільноті. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми зустрічаємо їх на кожному кроці. Ви заходите в школу – перед вами на стіні правила поведінки учнів у школі. Ти – учень, а всі учні мусять їх дотримуватися.

На вулиці – свої правила поведінки і вони на багато суворіші. Бо від їх виконання залежить не тільки ваше життя , а тих хто поруч з вами. Це правила дорожнього руху, які ви добре повинні знати.

Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, робітники чи селяни, учителі чи учні. Це правила. Що встановлюють порядок по всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Їх затверджує найвища влада у країні, в нашій країні – це Верховна Рада України. Називають такі правила державними законами.

Закон – обов’язкове для всіх правило. Він приймається і захищається державою. Головний закон – Конституція.

«Конституція» - з латинської мови означає «устрій», «установлення».

Ця невеличка книжечка ( демонстрація Конституції України), що складається із вступної частини та 161 статті, є визначальною для всього українського народу. У статтях Конституції сформовані права і обов’язки громадян України.

Розділ про права людини – один із найважливіших у Конституції України. А ще 10 грудня 1948 року Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй проголосила один із найважливіших правозахисних документів – Загальну декларацію прав людини. Цей документ визнав гідність і цінність усіх людей, визначив основні права кожної людини. Минуло 11 років і в 1959 році після прийняття Загальної декларації прав людини, Генеральна Асамблея ООН проголосила Декларацію прав дитини. А вже в 1989 році всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією про права дитини.

Ми з вами – громадяни України. У нашій країні людина, її життя, і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визначається найвищою соціальною цінністю.

1991 року коли Україна стала суверенною і незалежною, Президент нашої країни від імені України підписав міжнародний договір – Конвенцію про права дитини, Україна зобов’язалася створити умови, засоби і заходи, за допомогою яких забезпечити права і свободи дітей.

2001 рік Верховна Рада України прийняла закон «Про охорону дитинства».

Але говорячи про права, то завжди маємо на увазі «обов’язок» і навпаки. Ми – громадяни України, і у нас є обов’язки перед Вітчизною, своїм народом, іншими людьми, перед своїми рідними і близькими. Головний обов’язок – поважати права інших! А іще в Конституції України записані такі обов’язки:

  • Піклуватися батькам про дітей, а дорослим дітям – про непрацездатних батьків (ст..51).

  • Захищати Вітчизну ( ст..65) .

  • Охороняти природу (ст.. 66).

Україна оберігає життя дітей – своїх маленьких громадян, піклується про те, щоб здоров’ю ніхто і ніщо не загрожувало. Тож давайте ознайомимося із своїми правами. ( Діти на картках зачитують статті закону про права).

Ст. 6,7. Дитина має право життя, ім’я та набуття громадянства.

Ст..9,10 Дитина має право підтримувати контакт із своїми батьками у випадку розлучення.

Ст..20,21 Дитина має право на догляд у разі відсутності батьків.

Ст..23 Діти – інваліди мають право на особливе піклування та освіту.

Ст..24 Дитина має право на лікування.

Ст.. 28,29 Динина має право на безплатну початкову освіту, доступність професійного навчання.

Ст..32 Дитина має право на захист від експлуатації.

Ст..38 Держава повинна забезпечити, щоб дитина не брала прямої участі у воєнних діях.

Ми ознайомилися із деякими статтями, які визначають ваші права.

У Декларації передбачено, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через національну, релігійну. Расову ознаки, а також через стать. Політичні переконання.

А тепер таке запитання, ви всі любите і знаєте дуже багато казок, тож дайте відповідь на таке запитання:

  • Яке право порушили, щодо героїні казки «Дюймовочка» - якось в ночі коли Дюймовочка спала в своєму ліжечку, її викрала стара жаба?

  • Попелюшка працювала на свою мачуху та її дочок.

  • Білосніжку мачуха вигнала із замку.

Молодці. Ви добре засвоїли права, але я думаю, що і про свої обов’язки ви не забудете.

А зараз ми ознайомимося із державними органами, які стоять на захисті наших прав, життя,здоров’я ( перегляд запису).

Ми переглянули короткий фільм, ознайомилися із державними законами , тож давайте звернемося до словника і ознайомимося із визначенням:

Право –це система загальнообов’язкових правил поведінки, які встановлює і охороняє держава.

Права і свободи – це обсяг і межі благ, які держава зобов’язалася гарантувати особі.

Закони – це прийняті в конституційному порядку нормативні акти.

Декларація – з латинської мови «заява », «оголошення».

Конвенція – з латинської мови «угода» міжнародний договір із певних питань.

Сьогодні ми зробили з вами мандрівку із минулого в сучасність прав людини. І як говорив Сенека «Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані». Тож користуйтеся своїми правами, виконуйте обов’язки, дотримуйтеся законів.

ПАМ’ЯТАЙТЕ :

Світ не зігрієш,

світ не одягнеш,

світ не нагодуєш,

Але не відпускай голодну дитину,

не подавши їй шматка.

Не залишай холодну дитину –

Хоч рукою її прикрий,

Не кидай змерзлу дитину, не зігрівши її. ( Грузинська пісня).

На закінчення нашої зустрічі послухайте пісню присвячену людям, які захищають нас з вами пісня «Погони»).

Тож запам’ятайте діти : Хочеш людиною справжньою стати

Наші закони навчись поважати

Навчись їх виконувать завжди і всюди

Тоді і тебе поважатимуть люди.

Список використаної літератури

1. Совгиря О.В. Конституційне право України -.К, - 2012 р.

2. Європейська конвенція з прав людини: основні положення, практика застосування, український контекст / уклад. і наук. ред. О. Л. Жуковська. – К. : ВІПОЛ, 2004. – 960с.

3. Конвенція ООН про права дитини.

4. О.І. Білецька, А.Н. Кінасевич «Виховуємо особистість» - Т, - 2009 р.

5. О.Л. Терещенко «Позакласні заходи». – Х. : Торсінг Плюс, 2008.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Лекція «Конвенція оон» очима дітей ст виховний захід «Знання Конвенції ООН про права дитини»
«Конвенція ООН про права дитини» ст

Функціонування сучасної системи дошкільної освіти ґрунтується на...
Міжнародної конвенції ООН про права дитини, Законах України „Про освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про внесення змін до законодавчих...

Наші права щасливе дитинство
Мета : узагальнити знання про основні права дитини, розділити поняття “права І обов’язки; показати єдність прав І обов’язків;виховувати...

«Толерантність та нетерпимість» Класний керівник 7-б класу Голуб С. М. 2013р
Обладнання: картки, мультимедійна дошка, квітка ромашка, кольорові олівці, відкидна дошка або ватман, маркери, тест

Права дитини. Декларація прав дитини
Конвенцією ООН про права дитини, продовжити формування правових знань школярів, виховання громадянських рис І переконань, дотримання...

Розділ І. Загальні положення стаття Сфера дії Податкового кодексу України
Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження...

Розділ I. Загальні положення стаття Сфера дії Податкового кодексу України
Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження...

Пояснювальна записка морально-духовне становлення дітей, їх підготовка...
Конвенції ООН про права дитини. Закладена в них методологія виховання надає пріоритет розвиненій особистості, її життєвому й професійному...

Урок систематизації й узагальнення знань. Обладнання: інтерактивна...
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань. Обладнання:інтерактивна дошка,мультимедійна презентація до вірша «Любіть Україну»,кольорові...

Указ президента україни про Національну програму правової освіти населення
З метою підвищення рівня правової освіти населення, створення належних умов для набуття громадянами правових знань, а також забезпечення...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка