Пошук по сайту


Уроку: систематизувати знання учнів із теми, поглибити знання школярів новими фактами з біографії Т. Шевченка, прищеплювати любов до читання, поповнювати та активізувати словниковий запас учнів

Уроку: систематизувати знання учнів із теми, поглибити знання школярів новими фактами з біографії Т. Шевченка, прищеплювати любов до читання, поповнювати та активізувати словниковий запас учнів



Додаток 1

до наказу відділу освіти
від 25.02.2014р. № 71
Конспект уроку в 1-4 класах

«На нашій землі Кобзар мандрував»

Мета уроку: систематизувати знання учнів із теми, поглибити знання школярів новими фактами з біографії Т.Шевченка, прищеплювати любов до читання, поповнювати та активізувати словниковий запас учнів;

розвивати зв’язне мовлення школярів, виховувати любов і повагу до творчої спадщини Тараса Шевченка, любов до рідного слова і традицій нашого народу, виховувати справжніх патріотів України.

Обладнання: портрет Т.Шевченка, вишитий рушник, репродукції картин, виставка «Кобзарів» різних років видань, учнівські малюнки до творів Тараса Шевченка, мультимедійний комплекс, підготовлена презентація.

(На столі на вишиваному рушнику біля хлібини «Кобзар» Т.Г.Шевченка. На дошці – портрет поета. Епіграф уроку записано на плакаті)

Учітесь, читайте,

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь…

Тарас Шевченко

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Читання вірша

Щовесни, коли тануть сніги,

І на рясті просяє веселка,

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

- Сьогоднішній наш урок присвячується геніальному синові українського народу Тарасу Шевченку. І не випадково, тому що 2014 рік оголошено роком Тараса Григоровича Шевченка.

- А чому? (У 2014 році виповнюється 200 років з дня народження Т.Г. Шевченка.)

2. Асоціативний кущ

- Назвіть прізвища відомих українських поетів, з творами яких ми познайомилися на уроках читання.




Поетична світлиця




3. Мозковий штурм

- Послухайте висловлення і «запаліть» свічку біля прізвища того поета, творчості якого присвячений наш урок.

- Ще за життя його називали народним співцем, національним пророком…

- Він неповторне явище в історичному і культурному розвитку людства…

- Його картини є окрасою багатьох музеїв….

- Цілі покоління виховувались на його творчості…

- Майже у кожній родині є його збірка творів, відома всьому світові

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа «Інтерв’ю: учень-учневі, учень - вчителю, вчитель - учню»

- Коли і де народився Тарас Шевченко?

- Коли його викупили з кріпацтва?

- Коли було вперше видано «Кобзар»?

- Коли і де помер Тарас Шевченко?

- Де поховано поета?

- Які твори Тараса Шевченка стали піснями?

- Чи є у нашому краї місця, пов’язані з ім’ям Кобзаря?

2. Доповнення, розширення, поглиблення читацького досвіду учнів.

А) Перед вами, діти, лежить “Кобзар”. Ви вже розгортали сторінки цієї дивної книги, захоплюючись поетичним словом її автора. Книгу «Кобзар» український народ поставив на першому місці серед духовних скарбів. Дивовижна доля цієї книги. Поезії, що входять до неї, складались на тернистих дорогах поетового життя, писались то в мандрах, то в казематах, мережились при світлі білих ночей Півночі і в пісках закаспійських пустель, під самотнім сонцем вигнання. «Кобзар» належить до найволелюбніших книг усіх часів, він наскрізь сповнений прагненням волі. Поезії «Кобзаря» пронизані вірою в те, що людина ніколи не змириться з неволею. Кожен, хто відкриє томик «Кобзаря», відчує, що книгу цю написала людина, яка вистраждала свої відкриття, яка крутими стежками життя піднеслась до вершин мудрості. «Кобзар» - книга невичерпна, книга на віки

Б) Прочитайте твори, які ви підготували.

Тому, хто буде читати поезію, допоможе розсипанка слів і складів:

“з-під, вода, Тече, явора”;

“край, палає, Світає, неба”;

“калина, у лузі, Зацвіла, червона”;

“тринадцятий, Мені, минало”;

“землю, Встала, сонну, весна, чорну, розбудила”;

“жнаКня”.

В) Які ще таланти мав Тарас Шевченко?

Учень

Був це хлопець кмітливий,
Чесний і справедливий,
Любив дуже читати,
А ще більше – малювати.
А ще любив малий Тарас
Вечірні зорі рахувати.
До нас дійшло близько 1200 акварелей, малюнків олійною фарбою, олівцем. Роботи Т. Шевченка виставлялися на академічних виставках. За значні успіхи у гравюрі Шевченкові було присвоєно звання академіка. Є картини, зроблені митцем у нашому краї. У 1846 році він побував у Кременці, Почаєві, Вишнівці. Враження від побаченого він відтворив у роботах.

Така людини, такий геній, а прожив усього 47 років, із яких 24 роки був у кріпацтві, 10 років мучився у солдатській неволі та засланні і лише 13 років був вільною людиною. Трагічною була доля Шевченка. Та його життя було, як зірка: яскраво запалала, але швидко погасла. Та сяйво його творів палає і зараз.

3. Письменники і поети про Шевченка.

  • Багато письменників, поетів присвятили свої твори генію слова.

(Діти розказують напам’ять)

Благословен той день і час,

Коли прослалась килимами

Земля, яку сходив Тарас

Малими босими ногами

М. Рильський

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

І голос твій нам душі окриля.

Витає в новій красі, забувши лихоліття,

Твоя, Тарасе, звільнена земля…

В. Симоненко
Ти, як небо, став широкоплечо

Над літами, що упали в грузь:

Віку двадцять першого предтечо,

Я до тебе одного молюсь.

Д. Павличко

Твої пісні нас кликали в бою,

До перемог вели нас за собою.

Ми огненну поезію твою

Взяли собі в житті за світлу зброю.

В. Сосюра

Спом’янімо ж, пане-браття,

Святого ми нині

Не вмерлого, а живого, -

Бо слово не гине.

Ю. Федькович

4. Вивчення скоромовки.

  • Яка мусить бути великою любов до генія слова, щоб навіть написати скоромовку.

М. Щербань склав скоромовку. Плакат

Шевченко – наша слава,

Наш пророк і наш співець,

І за волю, за державу

Богом даний нам борець.

  • Прочитайте мовчки самостійно

  • Прочитайте блискавкою

  • Вивчіть напам’ять.

5. Творча робота.

Склади прислів’я.




  • Шевченко Тарас наче … зорі

  • Шевченкові твори сяють мов сонце для нас …

  • Шевченків “Кобзар” – то для народу великий дар

  • Ми Шевченка славить будем і ніколи не забудем

ІV. Підсумок уроку.

Народ шанує Т. Шевченка.

Дорослі і діти люблять читати “Кобзар”.

Історія, яку я хочу вам розповісти, уже стала легендою.

Три дівчини – сирітки закінчили читати “Кобзар”, витерли білими хустинками сльози і задумались.

Старша сказала:

- Якби я була багатою, то виткала б з чистого золота і срібла великий килим і накрила могилу Тараса Григоровича.

- А якби я була багатою, - говорить середня дівчина, - я б усюЧернечу гору, де могила “Кобзаря”, тополями, калиною засадила, чудовими квітами всіяла.

Третя ж, наймолодша, мовила:

  • Якби я була багатою, то купила б мільйон “Кобзарів” і в кожну бідну хату дала.

- Отже, прагнення якої дівчини вам сподобалось найбільше?

- Чому?

- І ви зробіть подарунок Тарасу Григоровичу, придбайте “Кобзар” у свою родину, хто ще не має.

V. Домашнє завдання.

  • Прочитайте з батьками хоч один вірш із “Кобзаря”.

  • Розкажіть про наш урок.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Відділ освіти широківської райдержадміністрації водянська середня...
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про представників типу Членистоногі, продовжити формувати в учнів уміння аналізувати...

Уроку : Узагальнити І систематизувати знання учнів з теми
Поглибити уявлення та поняття про взаємозв'язок між будовою органів травної системи та хімічними процесами, які відбуваються при...

Базанова Т.І., Природознавство: Підручник для 5 класу
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про Всесвіт,дати характеристику планет Сонячної системи; формувати вміння І навички...

Урок з української мови у 5 класі на тему: «Підготовка до твору-опису...
Мета уроку: закріпити знання учнів про типи мовлення, поглибити знання про опис, звернути увагу на особливості опису тварини, навчити...

Конспект уроку на тему «Жанрово тематичне розмаїття лірики О. С. Пушкіна»
Мета: Поглибити знання учнів про життєвий І творчий шлях О. Пушкіна, охарактеризувати провідні теми І мотиви його лірики, удосконалювати...

Урок з теми «література давньої греції»
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів з теми «Література Давньої Греції», формувати навички пошукової роботи, виразного...

Шевченкове слово в віках не старіє
Т. Шевченка; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до національної культури, почуття гордості за Україну, за її національного...

Урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Мета: поглибити знання учнів про головні члени речення; формувати вміння використовувати здобуті знання га практиці; розвивати усне...

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми: «Африка»
Мета: Узагальнити, систематизувати знання учнів з вивченої теми, вдосконалювати навички та вміння працювати з картами

Поглибити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлення...
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, продовжувати ознайомлення учнів з державними та національними символами...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка