Пошук по сайту


Об'єднуючі ігри

Об'єднуючі ігри

Сторінка1/4
  1   2   3   4



Об'єднуючі ІГРИ



УДК 159.9

ББК 88.5

 

 

  

 

Об'єднуючі ІГРИ / склали: Костянтин Кальченко, Дмитро Самсонніков, Юлія Чемеринська - СПб.: ТОВ «В Колі», 2014. - 64 с.

 

ISBN 978-5-9905664-1-5

 

 

 

 

Гра – головний засіб розвитку як людини, так і природи. Гра допомагає формувати наші наступні стани, у які ми граємо, зв'язуючись один з одним. Фактично, протягом усього життя ми ведемо гру, правила якої змінюються в залежності від людей, з якими ми контактуємо, і ситуацій, в які потрапляємо.

Як методичний інструмент гра дозволяє на особистому досвіді, чуттєвому і розумовому, вивчати світ і системи нашого взаємозв'язку. Процеси, що виникають під час гри, спонукають нас діяти незвичним для себе чином і кидають виклик нашим здібностям.

 

УДК 159.9

ББК 88.5

 

 

 

 

 

ISBN 978-5-9905664-1-5 © ТОВ «В Колі», 2014

ЗМІСТ

1. ПЕРЕДМОВА………………………………………………………………….…..5

Об'єднуючі ігри - ігри інтегральної освіти……………………………………...5

2. ЗАМІСТЬ ЗМАГАННЯ - ОБ'ЄДНАННЯ…………………………………….…..6

3. ОБГОВОРЕННЯ В КОЛАХ………………………………………………………7

Правила кола…………………………………………………………………….…8

4. ВИКОРИСТАННЯ ІГОР в процесі ЗАНЯТТЯ………………………….….10

1. Ігри, що представляють ведучих……………………………….….….10

2. Ігри перед початком заняття………………………………….…….....11

3. Знайомство учасників у колі………………………………….….….....11

  4. Ігри, що об'єднують, поглиблюють об'єднання……...………………12

  5. Розминки, ігри на перемикання уваги………………………………...12

  6. Тематичні ігри, що ініціюють обговорення…………………………..13

  7. Підсумкові ігри…………………………………………………………...13

  8. Ігри між колами…………………………………………………………..14

  9. Ігри за накритим столом………………………………………………..14

10. Ігри під час перерви……………………………………………………..15

Інструктору: поради та критерії щодо вибору та створення ігор……………..15

5. КЛАСИФІКАЦІЯ ІГОР по Сходинках ОБ'ЄДНАННЯ…………………..16

Етапи співпраці в групі…………………………………………………………..16

6. РЕКОМЕНДАЦІЇ З ВИКОРИСТАННЯ ІГОР І ВПРАВ

у процесі ЗАНЯТТЯ І ВІД ЗАНЯТТЯ ДО ЗАНЯТТЯ………………………...18

7. ПІДГОТОВКА, ПРОВЕДЕННЯ ГРИ І ПІДВЕДЕННЯ
ПІДСУМКІВ………………………………………………………………………..19

8. РОЛЬ ВЕДУЧОГО У ГРІ.......................................................................................19

9. ОБЛІК розбіжності та особливості АУДИТОРії:
ВІКОВІ, НАЦІОНАЛЬНІ, ГЕНДЕРНІ, ПРОФЕСІЙНІ,

культурні, релігійні ТА ОСВІТНІ ВІДМІННОСТІ………………………...20

10. МЕДИЧНІ АСПЕКТИ ІГОР……………………………………………………21

11. ПІДГОТОВКА КОМАНДИ ІНСТРУКТОРІВ………………………………..21

ДОДАТОК…………………………………………………………………………..23

Опис ігор………………………………………………………………………….23

На початку…………………………………………………………………….23

У перерві………………………………………………………………………24

Знайомство……………………………………………………………………24

Підсумок………………………………………………………………………28

Між колами…………………………………………………………………...29

Об'єднання……………………………………………………………………29

Розминки………………………………………………………………………33

Тематичні……………………………………………………………………...39

ЛІТЕРАТУРА……………………………………………………………………….48

Наші контакти…………………………………………………………………49

 

 

1. ПЕРЕДМОВА

Гра - головний засіб розвитку, як людини, так і природи. Гра допомагає формувати наші наступні стани, у які ми граємо, зв'язуючись один з одним. Фактично, протягом усього життя ми ведемо гру, правила якої змінюються в залежності від людей, з якими ми контактуємо, і ситуацій, в які потрапляємо.

Як методичний інструмент гра дозволяє на особистому досвіді, чуттєвому і розумовому, вивчати світ і системи нашого взаємозв'язку. Процеси, що виникають під час гри, спонукають нас діяти незвичним для себе чином і кидають виклик нашим здібностям.

Крім того, ігрова форма створює для нас надійну територію для нових проб і випробувань. Адже це тільки гра, а в грі дозволено практично все.

У викладанні, гра служить відмінним інструментом, що дозволяє вводити учасників у модель майбутнього об'єднаного стану, до якого всі ми прагнемо. Опинившись в ігрових рамках, учасники легко відгукуються, енергійно і радісно виконуючи будь-яке завдання.

До того ж гра дає можливість без зусиль змінювати атмосферу серед учасників: з серйозного настрою на розкутий, з неуважності на згуртування, з утоми на бадьорість, з прохолоди на тепло і хвилювання і т.п.

 
Об'єднуючі Ігри -
Ігри інтегральноЇ освіти

Наша освітня методика робить особливий акцент на об'єднуючих іграх, тому що людина може стати щасливою лише там, де складаються правильні стосунки між людьми. Об'єднуючі ігри заохочують відносини, що базуються на взаємозалежності і співпраці між учасниками. Ігри розробляються так, що успіх у них можливий лише за умови, що всі роблять свій внесок у спільну справу. Головне спрямування ігор полягає в тому, що, якщо ми об'єднуємося, якщо кооперуємося і рахуємося один з одним, прислухаємося один до одного, то отримуємо задоволення і досягаємо успіху!

Після гри слід проводити обговорення, яке надає можливість для взаємного навчання, розвиває аналітичні здібності і гнучкість розуму, а головне - формує між нами спільне розуміння, багате і різнобічне, складене з мозаїки вражень всіх учасників. Об'єднуюча гра і подальший «розбір польотів» розвивають в людині особливу увагу до об'єднання і співпраці, що потім використовується в інших сферах її життя.

 

 

2. ЗАМІСТЬ ЗМАГАННЯ - ОБ'ЄДНАННЯ

Людство розвивається завдяки змаганню. Нами володіють дуже сильні емоції - заздрість, ревнощі, бажання влади, тощо. Тому для егоїзму людини бачити іншого, більшим, вищим, сильнішим, більш вдалим за себе, відчувається досить болісно, ​​як поразка. Відчути смак перемоги і уникнути програшу - ось чому змагання і єдиноборства так приваблюють людину. Є в цьому особлива насолода. Спочатку ми такі - завжди оцінюємо іншого, наскільки я кращий за нього, наскільки він кращий за мене. Ми не можемо дивитися на речі індиферентно, а аналізуємо: подобається - не подобається, приємно - неприємно, краще - гірше. Все проходить через егоїстичний фільтр: мені це добре? Погано? У чому?

І тільки після цього я бачу, усвідомлюю, тому що мій головний орган сприйняття - бажання насолодитися. Це можуть бути кольори, звуки, зірки, абсолютно начебто байдужі мені об'єкти або явища, все що завгодно. І все одно я їх розрізняю лише в моєму бажанні насолодитися, наскільки це гірше чи краще для мене.

Пошук задоволення лежить в основі нашої природи. Людина оцінює будь-яку річ з позиції її користі для себе, у відповідності зі своїми бажаннями. Ми ризикнемо стверджувати, що немає більшого задоволення, ніж від об'єднання з іншими людьми. Це може здатися неможливим тому, хто не пробував, - заважає психологічний бар'єр. А справа лише в тому, що отримати задоволення від об'єднання, насамперед, означає звільнити в полі своїх інтересів місце для іншої людини. Від природи нам властиво піклуватися про близьких, рідних, друзів - людина сприймає їх як частину своїх інтересів (свого егоїзму). Ми не вибирали це, так нас влаштувала природа. Але окрім даного природою у людини є можливість впустити в поле своїх інтересів когось стороннього. Взаємно надаючи в своєму егоїзмі місце один для одного, люди, спочатку чужі один одному, стають ніби одним цілим. У цих відносинах вони виявляють задоволення вищого порядку.

Скажімо коротко про механізм, який стоїть за цим феноменом. Оскільки вся людська природа полягає в бажанні отримувати задоволення, то кожне явище сприймається і обробляється чуттєво. Уявіть собі матрицю, в якій кожному вашому бажанню відповідає і надана міра його задоволення. Ось це і є чуттєве уявлення про це явище.

Тепер уявіть собі, що дві людини обговорюють одне і те ж явище. Оскільки бажання двох людей різні, то і дане явище у кожного описується своєю матрицею. Двоє можуть погоджуватися чи входити в суперечку, приводити один одному нібито логічні аргументи. Однак за логікою просліджується відчуття в бажанні отримувати задоволення: в ньому людина перевіряє, наскільки вона права щодо свого опонента, і як можна отримати більше задоволення від цього явища. Аналіз проходить через складну систему фільтрів сприйняття, визначених властивостями, цінностями, звичками, досвідом кожного.

Дивні зміни відбуваються, коли людина переключається з захисту своєї індивідуальності на турботу про зв'язки з іншими людьми. Замість відносних критеріїв включаються абсолютні. Погляд на речі стає універсальним.

Саме бажання людини стає універсальним, і записи на ньому (матриці) описують явища не відносно, а абсолютно. І кожен, хто дізнається про ставлення людини до явища, згоден з ним.

Однак повернемося до ігор. На колишніх рівнях розвитку людині необхідно було розвивати навички і знаходити стратегії індивідуального виграшу. Більшість ігор служили саме цьому завданню. Новий ступінь - вдосконалення зв'язку між людьми - вимагає зовсім інших ігор, спрямованих на об'єднання.

 
3. ОБГОВОРЕННЯ В КОЛАХ

Ми пропонуємо вашій увазі наш основний інструмент взаємовключення - Коло. Звичайно, це гра, гра за правилами і, починаючи її, ми не знаємо, чим закінчимо, до яких висновків прийдемо. Коло - це особливий вид обговорення, співпраці, вирішення суперечок і розбіжностей. Ми проводили їх у сім'ях, робочих колективах, дворах, політичних партіях, урядах і навіть між ворогуючими народами. Завжди, без винятку, результатом круглого столу було зближення позицій, налагодження стосунків, конструктивні рішення або навіть дружні стосунки, лише за умови правильного проведення та безумовного виконання певних правил. Ведення круглого столу вимагає спеціальної підготовки, і цьому треба вчитися. Правила круглого столу розроблені психологами, соціологами і педагогами, нами узагальнені і публікуються в зручному для сприйняття учасниками вигляді.

 
ПРАВИЛА КОЛА

Всі правила це три базові принципи:

Думки всіх дуже важливі для мене

Моя думка дуже важлива для всіх

Між нами немає ніяких протиріч

1. Рівність і важливість. У колі немає більш-менш важливих. Всі рівні і дуже важливі. В обговоренні всі намагаються бути рівними один одному, не пригнічуючи званнями, посадами, і т.д.; неприпустима також дискримінація за статевою, віковою та іншими ознаками. Ми всі сідаємо за стіл, де немає «великих» і «маленьких», тут і зараз всі рівні.

2. Тільки одна тема. Ми разом обговорюємо якусь одну, заздалегідь обрану спільну тему. Ми уважні до питань ведучого і не відходимо від питання в сторону.

3. Важливо, щоб сказав кожен. Кожен додає свою думку в загальне рішення. Висловлюючи свою точку зору, об'єднуючи її з точкою зору інших, кожен збагачується, починає краще чути і розуміти не тільки їх, а й себе. Якщо ж хтось відмовчується, він немов не додає в загальне блюдо необхідний інгредієнт.

4. Важливо слухати і чути інших. Ми говоримо по черзі, не перебиваючи один одного; уважно слухаємо того, хто зараз говорить, намагаючись відчути його, зрозуміти, злитися з його думкою. І так по відношенню до кожного. Наважимося стверджувати, що це найважливіше правило круглого столу.

5. Відсутність суперечок, критики і оцінок. Ми ніколи не сперечаємося, повністю приймаємо чужу точку зору, якою б абсурдною вона не здавалася, і додаємо до неї свою. Будь-які наші думки мають право на існування - правильні чи неправильні, все йде в залік. Не заперечуючи думку іншого, а доповнюючи один одного, ми отримуємо новий погляд на проблему очима всіх.

Ми не висловлюємося щодо думок інших учасників і, тим більше, не оцінюємо самих учасників (ні в плюс, ні в мінус!), а тільки відповідаємо на запитання ведучого. Цього правила важливо дотримуватися, щоб, з одного боку, критичним зауваженням не вразити і не відштовхнути людину, яка вирішила публічно відкрити своє серце, а, з іншого, похвалою не виділити когось одного з ряду учасників. Одним словом, оцінкам немає місця за круглим столом, навіть внутрішнім!

6. Відсутність діалогів і питань один до одного. Так, ми не влаштовуємо діалогів і не задаємо один одному питання - це руйнує коло. Хорда, що виникла, немов розриває його на дві частини. Не підтримуються також слова «згоден з ...», «мені подобається, що сказав ...», «підтримую ...» по відношенню до інших учасників. Виділяючи когось таким чином, ми порушуємо принцип рівності і ділимо коло на окремі пари або міні-групи. Кожен учасник повинен говорити, не звертаючись персонально до когось, а ніби в «центр кола».

7. Піднімаємося над відторгненням і роздратуванням. Ми повинні намагатися долати незгоду один з одним, подивившись на питання очима всіх. Якщо між нами виникають відторгнення, нерозуміння, незгоди - прагнемо подолати їх спільними зусиллями, підводячись над тим, що нас розділяє, до того, що нас єднає. Вчимося поступатися один одному. Радіємо таким моментам, як можливостям для спільного просування і зростання.

8. Уникаємо гасел і кліше, тримаємо курс на щирість. Необхідно говорити тільки те, що людина сама відчуває або думає, не посилаючись на чужі авторитетні думки, не цитуючи класиків. Коло працює тоді, коли учасники максимально відверті і щирі.

9. Приймаємо рішення колективно. Ми намагаємося приймати рішення тільки одноголосно, із загальної точки порозуміння і єдності. Воно народжується до кінця бесіди (або серії бесід), коли особисті думки кожного з'єднуються в одній думці.

Тут дуже важливий постулат про безперечність суперечливого, коли щось здається нам суперечливим тільки в нашому окремому відчутті. А в природі нічого суперечливого немає, всі складові інтегрально вживаються і відмінно доповнюють один одного.

10. Ставимо перед собою піднесену і благородну мету: сформувати загальне поле любові, участі, турботи, тепла. Кожен, вимовляючи слова, слухаючи, співпереживаючи, в першу чергу, прагне саме до цього. Основне не в тому, щоб домогтися конкретного результату обговорення чи вирішення, а в об'єднанні. Тому що тільки з нього приходять кращі результати і рішення.

 

 

4. ВИКОРИСТАННЯ ІГОР

В процесі ЗАНЯТТЯ

Окрім обговорення в Колі, учасників потрібно познайомити, допомогти їм виробити симпатію один до одного, іноді - розважитись, розім'ятися. Для цього ми проводимо ігри в Колі, до його початку і після. Спочатку учаснику потрібно дати відчути нове ставлення до людини, новий стан, а потім обов'язково обговорити це і усвідомити. Ігри також володіють яскраво вираженим «якірним» характером - учасники із задоволенням згадують приємні моменти ігор та в думках повертаються в стан проведеного заходу. Ігри можна розділити на кілька категорій за тими частинами заняття, в яких вони використовуються.

 
1. Ігри, ЩО представляють ВЕДУЧИХ

Завдання: пом'якшити атмосферу, зламати лід, створити дух невимушеності, створити дух радості та об'єднання і, в той же час, представити інструктора як досвідченого фахівця.

Особливості: неординарна самопрезентація.

Приклади:

Здогадайтеся, хто я? Ведучі пропонують учасникам вгадати свої дані: вік, сімейний стан, заняття в житті та ін.

Правда чи брехня? Ведучі подають учасникам різні вислови про себе і просять вгадати, що правда, а що брехня.

Про кого це? Ведучі розповідають різні факти про себе і партнера ведучого, пропонуючи вгадати, про кого йде мова.

 
2. Ігри перед початком заняття

Завдання: пом'якшити атмосферу, оживити зв'язок між учасниками, створити дух невимушеності, радості і єднання. Підготувати учасників до об'єднуючих дій і креативних вчинків.

Особливості: виконуються стоячи, можливо, великою кількістю людей, або сидячи при фронтальній посадці. Можна грати в холі або фойє.

Приклади:

Сніжинка

Ерудит

Хвиля.

 
3. Знайомство учасників у колі

Завдання: познайомити і зблизити учасників. Викликати взаємну повагу. Окреслити позиції учасників по темі зустрічі.

Особливості: ці ігри створюють атмосферу довіри, безпеки, виводять людину зі звичного стану постійного захисту. Знімають звичні захисні маски. Схиляють учасників один до одного. Характерно, що знайомство можна проводити на початку кожного заняття. Хоча люди знають імена один одного, вони знайомляться щоразу з нового боку, відповідно до теми заняття.

Приклади:

Клубок

Покажи героя.

 

4. ігри, що об'єднують,

поглиблюють об'єднання

Завдання: створити або відновити атмосферу об'єднання між учасниками.

Особливості: якщо атмосфера об'єднання загублена в результаті суперечки або розбіжності учасників, ведучі навіть поза планом проводять з учасниками гру на об'єднання. Така гра необхідна і перед відповідальними діями, які вимагають особливого об'єднання.

Приклади:

Клубок любові

Дзеркало

Кращий товариш

Компліменти.

 
5. Розминки, Ігри на перемикання уваги

Завдання: відновити кровообіг, розім'яти спину і суглоби, прокинутися, підбадьоритися. Змінити стан учасників перед переходом до нової теми, струсити негативний досвід.

Особливості: незвичайні дії і рухи, креативність, перемикання уваги, зміна місць учасників. У розминці рухи спочатку плавні, коректні торкання один одного. Важливо управляти процесом, щоб учасники не були відключені від тренінгу. Ігри для відновлення сил відрізняються легкою і приємною формою. Їх мета - об'єднати учасників, повернути їх у стан загального комфорту та уваги, не завантажуючи розумовою роботою. Ці ігри повинні вивільняти напругу і, по можливості, заохочувати до фізичної активності.

Приклади:

Зірка

Озирнись

Вітер змін

Калькулятор.

 
6. Тематичні ігри,
що ініціюють обговорення

Завдання: створити попередній чуттєвий досвід, який спонукає учасників до продовження спільного роздуму та аналізу на тему заняття. Рольові, сценарні, що дають чуттєвий, емоційний досвід або нестачі об'єднання, або нової якості об'єднання.

Мета обговорення - провести учасників на новий рівень відчуття і розуму, більш високий і глибокий, ніж той, якого вони досягли б поодинці. Щоб обговорення було успішним, слід дотримуватися правил кола: рівність, увага, можливість кожному виразити себе.

Особливості: ігри характеризуються важким груповим завданням. Спроби виконати його поодинці або з недостатнім рівнем об'єднання змушують учасників прояснювати те послання або той принцип, який ми хочемо передати їм.

Рольові ігри характеризуються моделюванням різних ситуацій. Щоб впоратися з ними, учасники повинні розкрити образ і світосприйняття найрізноманітніших персонажів.

Дуже важлива частина гри - подальше обговорення, щоб усвідомити і «проговорити» отриманий чуттєвий, емоційний досвід. Крім того, в процесі обговорення за правилами круглого столу учасник збагачує своє відчуття і розуміння досвідом інших учасників.

Приклади:

Монополька

Трикутники

Пікнік.

 
7. Підсумкові Ігри

Завдання: поділитися враженнями в теплій, розкутій атмосфері, зміцнити взаємну чуйність, єдність і захопленість серед учасників та завершити зустріч на теплій, позитивній ноті.

Особливості: підсумкові ігри створюють в кінці дня цільну картину, оновлений центр інтересу й уваги. Вони об'єднують враження і висновки учасників в приємній і навіть смішній формі, а також заохочують кожного до того, щоб вислухати товаришів і, у свою чергу, внести вклад в підбиття загального підсумку.

Приклади:

Картина

Подарунок

Побажання групі

Одним словом.

 
8. Ігри між колами

Завдання: дати відчути єдність всієї групи, об'єднати кола. При необхідності перемішати кола.

Особливості: залучення всіх кіл у загальний процес.

Приклади:

Дощик

Вітер змін між колами

Барабанщики.

9. Ігри за накритим столом

Завдання: створити теплу атмосферу об'єднання в процесі їжі.

Особливості: у зв'язку з обмеженими можливостями руху і необхідністю приймати їжу, не забруднившись, ми використовуємо свій голос і вдаємося до мінімальності руху, кооперуючись з сусідами праворуч і ліворуч.

Приклади:

По нотці

Круглі тости

Вправо-вліво.

 

10. Ігри під час перервИ

Завдання: проілюструвати учасникам те, що створення між нами інтегральних взаємозв'язків триває безперервно, всюди, в тому числі, і за межами заходів курсу.

Особливості: учасники потребують того, щоб вийти, перепочити, потягнутися всім тілом. Ми використовуємо це, допомагаючи їм засвоїти, «переварити» все те, що вони відчули і зрозуміли в ході занять. Крім того, сюди входять завдання по об'єднанню за допомогою простих щоденних дій, чи то розмови, чи прийом їжі.

Приклади:

Розмова втрьох

Гра в мовчанку

У турботах один про одного

Частування.

 


Інструктору: поради та критерії
щодо вибору і створення ігор

 

Гарна гра не повинна:

Гарна гра повинна:

спонукати до змагання

викликати суперечки

надавати відносні переваги

ставити в неприємне або незручне становище

бути незрозумілою

викликати травми

тривати занадто довго

залишати можливість для провалу

лякати або викликати побоювання

об'єднувати

постійно зміцнювати об'єднання

демонструвати, що коли всі перемагають,

я теж перемагаю

навчати

радувати

бути динамічною

бути простою і зрозумілою

підсилювати відчуття упевненості і теплоти

 

 

 

5. КЛАСИФІКАЦІЯ ІГОР
Сходами ОБ'ЄДНАННЯ

Етапи співпраці в групі

Клаус Фопель, всесвітньо визнаний класик проведення воркшопів (семінарів) і тренінгів, відзначає шість стадій розвитку групи [1, c.125]:

Народження групи.

Поява довіри і впевненості.

Активна робота над цілями; учасники вчаться працювати з перешкодами.

Період конфронтації.

Розвиток синергії.

Завершення роботи групи, вихід у практичну діяльність.

В нас була можливість переконатися в справедливості цієї схеми на власному досвіді роботи з групами. І навіть можемо додати етапи 7, 8 і 9, які проходять учасники на заняттях. Нижче наводимо опис етапів посилення об'єднання, стану учасників і обговорювані на заняттях питання, які ми спостерігали в процесі тренінгу, утворюючого команду.
  1   2   3   4

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конкурс малюнків Золота осінь
Комплекс загально-розвиваючих вправ №1 Ігри «Мисливці І качки», «Вовк у канаві»

Бардакова Ю.Є. Універсальні інтелектуальні ігри
Бойко В. М., Міхелі С. В. Загальна географія. Підруч для 6 кл. – К.: Педагогічна преса, 2006

Програма факультативного курсу «Розвиваючі ігри»
Пропонований курс розрахований на учнів 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів (2 години на тиждень, 70 аудиторних годин)

Вправи та ігри для розвитку творчих здібностей молодших школярів
Схвалено науково-методичною радою Шепетівського навчально- виховного об'єднання №2 ( протокол №2 від25. 10. 2011 р.)

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Лаврут Валентина Володимирівна, вчитель української мови І літератури. „Ігри на уроках літератури”

План роботи гуртка «Юний інтелектуал»
Ознайомлення з планом І порядком проведення занять. Історія І принципи гри в інтелектуальні ігри. Проведення інтелектуальних ігор...

Нвк «Овруцька гімназія ім. Малишка- зош І ступеня» 2015 Затверджено на засіданні методичної ради
Систематизовані дидактичні фізкультхвилинки, завдання для пальчикової гімнастики, ігри за методикою «Навчання в русі» та кінезіологічні...

Відділ освіти. Широківська райдержадміністрація
У посібнику подано конспекти циклу уроків навчання грамоти в 1 класі відповідно до “Букваря” (Вашуленко М. С., Скрипченко Н. Ф. 2001),...

Вправи та ігри для розвитку творчих здібностей молодших школярів
Система творчих завдань впливає на мислення, мову, уяву, активність дитини. Творчі завдання дозволяють широко спиратись на суб'єктивний...

«Сім’я»; розглядання ілюстрацій; ігри-заняття: «Моя домівка», «Малюк І матуся»
Вихователь проводить із дітьми бесіду на тему «Моя сім’я». Діти розповідають, із ким вони живуть, як звати їхніх батьків. Бажано,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка