Пошук по сайту


Уроку

Уроку






ПЕРЕДМОВА ДО УРОКУ
Шановні глядачі!

Вашій увазі я пропоную інтегрований урок з позакласного читання та музики.

Книжкове оточення має важливе значення в житті кожної людини, особливо маленької, бо активна самостійна робота з книжкою формує особистість, яка хоче зрозуміти навколишній світ і змінити його. І задача вчителя - допомогти дитині усвідомити саму себе: пробудити і розвинути закладені природою позитивні здібності, щоб дитина, ставши сама собою, виконала свій обов’язок – стала людиною.

Нестандартні уроки допомагають вчителеві ввести дитину в різні сфери цього світу, навчити розуміти їх мову, допомогти, не запізнившись, визначити ту сферу, що найбільше відповідає її здібностям. Від вчителя такий урок вимагає колосальної підготовки, яке ведеться в позаурочний час. Дівчаток і хлопчиків треба навчити працювати з бібліотечним каталогом, з довідниковою літературою. Чимало часу займає робота над розвитком у дітей вміння добирати літературні та музичні твори до книжкової виставки з теми уроку, організації малюнкового вернісажу, створення мультимедійних презентацій. Дуже цікаво, весело і плідно проходять заняття, під час яких учні з вчителем шукають необхідну інформацію в Інтернеті. Уроки музики і позакласного читання – незвичайні, особливі уроки, на яких діти вчаться спілкуватись, висловлювати свої думки, передавати емоції, ділитися враженнями, знайомляться з реаліями сучасного життя. Цей урок надає можливість маленьким учням розкрити свої здібності, наблизити себе до своєї мрії і зробити перший крок до її здійснення.

А вчитель повинен допомогти маленькій дитині стати яскравою, творчою особистістю, здатною орієнтуватись в світі сучасних технологій, шаленому ритмі життя. Задача безумовно складна, але посильна будь-якому вчителеві, якщо у нього є постійна потреба в самовдосконаленні, оскільки професія вчити когось невід’ємна від потреби щоденно і безперервно вчитись самому.

Методична інформація

Предмет: позакласне читання і музика

Автор уроку: Шпічка Юлія Олегівна, вчитель початкових класів

Тема уроку: В світі українських пісень. Удосконалення умінь самостійно та за завданням вчителя знаходити потрібну інформацію, користуючись джерелами художньої та довідкової літератури.

Тип уроку: інтегрований

Цілі уроку: Розширювати знання дітей про пісню як літературний та музичний жанр, про зв'язок творів музичних і літературних, ввести в активний словник учнів поняття «пісня», «усна народна творчість», «фольклор». Закріплювати знання про окремі жанри українських пісень.

Удосконалювати вміння самостійно знаходити потрібну інформацію, користуючись відкритим фондом бібліотеки, бібліотечним каталогом, різними джерелами друкованої продукції, інтернет-ресурсами, орієнтуватись в збірках художньої і музичної літератури; давати характеристику літературному та музичному твору, його характеру, впливу на людину; дотримуватись правил слухання музики та хорового співу; усвідомлено, правильно, виразно читати; правильно інтонувати при виконанні пісні, дотримуючись темпу, ритму, засобів музичної виразності.

Вчити працювати в групах, дотримуючись правил культури спілкування.

Формувати вміння коротко і цікаво висловлювати свою думку, обґрунтовувати свої судження і погляди, здобуту інформацію оформлювати у вигляді «словникової скарбнички», публікації або мультимедійної презентації. Розвивати усне зв’язне мовлення дітей, музичний слух і вміння розрізняти пісенну, танцювальну та маршову музику; спостерігати і аналізувати емоційно-образний, мелодичний, темповий розвиток вокальної музики.

Виховувати інтерес до уроків позакласного читання і музики, любов до української літератури і української пісні; національну гідність, шанобливе ставлення до традицій і звичаїв українського народу, повагу до праці своїх товаришів.

Завдання уроку:

1. Закріпити знання про жанри (література) і основні види (музика) українських пісень

2. Формувати читацьку самостійність, сприяти розвитку інформаційної культури школярів.

3. Вчити характеризувати різновиди музичних творів: їх зміст, характер, особливості, вплив на людину; висловлювати власні думки, користуючись відповідною термінологією.

4. Підтримувати позитивний мікроклімат в усьому колективі та в групах під час уроку і в позаурочному спілкуванні (під час підготовки до заняття), ініціативи і організаторські здібності дітей.

5. Створювати умови для розвитку творчих здібностей для того, щоб дитина могла проявити себе повно і всебічно.
Знання, уміння, навички, якості, компетенції, які актуалізують (набудуть), закріплять учні в ході уроку:

* самостійно орієнтуватись в довідковій літературі, збірках художніх та музичних творів;

* самостійно знаходить потрібну інформацію, користуючись відкритим фондом бібліотеки, бібліотечним каталогом, різними джерелами друкованої продукції, інтернет-ресурсами, орієнтуватись в збірках художньої і музичної літератури;

* дотримуватись правил слухання музики та хорового співу;

* слухати і розуміти запитання вчителя, думки, міркування однокласників;

* аргументовано доповнювати відповіді;

* знати основні види (музика) і жанри (література) українських пісень (календарно-обрядова, колискова, жартівлива, історична, лірична)

* вміти висловлювати свою думку і враження про музику і літературу, користуючись відповідною термінологією;

* емоційно і виразно виконувати вірші і пісні;

* характеризувати виражальні та зображальні можливості, засоби музичної виразності вокальних творів;

* дотримуватись правил слухання музики та хорового співу.
Необхідне обладнання і матеріали:

Зоровий ряд: книжкова виставка, малюнковий вернісаж, ілюстрації по темі заняття, етнічна карта України.

Відеоматеріали у форматі DVD: сюжет «Українська пісня», реклама «Книжкова виставка», інтерв’ю – «Українська пісня – душа народу», відеотаблиці «Жанри українських пісень», «Музична вікторина», «Новини. Підсумки», «Гімн гімназії»; мультимедійні презентації «Словникова скарбничка», «Анатолій Сердюк – поет і композитор», презентація-ілюстрація «Жанри українських пісень».

Музичний ряд: аудіозаписи українських пісень (формат - mp 3): «Ранкова пісенька» (музика і слова Ю.Шпічки), «Черепахи» (музика Г. Гладкова, слова В. Терена), «Що я люблю» (музика А. Мігай, слова М. Підгірянки) , «Гімн гімназії» (слова К. Вавілової, музика Р. Кіктевої); аудіозапис музичної вікторини (формат - mp 3); пісні у виконанні дитячого хору, українського народного хору, ансамблів «Пікардійська терція», «Мандри».

Літературний ряд: Українські народні пісні з поетичних збірок «Розлилися круті бережечки», «Історичні думи та історичні пісні», «Закувала зозуленька», «Золотий колосок», «Улюблені українські пісні», «Джерельце. Пісні для дітей», «Пісні Гуляйпільського краю», «Благослови, мати».

Конспект уроку
ХІД УРОКУ
Звучить пісня (слова і музика Шпічки Ю. О.)

Пісенька ранкова

містом пролітала.

Пісенька ранкова

в школу завітала.

Приспів: Пролетіла, пролунала пісенька,

стало веселіш.

Пролетіла, пролунала пісенька,

усміхнись скоріш!

Пісенька ранкова -

два веселих слова.

Пісенька ранкова

допомогти готова.

Пісенька ранкова,

І ввечері ти з нами.

Пісеньку ранкову

Заспівайте з нами!

Приспів.
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

ПРИВІТАННЯ

Вчитель: Доброго ранку, мої любі дівчатка і хлопчики! Наш урок ми почали піснею, бо тема його – «У світі українських пісень». Сьогодні у нас незвичайний урок – музики і позакласного читання разом. Ми будемо займатися тим, що подобається вам найбільше: читати, спілкуватись, грати, обмінюватись думками і звичайно – співати.

Вас чекає багато різних несподіванок і нових відкриттів.

Ви побачите своїх друзів такими, якими ви їх не бачили ніколи! Сьогодні ми – не клас, а телекомпанія «4-В». Як і в кожній телерадіокомпанії у нас є інформаційний відділ і його головний редактор –Іван.

Редакція наукових програм, голова – Дмитро.

Бібліотека, відео та фонотека, голова – Анастасія.

Редакція ігрових програм, голова – Анна

і музична редакція , голова – Ігор

Готуючись до цього уроку, кожен з вас спробував себе у ролі наукового дослідника, журналіста, актора, шоумена, відеомонтажера. Ми разом занурились в яскравий і складний світ телебачення та у музичні скарби пісенного і літературного мистецтва українського народу. А що з цього вийшло….

ІІ. ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО АКТИВНОГО І СВІДОМОГО ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАЛУ

* На екрані телевізора поступово з’являється запис (діти встигають прочитати)

Пісня - це душа. З усіх потреб потреба.
Лиш пісня в серці ширить межі неба.
На крилах сонце сяйво їй лиша —
Чим глибше пісня, тим ясніш душа.

* На екрані демонструється сюжет «Українські пісні» (голос вчителя за кадром)

Вчитель: Пісенна культура українського народу багатьма своїми джерельцями впадає в океан культури світової. Пісня колискова, весільна, лірична супроводжує нас від народження до останньої межі. Вона ріднить нас тремтливими своїми звуками, живе в душі кожної людини і, як вічне світло, осяває нам життя.

З сивої давнини, покоління за поколінням щедро народжують від рідної землі, сонця, неба, води, вітру дивні звуки мелодій, неповторну магію слова, що ведуть нас по стежках рідного краю. Ті стежинки переплітаються, біжать і виходять на широкий шлях високого творчого генію народу. І якщо цей геній живе й сьогодні, не погас, то тільки тому, що живе пісня. Вона - в образах калини, сонця, житечка й пшениці, дивних птахів. Українська пісня - це частина духовного життя народу і вона не залишає його ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості. З піснею на вустах він не тільки відзначає свята, не тільки прикрашає народні обряди, а й також славить свої перемоги на ворогом. Кожне своє враження, кожне переживання людина виливає в піснях.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вчитель: І от сьогодні, дівчатка і хлопчики, ми з вами будемо насолоджуватись чудовою поезією українських пісень, їх мелодійністю. З’ясуємо значення деяких літературних термінів, продовжимо вчитись визначати жанри українських пісень. Поділимося своїми думками, емоціями, інформацією, яку ви зібрали. Будемо вчитись спілкуватись … і просто весело та цікаво проведемо час.
IV. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

РОБОТА З КНИЖКОВОЮ ВИСТАВКОЮ

Діти знайомлять однокласників з книжковою виставкою (домашнє завдання). Перша частина виставки зроблена раніше у вигляді реклами.

Вчитель: Діти, увага на екран!

Перша частина виставки. (Діти дивляться відео. Текст читають учні за кадром).
* На екрані книжкова виставка у вигляді реклами

Реклама:

  1. Будь-яка робота справжнього професіонала починається з вивчення літератури з теми, над якою ви працюєте.

  2. Вашій увазі ми пропонуємо широкий спектр довідкової літератури і словників: Це – «Тлумачний словник школяра» і «Великий тлумачний словник української мови», «Словникова скарбничка» і «Довідники школярика, підручник музики для 4 класу і сучасні довідники.

  3. У «Літературознавчому довіднику NB» зібрані всі літературознавчі терміни в алфавітному порядку. Він складений за принципом тлумачного словника.

  4. Тим, хто серйозно вивчає українську мову, незамінним помічником стане «Новий довідник» видавництва «Казка». В ньому зібрані найважливіші відомості про українську мову та літературу, дається пояснення мовним та літературним термінам. Ця книга ґрунтовно і швидко допоможе опанувати матеріал.


Друга частина виставки (Діти відповідають біля дошки)

Учні представляють художню літературу з теми уроку, демонструють книги, дають короткий опис кожної. ( Збірки українських пісень, «Розлились круті бережечки», «Історичні думи та історичні пісні»; збірки «Благослови, мати», «Думи», «Закувала зозуленька», «Золотий колосок», «Кобзар» Т. Г. Шевченка, вірші Віктора Терена, поетів і композиторів рідного краю Григорія Лютого і Анатолія Сердюка.
Оцінювання роботи групи вчителем і учнями (Учні обговорюють результати роботи групи, заносять оцінки в таблицю).
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧИТАЦЬКОГО ДОСВІДУ ШКОЛЯРІВ

Вчитель: Редакція наукових програм отримала завдання з’ясувати значення деяких літературних термінів. Послухаємо наших експертів. (Учні розповідають і зачитують пояснення значень літературознавчих й музичних термінів: пісня, основні показники пісні, фольклор, фольклорні твори, усна народна творчість, народна поетична творчість).

Діти роблять висновок: «Українські народні пісні - це усна народна творчість, а іншим словом фольклор».

Учні видають всім групам аркуші, на яких дається пояснення літературним та музичним термінам (домашнє завдання), вчителеві – презентацію «Словникова скарбничка».
СЛОВНИКОВА РОБОТА (На дошці висять слова ):

  • пісня

  • усна народна творчість

  • фольклор


Вчитель: Наша «Словникова скарбничка» поповнилась новими словами. Чи запам’ятали ви значення поняття «українська народна пісня»? (Українські народні пісні – це фольклорні твори, які зберігаються у народній пам’яті і передаються з вуст в уста).

Вчитель: А як ви розумієте слово «фольклор»? (Фольклор – це народна творчість, народна мудрість).

Вчитель: Тобто робимо висновок: усна народна творчість і фольклор мають близьке лексичне значення. Тобто ці слова …… ( Синоніми).

(Під час відповіді вчитель позначає стрілками на дошці рівнозначність понять)

Вчитель: Команда «Редакція наукових програм» закінчує свою відповідь піснею «Що я люблю».

Діти співають пісню.

Вчитель: Хто скаже, яка ця пісня за жанром? (Це пісня лірична, тому що…)

Вчитель: Діти, скажіть, як видумаєте, чи потрібні людям пісні? (Відповіді дітей)

Вчитель: Я думаю, скільки існує світ, стільки й живе музика і буде жити і дарувати радість людям!

Оцінювання роботи групи вчителем і учнями (Діти обговорюють результати роботи групи, заносять оцінки в таблицю).
VI. ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ

Діти танцюють і співають пісню «Черепахи» (музика Г. Гладкова, слова В. Терена)

В понеділок черепахам захотілось до ставка.

Черепахам-нечупурам до тепленького ставка.

Не барились черепахи. В понеділок і пішли.

Топи-топи, чапи-чапи. Покупатися пішли.

І таки б дійшли в неділю, тільки прикрість отака:

Доки йшли, перехотілось черепахам до ставка.
Вчитель: До якого жанру віднесемо цю пісню?

Яка вона за характером?

Хто її автори?
VII. РОБОТА НАД ПРОЧИТАННИМИ ТВОРАМИ

Вчитель: Мені дуже цікаво, які пісні ви підготували до уроку?

(Команда «Редакція ігрових програм» вносить пропозицію виступ кожної команди оцінювати фішкою).
* Діти читають щедрівки.

Вчитель: До якого жанру відносяться ці пісні? (Відповіді дітей).

Чому? (Відповіді дітей)

У кого є доповнення? (Діти зачитують або розповідають цікаву інформацію, що знайшли в Інтернеті)

Вчитель оцінює відповідь (видає фішку-ноту за правильну відповідь).
* Діти зачитують колискову пісню.

Вчитель: Хто складає колискові пісні? (Відповіді дітей)

Для кого співають колискову пісеньку? (Відповіді дітей)

Якою мелодією характеризуються ці пісні? (Відповіді дітей)

Вчитель: Жанр колискової характеризуються спокійною, лагідною мелодією, заколисуючим ритмом, уповільненим темпом. Монотонний, тихесенький наспів і пестливі лагідні слова мають заспокоїти, приспати дитину.

Вчитель оцінює відповідь (видає фішку-ноту за правильну відповідь).
* Діти зачитують історичну пісню.

До якого жанру ви віднесете цю пісню? Доведіть це. (Відповіді дітей)

Якою мелодією характеризуються такі пісні? (Відповіді дітей)
* Дівчата танцюють і співають «Подоляночку».

Вчитель: Діти, кого називали Подоляночкою? (Відповідь)

(На дошці показати на карті Поділля і костюм лавчини з Поділля)

Вчитель: Діти, до якого жанру віднесете цю пісню? Чому? (Відповіді дітей)

Проаналізуйте мелодію цієї пісні. (Відповіді дітей)

Вчитель оцінює відповідь (видає фішку-ноту за правильну відповідь).
*Діти демонструють презентацію і зачитують вірші запорізького автора Анатолія Сердюка.

«Запоріжжя моє, кохане!»

Запоріжжя моє, Запоріжжя моє, кохане!

Народився я тут, і в далекі краї пішов.

Запоріжжя моє, Запоріжжя моє, кохане!

Я вертаюсь до дому, бо знаю, що ждеш мене ти.

Це ти, Запоріжжя, тримаєш країну

На дужих плечах – січовик і атлант.

Південного Сходу ти чорна перлина,

Ти слава його, промисловий гігант.

Крокуєш в майбутнє упевнено, гордо,

І більшає друзів у тебе щорік.

Дивуєш планету спортивним рекордом.
* Діти зачитують або розповідають підготовлену інформацію про запорізького поета і композитора Анатолія Сердюка (демонструється презентація) :

AНАТОЛІЙ СЕРДЮК - сучасний український естрадний композитор-пісняр, співак, журналіст. Автор понад 150 пісень. У творчому доробку 8 альбомів, 12 дисків (10 СD i 2 DVD), 10 сольних концертних програм, понад 1300 виступів в Україні та за кордоном, 12 відеокліпів, 3 авторських нотних збірника. В дитинстві любив читати книги, був найактивнішим читачем районної бібліотеки. У школі навчався добре, улюбленими дисциплінами були географія і астрономія. Підлітком захопився рок-музикою, навчився грати на гітарі. Він один з перших запорізьких композиторів почав творити рідною мовою, оспівувати рідний край. Його пісням притаманні мелодійністьі задушевність, вони гріють своїми теплотою і щирістю.

Вчитель: Діти, яка ця пісня за жанром?

Поясніть чому?

Вчитель оцінює відповідь (видає фішку-ноту за правильну відповідь).
* Діти зачитують забавлянки і потішки. Аналізують жанри творів.
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЦЬОГО ЕТАПУ

Вчитель: Як же називають людину, що складає вірші?

А того, хто пише музику?

А чому пісню називають найулюбленішим жанром творчості людини?

Друзі, а вам цікаво дізнатися, що думають про українські пісні ваші вчителі?

Увага на екран!
* Інтерв’ю «Українська пісня – душа народу» (На екрані учень класу бере інтерв’ю у вчителя німецької мови Ковальової Л. О.)

Вчитель: Чи можете ви щось додати? (Відповіді дітей)

Українська пісня – це геніальна поетична біографія українського народу. Створити такі всебічно досконалі пісні міг лише народ надзвичайної культури.
IX. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА З ВІДЕОТАБЛИЦЯМИ

Вчитель: : Редакція музичних програм підготувала для вас музичну вікторину, але для того, щоб відгадати всі музичні загадки давайте ще раз повторимо жанри пісень
* Демонстрація відеотаблиць «Жанри українських пісень»

На екрані поступово випливають назви таблиць (в повільному темпі, щоб діти встигли прочитати)


УКРАЇНСЬКІ ПІСНІ

НАРОДНІ

ЛІТЕРАТУРНІ

ПРОФЕСІЙНІ ( КОМПОЗИТОРСЬКІ )


Які пісні називають народними?

Як вони дійшли до нас?

Які пісні називають професійно-композиторськими?


ВИДИ ПІСЕНЬ

ПІСНЯ-МАРШ

ПІСНЯ-ТАНЕЦЬ

ЛІРИЧНІ

ЖАРТІВЛИВІ

ІСТОРИЧНІ

КОЛИСКОВІ


Назвіть, які з цих жанрів відносять до музичних?


ДИТЯЧІ ПІСНІ

ЗАБАВЛЯНКИ

НЕБИЛИЦІ

ПІСНІ ДО КАЗОК


Поясніть, як ви розумієте «пісня-забавлянка»?


КАЛЕНДАРНО-ОБРЯДОВІ ПІСНІ

КОЛЯДКИ

ЩЕДРІВКИ

ВЕСНЯНКИ

КУПАЛЬСЬКІ

РУСАЛЬНІ

ЖНИВНІ


ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ ВСІХ КОМАНД. ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК НА ДОШЦІ.
Х. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Учень: Ми приготували для вас музичну вікторину.

Ви почуєте наші улюблені пісні, побачите улюблені мультики та красиве відео.

* Вчитель інструктує дітей як слухати музику і оформлювати записи в таблицю
МУЗИЧНА ВІДЕОВІКТОРИНА (На екрані демонструються уривки з мультфільмів, різні матеріали, що відповідають тематиці пісні, фотографії і звучать українські пісні)





ПІСНЯ

Виконавець


ЖАНР

1.

Щедрик

Дитячий хор

Щедрівка, календарно-обрядова

2.

Вперто йди

Ансамбль «Пікардійська терція»

Соціальна, пісня-заклик


3.

Калина

Ансамбль «Мандри»

Лірична

4.

Зимонька

Дитячий хор

Дитяча, забавлянка

5.

Смерека

ВІА «Червона рута»

Лірична, пісня-танець

6.

Ранкова пісенька

Шпічка Ю. О.

Дитяча, ігрова, забавлянка

7.

Нехай і холод, і вітри

Ансамбль «Пікардійська терція»

Лірична

8.

Січ іде

Хор народний

Історична, пісня-марш

9.

Черепахи

Шпічка Ю. О.

Дитяча, ігрова

10.

Чорнобривці

В. Козловський

Лірична, пісня про любов до матері


РОБОТА В ГРУПАХ

ПЕРЕВІРКА І ОЦІНЮВАННЯ ЗАВДАННЯ

ХІ. ПІДВЕДЕНЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вчитель: Підсумок уроку сьогодні підведе інформаційний відділ

(Діти говорять головне, що дізнались про пісню)
На екрані телевізійна заставка «Підсумки»

Слова ведучих: Добрий день! В ефірі программа «Підсумки».

* Пісня – найдавніший і найпопулярніший музичний жанр, в якому поєднуються музика і поезія.

* Українські народні пісні – це фольклорні твори, які зберігаються в народній пам’яті і передаються з вуст в уста.

* Професія людини, яка складає вірші до пісень – поет, а той, хто пише музику – композитор.

* Українські пісні є нерозривною частиною всього життя українців.

* Українське пісенне багатство стало джерелом музичних скарбів людства. Композитори світової слави Бах, Бетховен, Моцарт використовували мелодії українських пісень у своїх творах.

* Українська пісня – це частина духовного життя народу і вона не залишає його ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості.

* Пісня – величний храм любові до рідної землі, до батька, матері, геніальна поетична біографія українського народу.

* Випуск «Підсумків» закінчується. До нової зустрічі!
Вчитель: Як і кожна телепередача, наш урок дійшов свого фіналу. Яке у вас враження від уроку, які емоції? (Відповіді дітей)

Вчитель: Дякую вам, мої любі дівчатка і хлопчики, за такі слова. Я рада, що вам було цікаво і весело. Хочу сказати, що ви у мене дуже талановиті і працьовиті.

Ви дізнались багато нового для себе під чаc підготовки до уроку. Глибоко занурились у світ українських пісень, і, мабуть зрозуміли, що скарбниця пісенного мистецтва нашого народу невичерпна.

На наступному уроці вас чекає не менш цікава подорож у світ поезій запорізьких авторів. Ваше домашнє завдання:……
* Вчитель читає завдання за кадром. На екрані поступово з’являється текст завдання:

  1. Дібрати і прочитати поезії запорізьких авторів.

  2. Бібліотекарям підготувати коротку інформацію про авторів. Оформити її у вигляді газети, журналу чи презентації.

3. Художники: проілюструвати вірші, оформити вернісаж.

4. Дослідники: дізнатися історію написання Гімну гімназії.

5. Актори: інсценізувати вірш, який сподобався..
Вчитель: Любі мої, дівчатка і хлопчики! Шановні мої колеги, співробітники компанії! Як оцінити вашу роботу? Хто з вас найкращий? Яка редакція (команда)?

Кожна команда виконала доручену роботу майстерно! Є діти, які були не дуже активні уроці, але вони дуже якісно працювали під час підготовки до уроку, підготували для нас чудовий вернісаж і виставку ваших робіт, а це дуже серйозна і кропітка робота. І тримались ви всі на уроці, а телевізійною мовою – «в кадрі», впевнено. Дехто трішечки соромився, а хтось так старався, що переграв, перебрав емоції, але ми ж вчимося, у нас все попереду! Якби я була справжнім директором телекомпанії, то ви всі отримали б грошову премію. А так – найвищий бал. Дякую. Вам, за співпрацю.

Пропоную наш урок закінчити урочистою піснею – Гімном нашої гімназії.
*Звучить Гімн гімназії
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Биков В. Ю. Ключові чинники та сучасні інструменти розвитку системи освіти. – Інформаційні технології і засоби навчання // Електронне наукове фахове видання. – 2007. – Вип. www.ime.edu-ua.net/em2/emg.html.

2. Блонский П.П. Избранные педагогические и психологические сочинения. – Т. 2. –М.: Педагогика, 1979. – 548 с

3. Борзенко А. Е., Федоров А. Г. Мультимедиа для всех. - .М.: ТОО Компьютер пресс, 1996. – 248 с.

4. Вайновська М. К. Шляхи розвитку розумових здібностей учнів гімназії // Збірник наукових праць. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. Вип.19. – Запоріжжя, 2001. – С.45-51.

5. Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. І гол. Ред.. Бусел В. Т. – К.; Ірпінь: ВТФ Перун, 2001. – 1440с.

6. Жук Ю.О. Теоретико-метологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. – 2007. – Вип. 3. – www.ime.edu-ua.net/em3/emg.html.

7. Закувала зозуленька. Антологія усної народної творчості. Пісні, прислів’я, загадки, скоромовки / Упоряд. Шумада Н.С. - К.: Веселка, 1989. – 585с.

8. Історичні пісні / Упоряд. Березовський І. Б., Родіна М. С., Хомашко В. Г. – К.: Видавництво АН УССР. – 1961. – 1935с.

9.   Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К.: Хрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

10. Ісаєнко О. В. Словникова скарбничка. – Харків: Країна мрій, 2002. – 200 с.

11.Кирмайер Г. Мультимедиа. – М.: Малип. – 1994. – 256 с.

12. Коломийки. Українська народна творчість / Шумада Н. С., Василенко З. І. – К.: Наукова думка, 1969. – 599с.

13. Кулінська Л. У світі ідей та образів. – К.: Наук. думка, 1971.– С. 218.

14. Літературознавчий словник-довідник / Уклад.: Р. Т. Гром як, Ю. І. Ковалів та ін. – К.: Академія, 1997. – 752 c.

15. Лесин В. М. , Пулинець О. С. Словник літературознавчих термінів. – К.: Рад. школа, 1971. – 488 с.

16. Науменко О.М. Окремі методичні засади підготовки майбутніх вчителів до використання засобів ІКТ в навчальній діяльності // Інформаційні технології і засоби навчання. Електронне наукове фахове видання. – 2007. – Вип. 4. – www.ime.edu-ua.net/em4/emg.html

17. Мартиненко В. Н. Позакласне читання (навчальна програма) // Початкова школа.- 2003. - № 2, № 12. – С. 36-43.

18. Мартиненко В. Н. Робота з дитячою книжкою // Початкова школа.- 2003. - № 7. – С. 24-28. № 8. – С. 40-43.

19. Новий довідник: Українська мова та література.- К.: ТОВ «Казка», 2007. – 864с.

20. Осколок С. Формування інформаційної культури починається з початкової школи (Про вивчення у 1-3 класах нового експериментального курсу: «Комп'ютерна азбука. Основи комп'ютерної грамотності») // Розкажіть онуку. – 2003. - 2003. – №34. – С. 37–41. - С. 37-41.

21. Підлужна Г. В. Позакласне читання молодших школярів: реакції та перспективи:// Початкова школа – 2004. № 6. – С. 56-59.

22. Підлужна Г.В. Позакласне читання молодших школярів як педагогічна проблема // Початкова школа. – 1998. – №7. – с. 18 –20.

23. Пінчук О.П. Використання мультимедійних продуктів у системі загальної середньої освіти [Електронний ресурс] // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2007. – № 3(4). – Режим доступу до електронного видання: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em4/emg.html

24. Розлилися круті бережечки. Українські народні пісні та думи. – К.: Веселка, 1985. – 270с.

25. Російсько-український словник та українсько-російський словник / Упорядник і гол. ред.. В. Т. Бусел – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2008. – 1848с.

26. Тлумачний словник школяра / Уклад.: Прищепа К. С., Лук’янов В. Г. – К.: Форум, 2001. – 238с.

27. Українські народні думи та історичні пісні. Збірник. – К.: Веселка, 1990. – 206с.Улюблені українські пісні / Упорядник і гол. ред. Білий І. Щ. – Д.: Сталкер, 2001. – 288с.

28. Шевченко Л. Ю., Різун В. В., Лисенко Ю. В. Сучасна українська мова: Довідник. – К.: Либідь, 1993. – 336 с.

29. Шевченко Т. Г. Вибрані поезії для дітей. К.: Веселка, 1981. – К.: Веселка. – 406с.

http://www.nbuv.gov.ua/ejournals/ITZN/em4/content/07nom

http://www.ime.edu-ua.net/em6/emg.html.

http://www.ime.edu-ua.net/em7/emg.html.

www.elnik.kiev.ua

http://www.ime.edu-ua.net/em7/emg.html.

http://www.uniling.kiev.ua/Chairs/k_inform_ua

http://www.uniling.kiev.ua/Chairs/k_inform_ua

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Уроку Тема уроку
...

Уроку
Задачі уроку: ознайомити учнів з особливостями класу, відмінностями представників даного класу, розвивати мислення на основі матеріалу...

Уроку
Відомо, що в педагогічній методичній науці існують різні погляди на структуру уроку. Доктор педагогічних наук Мірошніченко Л. Ф....

Тема уроку
Мета уроку. Розкрити особливості процесу десталінізації в Україні та його суть

Уроку, да та Тема / підтема уроку
Розпитувати з метою роз’яснення І уточнення інформації та надання необхідних відповідей

Тема уроку
Мета уроку: удосконалювати вміння складати І розігрувати діалоги на професійну тему до запропонованої ситуації спілкування

План уроку музики №21 у 6 класі тема уроку: Доля генія зміст уроку...
Обладнання: роздатковий матеріал (слова пісень, характеристики музики, тощо), портрет композитора, ілюстрації, презентації Microsoft...

Уроку: вивчення нового матеріалу Жанр уроку
Тема: «Усеперемагаючий голос любові» (Урок позакласного читання. В. Шекспір «Ромео та Джульєтта»)

Уроку Тема уроку
Вавилонська вежа”. Біблійне пояснення виникнення різних мов на землі, символічне значення образу Вавилонської вежі

Тема уроку. Класифікація хімічних реакцій. Мета уроку
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про хімічні реакції; з`ясувати, за якими ознаками класифікують хімічні реакції;...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

l.lekciya.com.ua
Головна сторінка